Heb ook even gekeken op de site van het nieuwe kerkgebouw. Ik vond het vrij grappig om bij het nieuwe orgel te lezen dat er daarover advies is gevraagd aan een zekere Wim S. Ros (zeker in Amerika gestudeerd), die volgens de website 'geheel toevallig' de broer is van de architect. Jaja... Juist omdat het er zo expliciet bij staat, gelooft natuurlijk niemand dat...refo schreef:kijk op de site van de architect.
Kerkbouw GG Gouda
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)

Als je dit zo ziet, is het inderdaad enorm hoog (maar 3D-renderings kunnen ook aardig bedriegen).
Nu maar hopen dat er geen vloerbedekking, zachtboard dakplaten en andere geluidabsorberende materialen worden gebruikt: dan zou het een goed klinkende kerk kunnen worden.
Jammer dat het orgel eruit ziet alsof het in 1968 is ontworpen

Sowieso is deze architekt meer van de 'klassieke' kerkgebouwen. Enige grote uitzondering op de site is GKv Lelystad. Maar of ik dat nou móói kan vinden..Josephus schreef:Heb ook even gekeken op de site van het nieuwe kerkgebouw. Ik vond het vrij grappig om bij het nieuwe orgel te lezen dat er daarover advies is gevraagd aan een zekere Wim S. Ros (zeker in Amerika gestudeerd), die volgens de website 'geheel toevallig' de broer is van de architect. Jaja... Juist omdat het er zo expliciet bij staat, gelooft natuurlijk niemand dat...refo schreef:kijk op de site van de architect.
Ik weet dat ook onder de kerkgangers aldaar de meningen sterk verdeeld zijn...Marco schreef:Sowieso is deze architekt meer van de 'klassieke' kerkgebouwen. Enige grote uitzondering op de site is GKv Lelystad. Maar of ik dat nou móói kan vinden..
Ik ben er zelf een paar keer geweest en ik heb er ook wat gemengde gevoelens bij. Zeer groot pluspunt vind ik wel de akoestiek van die kerk, het zingt heerlijk daar.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Zo is het nu:Hendrikus schreef:
Als je dit zo ziet, is het inderdaad enorm hoog (maar 3D-renderings kunnen ook aardig bedriegen).
Nu maar hopen dat er geen vloerbedekking, zachtboard dakplaten en andere geluidabsorberende materialen worden gebruikt: dan zou het een goed klinkende kerk kunnen worden.
Jammer dat het orgel eruit ziet alsof het in 1968 is ontworpen
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Nee, dat staat te koop (of is misschien inmiddels verkocht).Gian schreef:Is dat niet gewoon het oude orgel die ze overplaatsen?Hendrikus schreef: Jammer dat het orgel eruit ziet alsof het in 1968 is ontworpen
Het nieuwe orgel wordt gebouwd door Van Vulpen. Op de tekening lijkt het trouwens wel heel erg op het orgel van de Rotterdamse Hoflaankerk.
Dan zat ik er met m'n 1968 nog twee jaar naast :mrgreen:Josephus schreef:Nee, dat staat te koop (of is misschien inmiddels verkocht).Gian schreef:Is dat niet gewoon het oude orgel die ze overplaatsen?Hendrikus schreef: Jammer dat het orgel eruit ziet alsof het in 1968 is ontworpen
Het nieuwe orgel wordt gebouwd door Van Vulpen. Op de tekening lijkt het trouwens wel heel erg op het orgel van de Rotterdamse Hoflaankerk.

Ach, met een kleine marge keuren we 1968 ook goed hoor... :mrgreen:
Maar ja, echt opzienbarend vind ik het ontwerp ook niet. Volgens mij staan er heel veel van dit soort orgels in het land. Ik ben wel benieuwd naar de klank. Die zal naar ik aanneem toch wel behoorlijk anders zijn dan de Hoflaankerkse neobarok.
Maar ja, echt opzienbarend vind ik het ontwerp ook niet. Volgens mij staan er heel veel van dit soort orgels in het land. Ik ben wel benieuwd naar de klank. Die zal naar ik aanneem toch wel behoorlijk anders zijn dan de Hoflaankerkse neobarok.