Dit is natuurlijk van de zotte..........

JolandaOudshoorn

Re: Dit is natuurlijk van de zotte..........

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rens schreef:
Sola Scriptura schreef:rens,

ik vind ook dat die mevrouw overdrijft, of misschien wel geloof misbruikt als smoesje.
Maar dat weet God alleen.

Principe is wel goed, als ze dat echt als slecht ervaart, wil jij die zwakke zuster dan bekritiseren?
Als alle christenen zo bij hun principes bleven ben ik blij!

*

rom 14:

1 Aanvaardt de zwakke in het geloof, maar niet om overwegingen te beoordelen.

4 Wie zijt gij, dat gij eens anders knecht oordeelt? Of hij staat of valt, gaat zijn eigen heer aan.

en zie 1 kor 8 over de zwakke in het geloof, al weet ik niet wie dat is, jij of die vrouw in dit geval rens........
is het niet zó dat "men" zich gewoon moet houden aan de wet, zolang die niet strijdig is met Gods Woord??? En daar is in dit geval geen spráke van.............
Vind jij, maar zij niet. En daarom vind ik een veroordeling van ons niet op zijn plek.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Ik vind de veroordeling van deze kant ook niet terecht. hoevaak willen wij als refo's niet de ruimte hebben voor onze principes. Dit is voor die mevr. waarschijnlijk een gevoelig punt en het zo af doen als zot vind ik niet netjes.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Rens

Bericht door Rens »

Lapressa schreef:Ik vind de veroordeling van deze kant ook niet terecht. hoevaak willen wij als refo's niet de ruimte hebben voor onze principes. Dit is voor die mevr. waarschijnlijk een gevoelig punt en het zo af doen als zot vind ik niet netjes.
zij vindt de sterren wijzen op de Maagd Maria....(die wordt soms afgebeeld met 12 sterren boven haar hoofd, als verwijzing naar haar "bescherming" van de zeelieden die op de sterren kompas maakten. Maria kreeg dan ook de naam (o.a.) Sterre der Zee.)

Maar of die mevrouw dát allemaal wist, lijkt me niet.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Ook al zit ze daarin fout, daarom is het toch niet aan ons om te oordelen als dat het zot is?
Wie weet hebben wij ook pricipes waarvan ooit gaat blijken dat ze op verkeerde kennis zijn gebaseerd.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Rens

Bericht door Rens »

Lapressa schreef: Wie weet hebben wij ook pricipes waarvan ooit gaat blijken dat ze op verkeerde kennis zijn gebaseerd.
effe balletje opgooien: broeken voor de dames........(o.k. ik hecht er zelf ook aan dat dames een rok/jurk dragen, maar dat wil niet zeggen dat het een juiste visie zal blijken te zijn in de (nabije) toekomst.)
Moderatorbericht:
JolandaOudshoorn

Rens schreef:
Lapressa schreef:Ik vind de veroordeling van deze kant ook niet terecht. hoevaak willen wij als refo's niet de ruimte hebben voor onze principes. Dit is voor die mevr. waarschijnlijk een gevoelig punt en het zo af doen als zot vind ik niet netjes.
zij vindt de sterren wijzen op de Maagd Maria....(die wordt soms afgebeeld met 12 sterren boven haar hoofd, als verwijzing naar haar "bescherming" van de zeelieden die op de sterren kompas maakten. Maria kreeg dan ook de naam (o.a.) Sterre der Zee.)

misschien juist wel en dat ze daarom dus de kenteken plaat afwees.
JolandaOudshoorn

Rens schreef:
Lapressa schreef: Wie weet hebben wij ook pricipes waarvan ooit gaat blijken dat ze op verkeerde kennis zijn gebaseerd.
effe balletje opgooien: broeken voor de dames........(o.k. ik hecht er zelf ook aan dat dames een rok/jurk dragen, maar dat wil niet zeggen dat het een juiste visie zal blijken te zijn in de (nabije) toekomst.)
Nou kijk eens in het topic: weer-legging, daar kan jij je gang ff gaan
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Rens schreef:
lijkt mij niet goed om daar in dit topic over te discuseren
Rens

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:
Rens schreef:

misschien juist wel en dat ze daarom dus de kenteken plaat afwees.
de 12 sterren op de kentekenplaat/europese vlag hébben helemaal niks van doen met de maagd Maria en de katholieke visie op haar...................
Moderatorbericht:
Lapressa

Bericht door Lapressa »

vind jij..
monique

Bericht door monique »

heej iedereen heeft een eigen mening mensen :)
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
JolandaOudshoorn

Niet dat het mijn standpunt is maar:
Ontstaan van de Vlag
De Europese vlag, een cirkel met gouden sterren in een blauwe achtergrond, is niet alleen het symbool van de Europese Unie, maar ook van de eenheid en de identiteit van Europa in bredere zin. De cirkel van gouden sterren staat voor de solidariteit en de harmonie tussen de volkeren van Europa. Het aantal sterren heeft niets te maken met het aantal lidstaten.
Volgens de officiële uitleg van de EU is het cijfer twaalf een symbool van perfectie, volledigheid en eenheid. Bijbelkenners weten dat het cijfer twaalf herinnert aan de twaalf stammen van Israël en aan de twaalf apostelen.

Opmerkelijk is ook het mogelijke verband met een vers uit het laatste boek van het Nieuwe Testament, de Apocalyps: "En er verscheen een groot teken aan de hemel: een Vrouw, bekleed met de zon, de maan onder haar voeten en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren" (Openbaring 12, 1). Met deze apocalyptische vrouw kan zowel de Kerk als Maria bedoeld zijn.

Wonderbaarlijke Medaille
Soms wordt beweerd dat het idee voor de Europese vlag afkomstig is van Paul G.M. Levi, professor aan de Katholieke Universiteit van Leuven, die zich na de Tweede Wereldoorlog van het jodendom tot het Rooms-katholicisme bekeerde. In 1949 werd hij directeur van de Culturele Afdeling van de Raad van Europa.

Vaker duikt in de geschiedenis van de vlag de naam van Arsene Heitz op, een kunstenaar uit Straatsburg. Hij geldt als de ontwerper van de vlag. In 1989 onthulde Heitz in l’Osservatore Romano de herkomst van zijn inspiratie: de Maria-verschijningen in Rue du Bac in Parijs. Toen hij erover las, maakte hij kennis met de Wonderbaarlijke Medaille.

Het ontwerp hiervoor zou in 1830 door Maria zelf, die zich presenteerde als de Onbevlekte Maagd, zijn opgedragen aan de zieneres Catharina Labouré. De beeltenis van de ovalen medaille toont een gekroonde Maria staande op een wereldbol met een slang onder haar voeten. Om haar hoofd bevindt zich als een aureool een cirkel van twaalf sterren. (=Astarte; de godin oftwel 'de Madonna'!). Op de andere kant van de medaille prijken een Kruis en een letter M, het Heilig Hart van Jezus en het Onbevlekt Hart van Maria. Deze symbolen worden aan de rand van de medaille omgeven door twaalf sterren.

Onbevlekte Ontvangenis
Het ontwerp van Heitz werd in 1955 als vlag aanvaard door de Raad van Europa, een op 5 mei 1949 in Londen door tien West-Europese landen opgerichte organisatie, die eenheid, democratie, de rechtsstaat en mensenrechten in heel Europa wil bevorderen.

De aanvaarding van het ontwerp van Heitz door de Raad vond plaats op een voor katholieken zeer betekenisvolle dag: 8 december, hoogfeest van de Onbevlekte Ontvangenis van Maria.

Later riep de Raad andere Europese instellingen op om dezelfde vlag te gaan gebruiken.

In 1983 stemde het Europees Parlement hiermee in.
In 1985 de vlag als officieel embleem van de Europese Unie, in die tijd nog Europese Gemeenschap genoemd. Gekozen door de staatshoofden en regeringsleiders van de EU.
(Bron: Katholiek Nederland)
Rens

Bericht door Rens »

"het mógelijke verband" dus...........

mensen, laten we wél even nuchter blijven ja? ómdat dat verband gelegd wordt door sommigen én omdat het vlaggetje nu juist op 8 december is ingevoerd, IS het dús een directe verwijzing naar de maagd Maria, én dus strikt af te wijzen............tssssssssss

't is maar hoe nuchter je bent.
Moderatorbericht:
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:"het mógelijke verband" dus...........

mensen, laten we wél even nuchter blijven ja? ómdat dat verband gelegd wordt door sommigen én omdat het vlaggetje nu juist op 8 december is ingevoerd, IS het dús een directe verwijzing naar de maagd Maria, én dus strikt af te wijzen............tssssssssss

't is maar hoe nuchter je bent.
't is wel héééééél erg toevallig :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
jvdg

Bericht door jvdg »

jvdg schreef:Het is inderdaad van de zotte, maar wat als, met name op onze bankbiljetten, afbeeldingen verschijnen die blasfemistisch zijn........
Het verbaast me dat niemand reageert op de vraag.

Of is die vraag irreëel en derhalve onzinnig?
Was het maar waar.......
Plaats reactie