Stemwijzer

Petrus

Bericht door Petrus »

jvdg schreef:Nou oké, ik wil ook niet laf zijn, en de raad van Petrus gaf mij moed:

Het is (voor Zuid-Holland): partij voor de dieren :roll: :roll:

Bij de kamerverkiezingen kwam ik nog "gewoon" en ondubbelzinnig uit op de SGP.
Ik hoop dat dit laatste jullie wat clementie met mijn persoontje geeft.
Wat ik zei tegen Mister geldt ook voor jou.................makkelijk zat toch??
Zosinus

Bericht door Zosinus »

jvdg schreef:Nou oké, ik wil ook niet laf zijn, en de raad van Petrus gaf mij moed:

Het is (voor Zuid-Holland): partij voor de dieren :roll: :roll:

Bij de kamerverkiezingen kwam ik nog "gewoon" en ondubbelzinnig uit op de SGP.
Ik hoop dat dit laatste jullie wat clementie met mijn persoontje geeft.
Beste JvdG,

Bij mij kwam dat er ook uit (zie mijn berichtje hieronder). Daarna Groenlinks. Kan er misschien mee te maken hebben dat de PvdD niet zo'n uitgesproken mening heeft over de taakopvatting van de provincie en eerder wat terughoudend is.
Overigens grappig dat ze bovenaan uitkomen. Er ging eigenlijk geen een vraag over dieren.
memento

Bericht door memento »

Fortuyn op 1, VVD op 2, en SGP op 7. Gelukkig stond D66 helemaal onderaan :)
jvdg

Bericht door jvdg »

Is het juist dat ik op grond van deze enkele uitslagen concludeer dat de Stemwijzer voor de TK verkiezingen betrouwbaarder was dan die voor de PS?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Vooralsnog lijkt het me van wel ja!
Zosinus

Bericht door Zosinus »

jvdg schreef:Is het juist dat ik op grond van deze enkele uitslagen concludeer dat de Stemwijzer voor de TK verkiezingen betrouwbaarder was dan die voor de PS?
Op zich niet betrouwbaarder.
Provincie gaat gewoon over andere zaken. Daar gaan die stellingen ook over. Dan kun je wel eens anders blijken te denken dan de partij waar je het meest thuisvoelt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Zosinus schreef:
jvdg schreef:Is het juist dat ik op grond van deze enkele uitslagen concludeer dat de Stemwijzer voor de TK verkiezingen betrouwbaarder was dan die voor de PS?
Provincie gaat gewoon over andere zaken. Daar gaan die stellingen ook over. Dan kun je wel eens anders blijken te denken dan de partij waar je het meest thuisvoelt.
Ben ik niet met je eens.
Immers de TK gaat ook over andere zaken dan de PS.
Denk alleen maar aan BuZa, Defensie, en beleidsbepaling van vele zaken die door de Provincies moeten worden uitgevoerd.
Bovendien is de Stemwijzer PS gedifferentieerd per provincie.
Dan zou die PS Stemwijzer juist betrouwbaarder moeten zijn, en dat lijkt niet zo.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

jvdg schreef:
Zosinus schreef:
Ben ik niet met je eens.
Immers de TK gaat ook over andere zaken dan de PS.
Denk alleen maar aan BuZa, Defensie, en beleidsbepaling van vele zaken die door de Provincies moeten worden uitgevoerd.
Bovendien is de Stemwijzer PS gedifferentieerd per provincie.
Dan zou die PS Stemwijzer juist betrouwbaarder moeten zijn, en dat lijkt niet zo.
Ik snap je niet. De zaken waar de PS over gaan zijn vrij beperkt en specifiek. Het gevolg is dat we vaak niet weten hoe 'onze partij' over deze kwesties denkt. De stemwijzer is daarom wel betrouwbaar (het zal heus wel kloppen wat ze er aan partijstandpunten hebben ingevoerd), maar we herkennen ons er minder in. Daar komt bij dat veel van de vragen vooral bij de provincie voor tweeerlei uitleg vatbaar zijn (dit heb ik al eerder onderbouwd).
geledu

Bericht door geledu »

Mate van overeenkomst per partij :

ChristenUnie/SGP
Ouderenpartij NH/VSP
D66
CDA
SP
Noord-Holland Anders/ De Groenen
PvdA
Partij voor de Dieren
VVD
GroenLinks

Gelukkig kwam er bij mij een goed uitkomst uit.
Hoewel ik nog wel schrok van de D66 op de 3e plaats.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

geledu schreef:

ChristenUnie/SGP
Ouderenpartij NH/VSP
D66
CDA
SP
PvdA
Partij voor de Dieren
VVD
GroenLinks

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vermoedt dat jouw tweede plaats nog meer reden voor schrik moet zijn. :wink:
Josephus

Bericht door Josephus »

Het zet je wel aan het nadenken. Landelijk heb ik tot nu toe alleen CDA en CU gestemd. Bij deze Stemwijzer komen PvdA (72%) en CDA (69%) voorop en staat de CU ergens onderaan (28%)... Het eerste vind ik niet eens zo schokkend, maar het tweede verbaast me wel een beetje. Ik kan nu twee dingen doen.

1) Mijn hart volgen en de partij steunen die me op dit moment het meest sympathiek is (de CU), maar dan houd ik mezelf wel voor de gek. Dan heb je echt wat je noemt vriendjespolitiek.
2) Mezelf serieus nemen en op een partij stemmen waar ik normaliter minder mee heb (PvdA).

Gelukkig eindigen bij mij PvdA en CDA zo'n beetje ex aequo (het zal die laatste dus wel worden), maar ik leef erg mee met degenen die zich blijkbaar of schijnbaar het meest thuisvoelen bij de provinciale collega's van Marianne Thieme. Sterkte! :mrgreen:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

D66 kwam ver achteraan. Op 1 en 2 stonden CDA en SGP. CU stond op 5 of 6 zo even uit mijn hoofd. Viel me wel op dat CU veel "weet niet" heeft.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
geledu

Bericht door geledu »

JolandaOudshoorn schreef:D66 kwam ver achteraan. Op 1 en 2 stonden CDA en SGP. CU stond op 5 of 6 zo even uit mijn hoofd. Viel me wel op dat CU veel "weet niet" heeft.
Wist je dat nog niet ? :wink:
geledu

Bericht door geledu »

Zosinus schreef:
geledu schreef:

ChristenUnie/SGP
Ouderenpartij NH/VSP
D66
CDA
SP
PvdA
Partij voor de Dieren
VVD
GroenLinks

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vermoedt dat jouw tweede plaats nog meer reden voor schrik moet zijn. :wink:
Het spreekwoord luidt : Hoe ouder hoe wijzer.
Dus daarover geen schaamte , hoewel ik qua leeftijd nog niet tot die doelgroep behoor.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik vul zo'n ding altijd in met in mijn achterhoofd: wat zou de SGP van dit standpunt vinden.
Goed, dit keer heb ik dat niet gedaan, en ziedaar: Fortuyn op 1, SGP op 2 en islam democraten ergens halverwege.

Daar is mee te leven.

Maar altijd lastig: van mij mogen er best een kerncentrale in Zuid-Holland komen, ( 25 km uit de kust ofzo) en windmolens in het Groene Hart, maar van de sgp mag dat niet eens. Die zijn dus nog niet van mij af.
Plaats reactie