3 studenten beroepbaar binnen Gereformeerde Gemeenten
Re: 3 studenten beroepbaar binnen Gereformeerde Gemeenten
Ede dus :mrgreen:myster schreef:Ben je niet de enigeKlaas-Jan schreef: We zijn zelf vacant, dus ik hoop dat één van de studenten een beroep naar onze gemeente mag aannemen.
Hier in huis is ook een sterk hopen op en bidden om één van hen als herder en leraar. Al weet ik nog niet eens of onze gemeente wel gaat beroepen. Zou in ieder geval de eerste keer zijn na de instituering.
inderdaad :mrgreen:Kislev schreef:Ede dus :mrgreen:myster schreef:Ben je niet de enigeKlaas-Jan schreef: We zijn zelf vacant, dus ik hoop dat één van de studenten een beroep naar onze gemeente mag aannemen.
Hier in huis is ook een sterk hopen op en bidden om één van hen als herder en leraar. Al weet ik nog niet eens of onze gemeente wel gaat beroepen. Zou in ieder geval de eerste keer zijn na de instituering.
Misschien dat (s)preekgaven iets meer in de buurt komt, maar laten we liever spreken over het onderwerp van dit forumKislev schreef:Volgens mij constateer ik slechts dat ik jarenlang heb moeten horen dat de GG studenten zo schreeuwen etc. etc. etc. (is meen ik zelfs een vraag over op refoweb) maar dat toen ik er zelf 3 hoorden van alledrie mag zeggen dat ze sp(r)eekgaven hebben.

Klaas-Jan schreef:Misschien dat (s)preekgaven iets meer in de buurt komt, maar laten we liever spreken over het onderwerp van dit forumKislev schreef:Volgens mij constateer ik slechts dat ik jarenlang heb moeten horen dat de GG studenten zo schreeuwen etc. etc. etc. (is meen ik zelfs een vraag over op refoweb) maar dat toen ik er zelf 3 hoorden van alledrie mag zeggen dat ze sp(r)eekgaven hebben.

Kan iemand mij de datum noemen, wanneer de studenten afkomen? Wij hebben pas op D.V. 27 juni 2007 een ledenvergadering... Volgens mij is dat veel te laat...Klaas-Jan schreef:Over 2-3 weken worden naar alle waarschijnlijkheid de volgende studenten beroepbaar gesteld:
G. Heijkamp
M. Joosse
A.J. de Waard
M. Joosse en A.J. de Waard heb al eens gehoord. G. Heijkamp komt volgende week bij ons spreken. We zijn zelf vacant, dus ik hoop dat één van de studenten een beroep naar onze gemeente mag aannemen.
Hoeveel gemeenten zijn er eigenlijk die een beroep gaan uitbrengen? En zijn deze gemeenten groot? (Er zijn ook een aantal gemeenten, die niet beroepen, omdat de gemeente te klein is)