zoheej...
:shock:Mister schreef:Vind ik niet. Hij pikt er een stukje uit en zaagt daar over door. Insteek van Rens is duidelijk anders. Hij zet onze realiteit richting God uit tegen de realiteit van de germanen en hun goden. Lijkt me nix mis mee.Herman schreef:Volgens mij maakt jvdg een duidelijk punt. Dus rustig aan, aub.
Hoe heb ik het nou? Dat zou betekenen dat God reëel is OMDAT wij in Hem geloven, net zoals de goden van de Germanen reëel waren OMDAT de mensen in hen geloofden.
Die insteek zou je kunnen nemen........Afgewezen schreef: Hoe heb ik het nou? Dat zou betekenen dat God reëel is OMDAT wij in Hem geloven, net zoals de goden van de Germanen reëel waren OMDAT de mensen in hen geloofden.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Volgens mij zeg ik dat niet...Afgewezen schreef::shock:Mister schreef:Vind ik niet. Hij pikt er een stukje uit en zaagt daar over door. Insteek van Rens is duidelijk anders. Hij zet onze realiteit richting God uit tegen de realiteit van de germanen en hun goden. Lijkt me nix mis mee.Herman schreef:Volgens mij maakt jvdg een duidelijk punt. Dus rustig aan, aub.
Hoe heb ik het nou? Dat zou betekenen dat God reëel is OMDAT wij in Hem geloven, net zoals de goden van de Germanen reëel waren OMDAT de mensen in hen geloofden.
Mister, wat ik wilde aanstippen was om met meer eerbied over dit schitterende natuurverschijnsel te schrijven.Mister schreef:Volgens mij zeg ik dat niet...Afgewezen schreef::shock:Mister schreef:Vind ik niet. Hij pikt er een stukje uit en zaagt daar over door. Insteek van Rens is duidelijk anders. Hij zet onze realiteit richting God uit tegen de realiteit van de germanen en hun goden. Lijkt me nix mis mee.Herman schreef:Volgens mij maakt jvdg een duidelijk punt. Dus rustig aan, aub.
Daarenboven vind ik het echt niet kunnen dat de werken van onze God worden vergeleken met "werken" van goden die geen goden zijn.
Ik heb er geen stukje uitgepikt, en al helemaal niemand of iets daarover doorgezaagd.
Misschien ben je aan een (nieuwe) leesbril toe.
Ik héb geen werken van God en van goden vergeleken, je moet toch eens éérst heel goed lezen, en de eerste tip: lees mijn nieuwe topic over die goden etc maar eens, dan denk je er mogelijk iets genuanceerder over..............jvdg schreef:.
Daarenboven vind ik het echt niet kunnen dat de werken van onze God worden vergeleken met "werken" van goden die geen goden zijn.
:
Moderatorbericht:
Mogelijk moet jij eens langs voor een oogmeting...jvdg schreef:Mister, wat ik wilde aanstippen was om met meer eerbied over dit schitterende natuurverschijnsel te schrijven.Mister schreef:Volgens mij zeg ik dat niet...Afgewezen schreef::shock:Mister schreef: Vind ik niet. Hij pikt er een stukje uit en zaagt daar over door. Insteek van Rens is duidelijk anders. Hij zet onze realiteit richting God uit tegen de realiteit van de germanen en hun goden. Lijkt me nix mis mee.
Ik heb er geen stukje uitgepikt, en al helemaal niemand of iets daarover doorgezaagd.
Rens geeft heel duidelijk in zijn posting aan dat de goden niets hebben uit te staan met onze God.
Rens schreef:...en hebben derhalve niets uitstaande met de werkelijke Godheid van de Vader.
Maar toch is daar die vergelijking!Mister schreef:Mogelijk moet jij eens langs voor een oogmeting...jvdg schreef:Mister, wat ik wilde aanstippen was om met meer eerbied over dit schitterende natuurverschijnsel te schrijven.Mister schreef:Volgens mij zeg ik dat niet...Afgewezen schreef: :shock:
Rens geeft heel duidelijk in zijn posting aan dat de goden niets hebben uit te staan met onze God.
Rens schreef:...en hebben derhalve niets uitstaande met de werkelijke Godheid van de Vader.
En dat terwijl die goden niets zijn.
Er ís geen vergelijking.jvdg schreef:Maar toch is daar die vergelijking!Mister schreef:Mogelijk moet jij eens langs voor een oogmeting...jvdg schreef:Mister, wat ik wilde aanstippen was om met meer eerbied over dit schitterende natuurverschijnsel te schrijven.Mister schreef: Volgens mij zeg ik dat niet...
Wat Rens schrijft is een schijnvergelijking die hij zelf rechtzet!
Oké, maar wat was nou volgens jou fout aan mijn postings terzake?Mister schreef:Er ís geen vergelijking.jvdg schreef:Maar toch is daar die vergelijking!Mister schreef:Mogelijk moet jij eens langs voor een oogmeting...jvdg schreef: Mister, wat ik wilde aanstippen was om met meer eerbied over dit schitterende natuurverschijnsel te schrijven.
Wat Rens schrijft is een schijnvergelijking die hij zelf rechtzet!