Precies. Wij verdienen teveel en komen er niet voor in aanmerking, maar als je in een appartement woont zoals die van ons en je krijgt huurtoeslag kun je hier voor 250 euro per maand wonen. Idd slap excuus! En bruiloft hoeft idd niet duur te zijn.JolandaOudshoorn schreef:Bij ons is de locatie en diner betaald door mijn vaderTiberius schreef:Valt tegen: ik heb het ook zelf betaald hoor.vlinder schreef:Nou dan heb jij mazzel gehad Tib. Heb ik nog wat geld tegoed van mijn ouders :mrgreen: . Volgens mij is dat tegenwoordig meer uitzondering dan regel hoor!
Maar ik las dat laatst in een of ander etiquetteboek. Dus ik dacht dat zal in het oosten van het land nog wel zijn.Het schijnt wel een traditie te zijn en die heb ik toen maar hoog gehouden :mrgreen:
Maar een bruiloft hoeft niet duur te zijn. En wat huisvesting betreft, misschien is er wel familie/vrienden waar je tijdelijk iets kan huren. Dus ik vind financiele excusen altijd slap.
Seks voor het huwelijk, trouwen?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Nou, dat gaat in veel gebieden / steden echt niet lukken hoor.vlinder schreef:Precies. Wij verdienen teveel en komen er niet voor in aanmerking, maar als je in een appartement woont zoals die van ons en je krijgt huurtoeslag kun je hier voor 250 euro per maand wonen. Idd slap excuus! En bruiloft hoeft idd niet duur te zijn.JolandaOudshoorn schreef:Bij ons is de locatie en diner betaald door mijn vaderTiberius schreef:Valt tegen: ik heb het ook zelf betaald hoor.vlinder schreef:Nou dan heb jij mazzel gehad Tib. Heb ik nog wat geld tegoed van mijn ouders :mrgreen: . Volgens mij is dat tegenwoordig meer uitzondering dan regel hoor!
Maar ik las dat laatst in een of ander etiquetteboek. Dus ik dacht dat zal in het oosten van het land nog wel zijn.Het schijnt wel een traditie te zijn en die heb ik toen maar hoog gehouden :mrgreen:
Maar een bruiloft hoeft niet duur te zijn. En wat huisvesting betreft, misschien is er wel familie/vrienden waar je tijdelijk iets kan huren. Dus ik vind financiele excusen altijd slap.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
dan ga je maar (tijdelijk) naar een gebied waar het wel lukt. En zijn er echt gebieden/steden waarin geen mensen meer wonen die een jong stel niet (tijdelijk) uit de brand willen helpen?Marnix schreef:Nou, dat gaat in veel gebieden / steden echt niet lukken hoor.vlinder schreef:Precies. Wij verdienen teveel en komen er niet voor in aanmerking, maar als je in een appartement woont zoals die van ons en je krijgt huurtoeslag kun je hier voor 250 euro per maand wonen. Idd slap excuus! En bruiloft hoeft idd niet duur te zijn.JolandaOudshoorn schreef:Bij ons is de locatie en diner betaald door mijn vaderTiberius schreef: Valt tegen: ik heb het ook zelf betaald hoor.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ben het met Jolanda eens. Je kunt ook excuses blijven zoeken. Waar een wil is, is een weg!JolandaOudshoorn schreef:dan ga je maar (tijdelijk) naar een gebied waar het wel lukt. En zijn er echt gebieden/steden waarin geen mensen meer wonen die een jong stel niet (tijdelijk) uit de brand willen helpen?Marnix schreef:Nou, dat gaat in veel gebieden / steden echt niet lukken hoor.vlinder schreef:Precies. Wij verdienen teveel en komen er niet voor in aanmerking, maar als je in een appartement woont zoals die van ons en je krijgt huurtoeslag kun je hier voor 250 euro per maand wonen. Idd slap excuus! En bruiloft hoeft idd niet duur te zijn.JolandaOudshoorn schreef: Bij ons is de locatie en diner betaald door mijn vaderHet schijnt wel een traditie te zijn en die heb ik toen maar hoog gehouden :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Re: Seks voor het huwelijk, trouwen?
Die laatste conclusie trek jij, niet de bijbel.Tiberius schreef:Klopt.rekcor schreef:Akkoord, maar ben je dan ook getrouwd? Waar staat dat in de bijbel? Ik meende vanuit de kanttekeningen aangetoond te hebben, dat er wel een verbintenis tussen beide bedpartners is ontstaan, maar dat niet de wettelijke huwelijkse verbintenis is.caprice schreef:Als je tot 1 vlees bent geweest, als man en vrouw, houdt dat naar Gods Woord in dat de man de vrouw tot zich genomen heeft.
Dan is het dus zaak om die verbintenis zo snel mogelijk wettelijk te maken.
Stel persoon X is met meerdere meisjes naar bed gegaan, moet hij ze nu alle trouwen? Of alleen met de eerste? Wat als die niet-christelijk is (en persoon X inmiddels tot bekering is gekomen is). En als ze helemaal niet bij elkaar passen, het huwelijk waarschijnlijk een mislukking wordt, met alle nare gevolgen van dien voor beide partners en de kinderen? Dat zou ik erg onpastoraal vinden. Als iemand zijn zonden beleden heeft voor de Heere, zijn ze toch helemaal weg?
Natuurlijk is het een verrotte situatie, maar ik vind het te kort door te bocht om direct te stellen dat men in alle gevallen moet gaan trouwen.
- JolandaOudshoorn
Re: Seks voor het huwelijk, trouwen?
Het ging in dit geval om iemand die al "zeker" wist dat hij met haar zou trouwen en ze hadden ten opzichte van elkaar al een soort trouwbelofte uitgesproken. In zo'n geval zeg ik: zsm trouwen!rekcor schreef:Die laatste conclusie trek jij, niet de bijbel.Tiberius schreef:Klopt.rekcor schreef:Akkoord, maar ben je dan ook getrouwd? Waar staat dat in de bijbel? Ik meende vanuit de kanttekeningen aangetoond te hebben, dat er wel een verbintenis tussen beide bedpartners is ontstaan, maar dat niet de wettelijke huwelijkse verbintenis is.caprice schreef:Als je tot 1 vlees bent geweest, als man en vrouw, houdt dat naar Gods Woord in dat de man de vrouw tot zich genomen heeft.
Dan is het dus zaak om die verbintenis zo snel mogelijk wettelijk te maken.
Stel persoon X is met meerdere meisjes naar bed gegaan, moet hij ze nu alle trouwen? Of alleen met de eerste? Wat als die niet-christelijk is (en persoon X inmiddels tot bekering is gekomen is). En als ze helemaal niet bij elkaar passen, het huwelijk waarschijnlijk een mislukking wordt, met alle nare gevolgen van dien voor beide partners en de kinderen? Dat zou ik erg onpastoraal vinden. Als iemand zijn zonden beleden heeft voor de Heere, zijn ze toch helemaal weg?
Natuurlijk is het een verrotte situatie, maar ik vind het te kort door te bocht om direct te stellen dat men in alle gevallen moet gaan trouwen.
Het vb dat Reckor noemt (met verschillende personen gemeenschp hebben gehad) is iets anders. Hoewel, iedere keer dat die persoon een ander nam, was een geval van overspel/echtscheiding, laten we dat niet vergeten. In zo'n situatie zou ik zeggen, ga heen en zondig niet meer.
Ik weet, mijn Verlosser leeft