Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30 okt 2007, 17:43
door Margriet
Tsja het is hier ook rijden met 16 jaar en men zegt hier dat verkeersongevallen doodsoorzaak nummer een onder teeners is..
Niet zo'n goed idee dus.
Nu zal dat hier in de upperpeninsula wel meevallen met een bevolkingsdichtheid van 3 per vierkante mijl...
Hier kun je echt mijlenlang geen kip tegenkomen....( en geen andere auto natuurlijk )
Wij hebben niet eens vierbaanswegen...

Geplaatst: 09 nov 2007, 17:34
door mentos
Bonny schreef:Als de 17-jarigen ook al beginnen te rijden, komen er nog meer auto's op de al drukke wegen. Niet aan beginnen dus.
Met dit argument ben ik het niet eens, met de 17-jarigen moet nl. sowieso iemand meerijden met een rijbewijs. M.i. maakt het echt niet uit voor de drukte op de wegen of de 17-jarige rijdt en de 18-jarige meerijdt of andersom!

Wat vinden jullie van brommobielen?(Mag je in met bromfietsrijbewijs, dus vanaf je zestiende)

Geplaatst: 09 nov 2007, 18:36
door jvdg
mentos schreef:
Bonny schreef:Als de 17-jarigen ook al beginnen te rijden, komen er nog meer auto's op de al drukke wegen. Niet aan beginnen dus.
Met dit argument ben ik het niet eens, met de 17-jarigen moet nl. sowieso iemand meerijden met een rijbewijs. M.i. maakt het echt niet uit voor de drukte op de wegen of de 17-jarige rijdt en de 18-jarige meerijdt of andersom!

Wat vinden jullie van brommobielen?(Mag je in met bromfietsrijbewijs, dus vanaf je zestiende)
Die rijbewijs-houder zou sowieso niet op dat moment gereden hebben, anders zou hij die 17-jarige niet hebben kunnen begeleiden.
Het leidt echt tot meer verkeersintensiviteit!

Brommobielen voor 16 jarigen?
Welke 16-jarige zou dat willen?

Geplaatst: 09 nov 2007, 19:44
door Gian
t Zal vast meevallen met de verkeersintensieteit. Er moet iemand meerijden die een aantekening op zn eigen rijbewijs heeft, en dat alleen met die aantekening mag. Ik denk dat 17 jarige dus alleen in het weekend met pappa de weg opgaan. Als ze daardoor veel praktijkervaring opdoen rijden ze vanaf hun 18e veel veiliger.
Het resultaat is veel minder ongelukken. Dat heeft het in veel andere europese landen al bewezen.
Prima idee dus, hadden ze al veel eerder moeten doen, want de meeste (zware ongelukken) doen zich voor onder jonge bestuders.

Geplaatst: 09 nov 2007, 19:51
door jvdg
Gian schreef:t Zal vast meevallen met de verkeersintensieteit. Er moet iemand meerijden die een aantekening op zn eigen rijbewijs heeft, en dat alleen met die aantekening mag. Ik denk dat 17 jarige dus alleen in het weekend met pappa de weg opgaan. Als ze daardoor veel praktijkervaring opdoen rijden ze vanaf hun 18e veel veiliger.
Het resultaat is veel minder ongelukken. Dat heeft het in veel andere europese landen al bewezen.
Prima idee dus, hadden ze al veel eerder moeten doen, want de meeste (zware ongelukken) doen zich voor onder jonge bestuders.
Dan juist geef ik de voorkeur om de 18-21 jarigen aan zo'n regeling te onderwerpen, i.p.v. het verlagen van de leeftijd.

Geplaatst: 09 nov 2007, 19:56
door mentos
jvdg schreef:
mentos schreef:
Bonny schreef:Als de 17-jarigen ook al beginnen te rijden, komen er nog meer auto's op de al drukke wegen. Niet aan beginnen dus.
Met dit argument ben ik het niet eens, met de 17-jarigen moet nl. sowieso iemand meerijden met een rijbewijs. M.i. maakt het echt niet uit voor de drukte op de wegen of de 17-jarige rijdt en de 18-jarige meerijdt of andersom!

Wat vinden jullie van brommobielen?(Mag je in met bromfietsrijbewijs, dus vanaf je zestiende)
Die rijbewijs-houder zou sowieso niet op dat moment gereden hebben, anders zou hij die 17-jarige niet hebben kunnen begeleiden.
Het leidt echt tot meer verkeersintensiviteit!
Maar als die 17 en 18 jarigen samen ergens heen willen, dan maakt het toch niet uit wie er rijdt? Ze gaan heus niet voor de grap een rondje rijden.
Brommobielen voor 16 jarigen?
Welke 16-jarige zou dat willen?
IK heb er 1!

Geplaatst: 09 nov 2007, 22:27
door Mister
jvdg schreef: Brommobielen voor 16 jarigen?
Welke 16-jarige zou dat willen?
Ga maar eens op het Hoornbeeck in Amersfoort kijken... ;-)

Geplaatst: 09 nov 2007, 22:52
door jvdg
Mister schreef:
jvdg schreef: Brommobielen voor 16 jarigen?
Welke 16-jarige zou dat willen?
Ga maar eens op het Hoornbeeck in Amersfoort kijken... ;-)
Ooooh......... :oops: :oops:

Geplaatst: 10 nov 2007, 00:46
door Gian
jvdg schreef:
Gian schreef:t Zal vast meevallen met de verkeersintensieteit. Er moet iemand meerijden die een aantekening op zn eigen rijbewijs heeft, en dat alleen met die aantekening mag. Ik denk dat 17 jarige dus alleen in het weekend met pappa de weg opgaan. Als ze daardoor veel praktijkervaring opdoen rijden ze vanaf hun 18e veel veiliger.
Het resultaat is veel minder ongelukken. Dat heeft het in veel andere europese landen al bewezen.
Prima idee dus, hadden ze al veel eerder moeten doen, want de meeste (zware ongelukken) doen zich voor onder jonge bestuders.
Dan juist geef ik de voorkeur om de 18-21 jarigen aan zo'n regeling te onderwerpen, i.p.v. het verlagen van de leeftijd.
Dat is een onwerkelijk plan jvdg
Je zou het ook leeftijdsdiscriminatie kunnen noemen.

Geplaatst: 10 nov 2007, 00:49
door refo
jvdg schreef:
Gian schreef:t Zal vast meevallen met de verkeersintensieteit. Er moet iemand meerijden die een aantekening op zn eigen rijbewijs heeft, en dat alleen met die aantekening mag. Ik denk dat 17 jarige dus alleen in het weekend met pappa de weg opgaan. Als ze daardoor veel praktijkervaring opdoen rijden ze vanaf hun 18e veel veiliger.
Het resultaat is veel minder ongelukken. Dat heeft het in veel andere europese landen al bewezen.
Prima idee dus, hadden ze al veel eerder moeten doen, want de meeste (zware ongelukken) doen zich voor onder jonge bestuders.
Dan juist geef ik de voorkeur om de 18-21 jarigen aan zo'n regeling te onderwerpen, i.p.v. het verlagen van de leeftijd.
En wie gaat er dan naast zitten? 18-21 jarigen gaan altijd ergens heen waar ervaren rijders niet heengaan.

Geplaatst: 10 nov 2007, 00:56
door jvdg
refo schreef:En wie gaat er dan naast zitten? 18-21 jarigen gaan altijd ergens heen waar ervaren rijders niet heengaan.
:mrgreen:

Geplaatst: 10 nov 2007, 00:56
door jvdg
Gian schreef:
jvdg schreef:
Gian schreef:t Zal vast meevallen met de verkeersintensieteit. Er moet iemand meerijden die een aantekening op zn eigen rijbewijs heeft, en dat alleen met die aantekening mag. Ik denk dat 17 jarige dus alleen in het weekend met pappa de weg opgaan. Als ze daardoor veel praktijkervaring opdoen rijden ze vanaf hun 18e veel veiliger.
Het resultaat is veel minder ongelukken. Dat heeft het in veel andere europese landen al bewezen.
Prima idee dus, hadden ze al veel eerder moeten doen, want de meeste (zware ongelukken) doen zich voor onder jonge bestuders.
Dan juist geef ik de voorkeur om de 18-21 jarigen aan zo'n regeling te onderwerpen, i.p.v. het verlagen van de leeftijd.
Dat is een onwerkelijk plan jvdg
Je zou het ook leeftijdsdiscriminatie kunnen noemen.
Tja, t'is maar waar je de grens trekt.