o, is beroepingsnieuws een mening? :roll:Bert Mulder schreef:Tja, er is op dit forum uiteindelijk (relatiieve) vrijheid van meningsuiting
beroepingswerk, deel 3
- Bert Mulder
- Contacteer:
Beroepingsnieuws niet, dit wel:
Hendrikus schreef:Dat laatste is een wel erg vrije vertaling van het eerste, Bert 8)
Maarre... moet dat hier, buitenlands beroepingsnieuws? Straks komt Astroguy ook nog met allerlei Zuid-Afrikaanse beroepen en bedankjes van dominees waar we hier nog nooit van gehoord hebben.
Wat mij betreft: spaar je de moeite.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Bert Mulder
- Contacteer:
In dat geval, misschien dat ze toch geen roeping van God hebben?Unionist schreef:Dát vind ik fijn. Deze kandidaat is al jaren beroepbaar. Er zijn er nog meer, zelfs een predikant, die al vanaf 2004 beroepbaar zijn. Ik vind dat een heel verdrietige en onbegrijpelijke zaak.Anti-quoq schreef:Beroepen Hersteld Hervormde Kerk:
- te Oosterwolde: kand. A.P. Muilwijk te Elburg
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dat kan, maar daar mogen wij niet over oordelen, ook zonder hen te kennen. Zou het ook niet tot beproeving kunnen dienen? Misschien stonden ze te hoog, en moesten ze van een voetstuk vallen.Bert Mulder schreef:In dat geval, misschien dat ze toch geen roeping van God hebben?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dat is zeker waar. En inderdaad, dat kunnen en mogen wij niet oordelen.caprice schreef:Dat kan, maar daar mogen wij niet over oordelen, ook zonder hen te kennen. Zou het ook niet tot beproeving kunnen dienen? Misschien stonden ze te hoog, en moesten ze van een voetstuk vallen.Bert Mulder schreef:In dat geval, misschien dat ze toch geen roeping van God hebben?
- Bert Mulder
- Contacteer:
September 2, 2007 - Rev. Rodney Kleyn (Trinity, Hudsonville, MI) heeft bedankt als zendeling voor Sioux Falls, SD area.
-
- J.C. Philpot
Vanaf 1994 (bron: http://hervormdwaarder.weerdriebruggen.nl/).Gert10 schreef:Hoelang heeft 't ie wel niet in Waarder gestaan?