Ziek zijn, beter worden (De Ziekenboeg)
Re: Ziek zijn, beter worden (De Ziekenboeg)
Alleen moet je met Sambucol meteen bij de eerste griepverschijnselen beginnen. Anders heeft het niet zoveel effect meer. Dan hebben de virussen zich inmiddels al te veel vermenigvuldigd.
Dus als je huisgenoten ziek worden...
Dus als je huisgenoten ziek worden...
Werkt het ook echt of is het iets homeopatisch?
Zoals Echinaforce e.d., waarin je moet geloven, anders werkt het niet.
Want dat soort middeltjes werkt bij mij nooit.
niet helemaal... de werking van echinaforce is nooit wetenschappelijk aangetoond. Bij dit ding schijnt aangetoond te zijn dat het bij bepaalde soorten griep in ieder geval een positieve werking heeft.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
ik ben niet ziek, maar voel me zo: 
Mag je dan ook in de ziekenboeg?

Nee, dat valt onder alcoholismehelma schreef:ik ben niet ziek, maar voel me zo:

Werkt het ook echt of is het iets homeopatisch. Bedoel je dat dat niet werkt? Ben ik niet met je eens. De kruiden zijn niets voor niets geschapen. Onze voorouders hadden er veel baat bij en ik denk zelf dat het beter is dan al het chemische spul dat je nu inneemt. Dat werkt ook na een tijdje niet meer. (als je het regelmatig inneemt).Tiberius schreef:Werkt het ook echt of is het iets homeopatisch?
Zoals Echinaforce e.d., waarin je moet geloven, anders werkt het niet.
Want dat soort middeltjes werkt bij mij nooit.
Echinaforce werkt goed (maar niet direct dat moet je regelmatig innemen). Ik vind zelf Zweedse kruiden fantastisch. (lees het boek van Maria Trebe maar eens. Je vindt daar heel wat handige tips in).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Daarbij is Echinaforce nu juist géén homeopathisch middel, maar ja, je kunt ook niet overal verstand van hebben, hè. 

Bij mij werkt het niet, in ieder geval.Afgewezen schreef:Daarbij is Echinaforce nu juist géén homeopathisch middel, maar ja, je kunt ook niet overal verstand van hebben, hè.
Albion, kruiden is wat anders dan homeopathie.
jvdg schreef:Nee, dat valt onder alcoholismehelma schreef:ik ben niet ziek, maar voel me zo:

tien over half tien 's morgens zeker...; waar zie je me voor aan?
tja,...hoe kan ik dat weten......helma schreef:jvdg schreef:Nee, dat valt onder alcoholismehelma schreef:ik ben niet ziek, maar voel me zo:
- MarthaMartha
vreselijk wat eenplaatje... maar ik weet wel hoe je je dan voelt denk ik.......... sterkte!helma schreef:jvdg schreef:Nee, dat valt onder alcoholismehelma schreef:ik ben niet ziek, maar voel me zo:
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Het werkt wel, maar het doet waarschijnlijk iets ander dan je verwacht.Tiberius schreef:Bij mij werkt het niet, in ieder geval.
Tja, zelfs Echinaforce kan overvraagd worden.

- zusterelly
helma schreef:helma schreef:![]()
![]()

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Je hebt (weer) gelijk.Afgewezen schreef:Daarbij is Echinaforce nu juist géén homeopathisch middel, maar ja, je kunt ook niet overal verstand van hebben, hè.
Echinaforce is een fytotherapeutisch middel, in Nederland geregistreerd als homeopatisch middel, onder de merknaam A. Vogel. Het wordt samengesteld uit een extract van Echinacea purpurea (5% wortel en 95% bovengrondse delen) en alcohol (65%). Hoewel echinaforce als homeopatisch middel wordt aangeprezen, wordt het als oertinctuur verkocht. Verdunnen en potentiëren, zoals gebruikelijk is bij homeopathische middelen, vindt bij dit product dus niet plaats, waardoor het beter bij de kruidengeneeskunde hoort dan bij de homeopathie.
bron: wikipedia