Komt u wel eens in een andere kerk?
Als je in de HHK komt moet je ff een seintje geven. Ben wel nieuwsgierig wie jij bentUnionist schreef:Sinds we vacant zijn hebben we zelf diensten op wisselende tijden. Als het al te erg afwijkt willen we in verband met de structuur in ons gezin nog weleens naar een andere kerk gaan die wél op een normale tijd dienst heeft. Dat is meestal de CGK.

daar kan ik me wel wat bij voorstellen, dan kun je beter een opgenomen dienst op cassette luisteren........joost85 schreef:We gaan liever niet naar leesdiensten van een andere kerk.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- JolandaOudshoorn
Bij mij is de mogelijkheid om zondags "snel" naar een andere gemeente te gaan ook wat praktisch beperkt. In ons dorp hebben we eigenlijk alleen maar de Hervormde Gemeente en een kleine baptistengemeente. Op het industrieterrein wordt volgens mij ook door een kleine groep evangelische samenkomsten georganiseerd. Iets verderop, bij het schoonhovense veer staat een GGiN (of OGG) en dan heb je nog de gemeentes in Langerak, Nieuwpoort, Streefkerk. Nog verder, (Hardinxveld) heb je een ger gem waar ook nog een aantal plaatsgenoten heengaan. De HHK is in Leerbroek of Nieuw-Lekkerland.
Maar dan moet je echt buiten het dorp gaan reizen. Op zich geen bezwaar, je bent alleen langer onderweg en dat heb ik er niet voor over, temeer omdat in mijn eigen hervormde gemeente goede diensten en preken worden gehouden. Ook voel ik me erg verbonden met de gemeente, en dan ga je al minder snel ergens anders naar toe. Maar ik weet ook wel dat er genoeg mensen zijn die zich niet prettig voelen in hun thuisgemeente en dan is de stap om regelmatig naar andere kerken en gemeentes te gaan ook wat kleiner, denk ik.
Kortom, er zijn veel argumenten en kanten om op deze vraag "ja" of "nee" te antwoorden
Maar dan moet je echt buiten het dorp gaan reizen. Op zich geen bezwaar, je bent alleen langer onderweg en dat heb ik er niet voor over, temeer omdat in mijn eigen hervormde gemeente goede diensten en preken worden gehouden. Ook voel ik me erg verbonden met de gemeente, en dan ga je al minder snel ergens anders naar toe. Maar ik weet ook wel dat er genoeg mensen zijn die zich niet prettig voelen in hun thuisgemeente en dan is de stap om regelmatig naar andere kerken en gemeentes te gaan ook wat kleiner, denk ik.
Kortom, er zijn veel argumenten en kanten om op deze vraag "ja" of "nee" te antwoorden
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik ben vaak trouw aan mn eigen gemeente, puur omdat ik vaak op zondag moet werken en dus dan zoiezo al de morgendienst mis...
waar ik dus echt elke zondag van baal. Ik ga dan meestal 's middags in onze eigen gemeente (om toch 'gemeente te kunnen zijn') moet ik nu tot 16.00 werken of later (vorige week was k pas om 18.00 thuis...) dan 'shop ik' noodgedwongen naar een 'andere wijk' van de Hervormde gemeente (pkn) alhier!
Ik ben eens naar de Parousia gemeente geweest hier, nou... dat hoeft niet meer voor mij. :| :!:
Verder kom ik wel eens in de gereformeerde kerk, puur 'praktische redenen'... (niet te verwarren met GerGem
) Nee het liefst dus in mn eigen gemeente!

Ik ben eens naar de Parousia gemeente geweest hier, nou... dat hoeft niet meer voor mij. :| :!:
Verder kom ik wel eens in de gereformeerde kerk, puur 'praktische redenen'... (niet te verwarren met GerGem
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Als that all was, had je ook wel in je vorige gemeente kunnen blijven. Daar was je toch ook lid? 't Zal dus toch wel ietsje minder simpel zijnAfgewezen schreef:Wat is een 'andere' kerk?
Ik ben lid van een kerk, maar ik heb nou niet het gevoel: dat is 'mijn' kerk. Je moet ergens lid zijn, that's all.
Je kunt niet overal lid zijn. Dat is óók zo.Hendrikus schreef:Als that all was, had je ook wel in je vorige gemeente kunnen blijven. Daar was je toch ook lid? 't Zal dus toch wel ietsje minder simpel zijnAfgewezen schreef:Wat is een 'andere' kerk?
Ik ben lid van een kerk, maar ik heb nou niet het gevoel: dat is 'mijn' kerk. Je moet ergens lid zijn, that's all.

Ga meestal naar mijn eigen kerk/gemeente. Maar in voorkomende gevallen wijk ik wel eens uit naar een buurgemeente. Dat is meestal ook een GG maar ook wel eens een CGK of een HHK etc.
De redenen zijn divers, als wij een aantal keren leesdiest hebben en in een naburige gemeente is wel een predikant of als wij een ds. hebben waar ik absoluut niet naar kan luisteren ga ik dus zwerven.
De redenen zijn divers, als wij een aantal keren leesdiest hebben en in een naburige gemeente is wel een predikant of als wij een ds. hebben waar ik absoluut niet naar kan luisteren ga ik dus zwerven.
dré
--------
Credo in unum Deo
--------
Credo in unum Deo
De keus is hier tussen:
Eben Haëzer (GG) de Valk Wekerom
Herv.Gem. Wekerom
Herv.Gem Harskamp
Herv.Gem Otterlo
HHK Harskamp
Ger.Kerk Harskamp
en dan verderweg, in Ede-stad, een hele keur aan allerhande kerkverbanden en kerkgenootschappen, van Leger des Heils via CGK totaan vOOG.
Eben Haëzer (GG) de Valk Wekerom
Herv.Gem. Wekerom
Herv.Gem Harskamp
Herv.Gem Otterlo
HHK Harskamp
Ger.Kerk Harskamp
en dan verderweg, in Ede-stad, een hele keur aan allerhande kerkverbanden en kerkgenootschappen, van Leger des Heils via CGK totaan vOOG.
Moderatorbericht:
Da's waar, maar er bestaat vaak ook nog zoiets als een gastlidmaatschap. Daarvan kun je er ook nog gerust meerdere hebben. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen...Afgewezen schreef:Je kunt niet overal lid zijn. Dat is óók zo.Hendrikus schreef:Als that all was, had je ook wel in je vorige gemeente kunnen blijven. Daar was je toch ook lid? 't Zal dus toch wel ietsje minder simpel zijnAfgewezen schreef:Wat is een 'andere' kerk?
Ik ben lid van een kerk, maar ik heb nou niet het gevoel: dat is 'mijn' kerk. Je moet ergens lid zijn, that's all.:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)