Als God heeft geeft: Dan loopt mijn mond over, maar van nature zullen we toch eerde vloekenhelma schreef:Hou maar eens een dag bij waar we allemaal dankbaar voor mogen zijn. dan kan je niet anders zeggen dan: Geloofd zij God met diepst ontzag; Hij óverlaadt ons dag aan dag, met Zijne gunstbewijzen.SecorDabar schreef:Ds. F. Bakker, CGK te Driebergen in zijn boekje "Gebedsgestalten" :
Blijdschap ziet om zich heen.
Dankbaarheid ziet naar Boven.
Mee eens ?
Waar zijn wij dankbaar voor ?
Ik kan niet anders dan verwonderd zijn over alle zegeningen....
als danken. Ook als zou er geen vloek uit onze mond komen, dan is het alleen maar de wederhoudende genade. Danken betaamt, maar wie zou het kunnen? Mezelf op de plek brengen lukt me niet, en dat maakt de schuld maar meerder.
Als de Heere het geeft, dan zouden hart en mond vervuld worden, ja, zou je God niet genoegzaam de eer en de dank kunnen toebrengen. Dan zou je als het ware het levenloze willen oproepen: Komt maakt God met mij groot. Hij die mij nog niet zat is geweest, die mijn tot op dit ogenblik nog heeft gedragen en verdragen. Het is geen alledaags werk, en naar ik uit de bevinding der heiligen hoor weten zij daar ook wat van.