Soms kun je, zelfs als christen, zo moedeloos, down zijn dat al die mooie woorden afketsen.
Allemaal mooi gezegd. Maar als ik het niet zo ervaar. En als ik zo overweldigd wordt door de zinloosheid van het bestaan... Ga er dan maar eens aan staan.
zin van het leven
Niemand beweert dat het makkelijk is. Maar juist in de moeilijke perioden is het goed, niet in jezelf te blijven steken. Juist dan kan je God vragen om kracht, ook om de kracht om Hem te dienen in loven en prijzen.aritha schreef:Soms kun je, zelfs als christen, zo moedeloos, down zijn dat al die mooie woorden afketsen.
Allemaal mooi gezegd. Maar als ik het niet zo ervaar. En als ik zo overweldigd wordt door de zinloosheid van het bestaan... Ga er dan maar eens aan staan.
..en, maar dat is een persoonlijke noot, om eens te gaan hardlopen, liefst in de natuur, die ook van Gods grootheid zingt. Beweging helpt tegen depressie. Maar bij échte depressie: zoek ook professionele hulp.
idd, dat is het punt jaaritha schreef:Soms kun je, zelfs als christen, zo moedeloos, down zijn dat al die mooie woorden afketsen.
wanneer je iemand in zeer nabije omgeving hebt, die een poging heeft gedaan zichzelf om het leven te brengen....
daar helpt het niet zomaar om te zeggen dat we tot eer van God moeten leven etc.
Wanneer de satan zich zo enorm laat gelden in iemands leven, en zelf de persoon in kwestie 'roept'.... werkelijk je staat met lege handen.
de satan is zo enorm machtig en listig...
misschien dat onze lege handen zich moeten zich nog meer moeten vouwen....
je bent ook zo bang dat het bericht is niet een mislukte poging maar een poging die werkelijkheid wordt....
waarom ik dit allemaal schrijf weet ik eigenlijk niet, misschien met de vraag of iemand weet hier mee om te gaan?!
Een poging om hierop te reageren...henriët schreef:wanneer je iemand in zeer nabije omgeving hebt, die een poging heeft gedaan zichzelf om het leven te brengen....
daar helpt het niet zomaar om te zeggen dat we tot eer van God moeten leven etc.
Wanneer de satan zich zo enorm laat gelden in iemands leven, en zelf de persoon in kwestie 'roept'.... werkelijk je staat met lege handen.
je bent ook zo bang dat het bericht is niet een mislukte poging maar een poging die werkelijkheid wordt....
waarom ik dit allemaal schrijf weet ik eigenlijk niet, misschien met de vraag of iemand weet hier mee om te gaan?!
ik denk dat als we zo iemand in onze omgeving hebben moeten doen wat onze hand vindt om te doen, maar te proberen om zich hier niet door uit het veld te laten slaan. Het kan namelijk een poging zijn om de ander te manipuleren.
Zo heb ik eens van iemand gehoord die met deze gedachten liep en dit tegen de ouderling van d'r gemeente vertelde, met de mededeling dat ze dan van 'alle ellende' af was. Deze man ging hier niet op een bijzondere manier op in, maar zei alleen: 'en wij weten dat dat niet waar is'. Deze reactie was voor deze persoon genoeg om haar te weerhouden van de daad.
Hierover verder nadenkend, denk ik dat deze man wijs gereageerd heeft. De persoon in kwestie is er niet mee gediend als de omgeving te nadrukkelijk op hem of haar let. Wel is het goed om deze zaken in gebed aan de Heere voor te leggen. Bij Hem is uitkomst, maar wel zullen de middellijke wegen bewandeld moeten worden. Zo iemand heeft gewoon professionele hulp nodig en zo nodig een dwangopname.
dank voor je reactieLydianne schreef:Een poging om hierop te reageren...henriët schreef:wanneer je iemand in zeer nabije omgeving hebt, die een poging heeft gedaan zichzelf om het leven te brengen....
ik denk dat als we zo iemand in onze omgeving hebben moeten doen wat onze hand vindt om te doen, maar te proberen om zich hier niet door uit het veld te laten slaan. Het kan namelijk een poging zijn om de ander te manipuleren.
Zo heb ik eens van iemand gehoord die met deze gedachten liep en dit tegen de ouderling van d'r gemeente vertelde, met de mededeling dat ze dan van 'alle ellende' af was. Deze man ging hier niet op een bijzondere manier op in, maar zei alleen: 'en wij weten dat dat niet waar is'. Deze reactie was voor deze persoon genoeg om haar te weerhouden van de daad.
Hierover verder nadenkend, denk ik dat deze man wijs gereageerd heeft. De persoon in kwestie is er niet mee gediend als de omgeving te nadrukkelijk op hem of haar let. Wel is het goed om deze zaken in gebed aan de Heere voor te leggen. Bij Hem is uitkomst, maar wel zullen de middellijke wegen bewandeld moeten worden. Zo iemand heeft gewoon professionele hulp nodig en zo nodig een dwangopname.
deze persoon is idd opgenomen en staat dus (gelukkig) onder professionele hulp,des te onbegrijpelijker, dat zo n poging dan niet 'voorkomen'worden door de hulpverleners...(maar dat is misschien wel erg makkelijk geredeneert, dat besef ik wel)
alleen gebed, das het enige wat we als omstanders nog doen kunnen..........