Onze missie in Uruzgan

Marnix

Re: Onze missie in Uruzgan

Bericht door Marnix »

Dus?

En wat doen we als er een niet-broeder in nood is? Lekker laten liggen, laten onderdrukken?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:Dus?

En wat doen we als er een niet-broeder in nood is? Lekker laten liggen, laten onderdrukken?
B zal zeggen dat de mensen in Afghanistan zijn broeders nier zijn. Dat si een beetje de tendens: eerst jezelf en pas veeeeeel later de ander (pech gehad als het dan te laat is)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Volgens mij leert de Bijbel niet slechts het zorgdragen voor broeders.... maar voor wezen, weduwen, verdrukten, mensen in nood in het algemeen? Volgens mij leert de Bijbel ons niet alleen om onze vrienden lief te hebben...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Wie is onze naaste ook alweer??
The Groom's still waiting at the altar
refo

Bericht door refo »

Al met al is me echt niet duidelijk wat we in Afganistan aan het doen zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Al met al is me echt niet duidelijk wat we in Afganistan aan het doen zijn.
Officieel is de doelstelling: Terrorismebestrijding, "herstel" democratie, drugsproductie terugdringen en welvaart voor de mensen brengen.
En dat doen we dan gezamenlijk.

Maar.....
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik denk wel dat het nodig is dat onze militairen daar zitten.
Ook weet ik dat het heel veel spanning kan geven. De man van een vriendin van mij is ook uitgezonden. (ze zijn nu net 1 jaar getrouwd.) Elke keer weer die spanning: zal ik iets van hem horen?

Gebed hebben ze inderdaad hard nodig...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm ja, wij hebben ook gemeenteleden die daar geweest zijn als militair.
jvdg schreef:
refo schreef:Al met al is me echt niet duidelijk wat we in Afganistan aan het doen zijn.
Officieel is de doelstelling: Terrorismebestrijding, "herstel" democratie, drugsproductie terugdringen en welvaart voor de mensen brengen.

Maar.....
Maar?

(of moet ik nu gaan speculeren wat jij verder denkt? ;) )
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Hm ja, wij hebben ook gemeenteleden die daar geweest zijn als militair.
jvdg schreef:

Maar.....
Maar?

(of moet ik nu gaan speculeren wat jij verder denkt? ;) )

......of dit de werkelijke doelstellingen zijn, of alleen maar comouflage voor andere mondiale zaken, dat zullen we wel nooit weten.

Daarnaast: behaalde mislukkingen uit het verleden bieden geen garantie voor verbeteringen in de toekomst.

Wat niet wegneemt dat ik toch achter de missie blijf staan.
refo

Bericht door refo »

Als je de kaart van Azie er bij pakt zie je wel een bepaald beeld.
Israel is al vriendje.
Irak is al ingepikt
Afganistan wordt grotendeels bezet.
Iran wordt bedreigt.
Syrie ook af en toe.

Het plan lijkt te zijn: één rechte lijn van de Middellandse zee naar India bezet houden.
Dan is een heleboel olie onder controle en is ook het transport gewaarborgd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bureaucraat

Bericht door Bureaucraat »

Marnix schreef:
We hebben gewoon weinig te zoeken in Afghanistan. De Taliban is schier onverslaanbaar, en burgers zijn genoodzaakt zich niet teveel van de Taliban te bevreemden omdat zij terugkeren als de NAVO-troepen naar huis zijn.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Je bent zeker niet de enige. Op 17 augustus 2009 verscheen er een verslag op de site van Defensie waarin viel te lezen dat Commandant der Strijdkrachten, generaal Peter van Uhm, had verkondigd dat er in Afghanistan inmiddels een goede basis is gelegd voor verdere ontwikkeling door de bevolking zelf. Hij verwees daarbij ook naar de verkiezingen in Afghanistan die voor het eerst door en voor Afghanen werden gehouden. Weliswaar werden er verkiezingen gehouden, maar daarbij werden meerdere stemmers door de Taliban vermoord en fraude was aan de orde van de dag. Het is dus allemaal heel dubbel. Je kunt wel westerse normen en waarden willen opleggen aan deze mensen, maar honderden jaren zullen hierover heen gaan voordat hun cultuur net zo gevormd is als de cultuur die wij hier thans in het westen kennen. Ik denk dat als Wilders (ben geen fan van hem) morgen per direct de terugtrekking van onze militairen uit Afghanistan eist, de PVV weer fors omhoog schiet in de peilingen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Bureaucraat schreef:
Marnix schreef:
We hebben gewoon weinig te zoeken in Afghanistan. De Taliban is schier onverslaanbaar, en burgers zijn genoodzaakt zich niet teveel van de Taliban te bevreemden omdat zij terugkeren als de NAVO-troepen naar huis zijn.
Tenzij ze tegen die tijd zowel de regering als politie / leger zo op orde hebben dat ze de Taliban zelf kunnen bestrijden.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Marnix schreef:Tenzij ze tegen die tijd zowel de regering als politie / leger zo op orde hebben dat ze de Taliban zelf kunnen bestrijden.
Wat was eigenlijk de verkiezingsuitslag in Afghanistan, Marnix? Wellicht kun je eens een paar recente rapportages lezen in de New York Times over Afghanistan en de stand van zaken. Ik denk dat dit een hele verrijking van kennis zal zijn. Ik weet ook niet of je daarna nog zo zeker bent van je zaak dat burgers in Afghanistan per se de Taliban willen bestrijden.
Marnix

Bericht door Marnix »

heb je een paar linkjes voor me dan? :)
Plaats reactie