Dankbaar

-DIA-

Re: Dankbaar

Bericht door -DIA- »

helma schreef:
SecorDabar schreef:Ds. F. Bakker, CGK te Driebergen in zijn boekje "Gebedsgestalten" :

Blijdschap ziet om zich heen.
Dankbaarheid ziet naar Boven.

Mee eens ?

Waar zijn wij dankbaar voor ?
Hou maar eens een dag bij waar we allemaal dankbaar voor mogen zijn. dan kan je niet anders zeggen dan: Geloofd zij God met diepst ontzag; Hij óverlaadt ons dag aan dag, met Zijne gunstbewijzen.

Ik kan niet anders dan verwonderd zijn over alle zegeningen....
Als God heeft geeft: Dan loopt mijn mond over, maar van nature zullen we toch eerde vloeken
als danken. Ook als zou er geen vloek uit onze mond komen, dan is het alleen maar de wederhoudende genade. Danken betaamt, maar wie zou het kunnen? Mezelf op de plek brengen lukt me niet, en dat maakt de schuld maar meerder.
Als de Heere het geeft, dan zouden hart en mond vervuld worden, ja, zou je God niet genoegzaam de eer en de dank kunnen toebrengen. Dan zou je als het ware het levenloze willen oproepen: Komt maakt God met mij groot. Hij die mij nog niet zat is geweest, die mijn tot op dit ogenblik nog heeft gedragen en verdragen. Het is geen alledaags werk, en naar ik uit de bevinding der heiligen hoor weten zij daar ook wat van.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

De zoon van ds. Pronk meldt op de weblog van zijn vader dat de operatie geslaagd is.
Er komt wel een vervolgtraject.
De familie is heel dankbaar dat de Heere ds. heeft willen sparen, maar er is wel een opzien tegen de toekomst.
Ik word altijd heel bemoedigd en getroost door zijn mooie blogs. Heel bijzonder en zeer aan te bevelen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:De zoon van ds. Pronk meldt op de weblog van zijn vader dat de operatie geslaagd is.
Er komt wel een vervolgtraject.
De familie is heel dankbaar dat de Heere ds. heeft willen sparen, maar er is wel een opzien tegen de toekomst.
Ik word altijd heel bemoedigd en getroost door zijn mooie blogs. Heel bijzonder en zeer aan te bevelen.
:super
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Dankbaar voor iedereen in mijn omgeving, dankbaar dat ze van me houden, en ik van hen.

Dankbaar dat God van me houdt.
helma

Bericht door helma »

Dankbaar voor de zegen van vriendinnen.
Vandaag op verschillende manieren weer mogen ervaren.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:Dankbaar voor de zegen van vriendinnen.
Vandaag op verschillende manieren weer mogen ervaren.
Vriendinnen zijn inderdaad een zegen. En helemaal als het ook nog je (naaste) buren zijn!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie