[quote="Ariene"]
Wanneer je binnen je eigen gemeente je niet laat horen als je fundumentele zorgen heb maar wel shopt, dan wordt het denk tijd om na te denken wat Gods weg met jou is en wat je zelf van de situatie vind.
quote]
ook dit ben ik met je eens, maar wat wel een punt kan zijn is, dat als je je zorgen wèl laat horen, en die worden nìet gehoord...
het is erg moeilijk denk ik, er zijn zoveel zaken die je als reden hebben kunt om te 'shoppen'. Ik denk dat wanneer je de rechte prediking niet horen kunt, en elders wel, dat je dan toch diep moet nadenken wat nu......
Dominee shoppen
Zo zie je dat alles ligt onder de vloek van de zonde..
Wij werden ook niet direct gehoord.
Eigenlijk tot op het laatst niet.
Onze kerk is dan ook helaas gescheurd...
Maar omdat de predikant en een gedeelte van de kerkenraad van een ander kerkverband wilde worden, konden wij in onze eigen officiele kerk blijven.
Het is dan ook net hoe lange adem je heb.
Bij ons kwam er uiteindelijk een heel duidelijk breekpunt.
We wisten ook dat dat er aan zat te komen (Al hadden we het nooit op deze manier verwacht) dat speelt mee in de afweging.
Was er geen uitzicht, geen gehoor en merkte ik dat ik verarmde, dan was het voor mij duidelijk geweest dat ik daar niet kon blijven.
Ook omdat ikzelf geen positieve bijdrage meer kon leveren aan het gemeente zijn.
Wij werden ook niet direct gehoord.
Eigenlijk tot op het laatst niet.
Onze kerk is dan ook helaas gescheurd...
Maar omdat de predikant en een gedeelte van de kerkenraad van een ander kerkverband wilde worden, konden wij in onze eigen officiele kerk blijven.
Het is dan ook net hoe lange adem je heb.
Bij ons kwam er uiteindelijk een heel duidelijk breekpunt.
We wisten ook dat dat er aan zat te komen (Al hadden we het nooit op deze manier verwacht) dat speelt mee in de afweging.
Was er geen uitzicht, geen gehoor en merkte ik dat ik verarmde, dan was het voor mij duidelijk geweest dat ik daar niet kon blijven.
Ook omdat ikzelf geen positieve bijdrage meer kon leveren aan het gemeente zijn.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Zij gingen mee tot Efeze..Unionist schreef:Toen Paulus naar Efeze ging, gingen Aquila en Priscilla met hem mee. (hand 18:18)
Was dat geen domineeshoppen? Hadden zij niet beter kunnen blijven waar zij waren om daar het werk van Paulus voort te zetten?
zij waren geen "volgelingen" van Paulus, maar hadden een sterke band met hem.
In Efeze ontmoette ze toen Apollos, zij hebben veel voor deze man betekend...eerst zonder Paulus.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?