Kerkbouw GG Gouda

Josephus

Bericht door Josephus »

Heb ook even gekeken op de site van het nieuwe kerkgebouw. Ik vond het vrij grappig om bij het nieuwe orgel te lezen dat er daarover advies is gevraagd aan een zekere Wim S. Ros (zeker in Amerika gestudeerd), die volgens de website 'geheel toevallig' de broer is van de architect. Jaja... Juist omdat het er zo expliciet bij staat, gelooft natuurlijk niemand dat... :wink:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding

Als je dit zo ziet, is het inderdaad enorm hoog (maar 3D-renderings kunnen ook aardig bedriegen).

Nu maar hopen dat er geen vloerbedekking, zachtboard dakplaten en andere geluidabsorberende materialen worden gebruikt: dan zou het een goed klinkende kerk kunnen worden.

Jammer dat het orgel eruit ziet alsof het in 1968 is ontworpen :?
Marco

Bericht door Marco »

Josephus schreef:
Heb ook even gekeken op de site van het nieuwe kerkgebouw. Ik vond het vrij grappig om bij het nieuwe orgel te lezen dat er daarover advies is gevraagd aan een zekere Wim S. Ros (zeker in Amerika gestudeerd), die volgens de website 'geheel toevallig' de broer is van de architect. Jaja... Juist omdat het er zo expliciet bij staat, gelooft natuurlijk niemand dat... :wink:
Sowieso is deze architekt meer van de 'klassieke' kerkgebouwen. Enige grote uitzondering op de site is GKv Lelystad. Maar of ik dat nou móói kan vinden..
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marco schreef:Sowieso is deze architekt meer van de 'klassieke' kerkgebouwen. Enige grote uitzondering op de site is GKv Lelystad. Maar of ik dat nou móói kan vinden..
Erg inspirerend kan ik dit niet vinden

Afbeelding
Josephus

Bericht door Josephus »

Marco schreef:Sowieso is deze architekt meer van de 'klassieke' kerkgebouwen. Enige grote uitzondering op de site is GKv Lelystad. Maar of ik dat nou móói kan vinden..
Ik weet dat ook onder de kerkgangers aldaar de meningen sterk verdeeld zijn...

Ik ben er zelf een paar keer geweest en ik heb er ook wat gemengde gevoelens bij. Zeer groot pluspunt vind ik wel de akoestiek van die kerk, het zingt heerlijk daar.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
refo

Bericht door refo »

Hendrikus schreef:Afbeelding

Als je dit zo ziet, is het inderdaad enorm hoog (maar 3D-renderings kunnen ook aardig bedriegen).

Nu maar hopen dat er geen vloerbedekking, zachtboard dakplaten en andere geluidabsorberende materialen worden gebruikt: dan zou het een goed klinkende kerk kunnen worden.

Jammer dat het orgel eruit ziet alsof het in 1968 is ontworpen :?
Zo is het nu:

Afbeelding
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lassie

Bericht door Lassie »

is clements zo afgevallen en verouderd?

Afbeelding
refo

Bericht door refo »

Dat is 'm niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev

Bericht door Kislev »

Mooie kerk!
Ariene

Bericht door Ariene »

een megakerk!
Hoeveel leden heeft deze gg?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gian

Bericht door Gian »

Hendrikus schreef: Jammer dat het orgel eruit ziet alsof het in 1968 is ontworpen :?
Is dat niet gewoon het oude orgel die ze overplaatsen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Josephus

Bericht door Josephus »

Gian schreef:
Hendrikus schreef: Jammer dat het orgel eruit ziet alsof het in 1968 is ontworpen :?
Nee, dat staat te koop (of is misschien inmiddels verkocht).

Het nieuwe orgel wordt gebouwd door Van Vulpen. Op de tekening lijkt het trouwens wel heel erg op het orgel van de Rotterdamse Hoflaankerk.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:
Nee, die kun je nog kopen.
Ze laten een nieuwe bouwen.

Afbeelding

Vormgeving van het interieur is een variant op dit jaren30-thema.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Josephus schreef:
Gian schreef:
Nee, dat staat te koop (of is misschien inmiddels verkocht).

Het nieuwe orgel wordt gebouwd door Van Vulpen. Op de tekening lijkt het trouwens wel heel erg op het orgel van de Rotterdamse Hoflaankerk.
Dan zat ik er met m'n 1968 nog twee jaar naast :mrgreen:

Afbeelding
Josephus

Bericht door Josephus »

Ach, met een kleine marge keuren we 1968 ook goed hoor... :mrgreen:

Maar ja, echt opzienbarend vind ik het ontwerp ook niet. Volgens mij staan er heel veel van dit soort orgels in het land. Ik ben wel benieuwd naar de klank. Die zal naar ik aanneem toch wel behoorlijk anders zijn dan de Hoflaankerkse neobarok.
Plaats reactie