Vroeger waren er meer echte kinderen van God?
Re: Vroeger waren er meer echte kinderen van God?
sorry hoor, maar ik vind dit echt een triest topic....
tsss
tsss
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- sweelinck 25
Misschien wel. Maar het is misschien wel waar. Maar laat het ons maar op onze knieeën brengen. Of wij er al mogen toe behoren. Daar zal het toch omgaan. Laten we eens wat minder om ons heen kijken, maar eens wat meer naar onszelf. Dan hebben we al genoeg. En al dat vergelijken, het is alles maar van ons afschuiven. Mocht het nog maar eens gebeuren. Zo kan het niet. We moeten Hem erom smeken. Is het ons al eens tot nood geworden?henriët schreef:sorry hoor, maar ik vind dit echt een triest topic....
tsss
ja zeker, eens,sweelinck 25 schreef:Misschien wel. Maar het is misschien wel waar. Maar laat het ons maar op onze knieeën brengen. Of wij er al mogen toe behoren. Daar zal het toch omgaan. Laten we eens wat minder om ons heen kijken, maar eens wat meer naar onszelf. Dan hebben we al genoeg. En al dat vergelijken, het is alles maar van ons afschuiven. Mocht het nog maar eens gebeuren. Zo kan het niet. We moeten Hem erom smeken. Is het ons al eens tot nood geworden?henriët schreef:sorry hoor, maar ik vind dit echt een triest topic....
tsss
maar dat gemier steeds, de Geest werkt minder of dat er minder kinderen van God zouden zijn... en wie bepaalt dat, en hoe is dat te merken,
ik word er gewoon ff helemaal verdrietig van,
en dan vindt men het gek dat er zo weinig ds komen...
ja fijn hoor... de Geest werkt toch niet meer... dus ja
sorry hoor, swee dit is niet tegen jou, en misschien kan ik me beter wel inhouden hier op t forum, maar soms word ik zo moedeloos van alles...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Stort voor Hem uit uw ganse hart...
- JolandaOudshoorn
Henriet, ik voel wel een beetje met je mee. Waarom beginnen we niet gewoon bij onszelf? Dan kan dit topic ook snel gesloten worden!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
ja idd,MarthaMartha schreef:
mods graag een slotje
En waren dat dan de bekeerde mensen???Mister schreef:Alsof er in het gezelschapsleven altijd zo veel bescheidenheid was... ?
Ook daar werd gewikt en gewogen en stond snel de mens met zijn (vrome) verhaal in het middelpunt.
Overal zit kaf onder het koren, ook bij het gezelschapsleven.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- sweelinck 25
Je bent me net voor.MarthaMartha schreef:
Zeker, laten we maar bij onszelf beginnen!!!

Dat weet ik.
Nu is in deze discussie het boek "knielen op een bed violen" niet maatgevend, maar lees maar eens over het gezelschap wat daarin voorkomt. Deel dat door de helft en neem het met een korrel zout, maar dan nog...
Nu is in deze discussie het boek "knielen op een bed violen" niet maatgevend, maar lees maar eens over het gezelschap wat daarin voorkomt. Deel dat door de helft en neem het met een korrel zout, maar dan nog...
-
Dat boek heeft er al helemaal niets mee te maken.Mister schreef:Dat weet ik.
Heel jammer om zoiets hier ter sprake te brengen.
Ik stel voor om deze reactie van Mister te verwijderen inclusief de mijne.
Swee,
Misschien wil je beginnen met Ik en jij.
In de wij vorm is zo algemeen. Het is zo ver van mijn bed. Is het jou al ernst geworden? Ook ik heb een Borg nodig....snappie? Ik hou niet zo van dat gewij enzo..... Het onbekeerd zijn moet geen broederlijk gevoel geven, maar een gevoel van: Ik sta erbuiten....
sorry ik kan me niet beter uitdrukken, maar misschien begrijp je wat ik bedoel?!
Misschien wil je beginnen met Ik en jij.
In de wij vorm is zo algemeen. Het is zo ver van mijn bed. Is het jou al ernst geworden? Ook ik heb een Borg nodig....snappie? Ik hou niet zo van dat gewij enzo..... Het onbekeerd zijn moet geen broederlijk gevoel geven, maar een gevoel van: Ik sta erbuiten....
sorry ik kan me niet beter uitdrukken, maar misschien begrijp je wat ik bedoel?!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- MarthaMartha
als dat boek je niet aanstaat kun je nog altijd de gewone bekeringsgeschiedenissen pakken....
Bij hoeveel boeken staat de mens (met foto) in het middelpunt (oke, er zullen er zijn die dit zelf neit gewild hebben). Het zijn er wel enorm bijzondere mensen van geworden. Neem David, in de bijbel, of Paulus, of anderen, dát zijn eerlijke bekeringsverhalen, daarin wordt ook de zonde niet achtergehouden. Daarin wordt de zonde ook niet "verheerlijkt" maar ter schande beschreven. In de bekeringsboeken worden mensen enorm de lucht ingestoken, hun fouten niet meer gezien.
Ze geven een niet reëel beeld van het verleden!!!
Neem dan Mary Winslow, dan lees je in twee boeken wat Gód gedaan heeft!
Maar nogmaals, van mij mag dit op slot
Bij hoeveel boeken staat de mens (met foto) in het middelpunt (oke, er zullen er zijn die dit zelf neit gewild hebben). Het zijn er wel enorm bijzondere mensen van geworden. Neem David, in de bijbel, of Paulus, of anderen, dát zijn eerlijke bekeringsverhalen, daarin wordt ook de zonde niet achtergehouden. Daarin wordt de zonde ook niet "verheerlijkt" maar ter schande beschreven. In de bekeringsboeken worden mensen enorm de lucht ingestoken, hun fouten niet meer gezien.
Ze geven een niet reëel beeld van het verleden!!!
Neem dan Mary Winslow, dan lees je in twee boeken wat Gód gedaan heeft!
Maar nogmaals, van mij mag dit op slot

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik stel voor om dat niet te doen maar evt. een apart topic van te maken. Verder is het niet aan jou om mij te beperken in wat ik naar voren breng, dacht ik.Zonderling schreef:Dat boek heeft er al helemaal niets mee te maken.Mister schreef:Dat weet ik.
Heel jammer om zoiets hier ter sprake te brengen.
Ik stel voor om deze reactie van Mister te verwijderen inclusief de mijne.
Om heel eerlijk te zijn snap ik ook niet wat een roman met dit topic te maken heeft.Mister schreef: .....
Ik stel voor om dat niet te doen maar evt. een apart topic van te maken. Verder is het niet aan jou om mij te beperken in wat ik naar voren breng, dacht ik.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)