CDA: Moslim als minister.................

memento

Bericht door memento »

Klavier schreef:Zouden de CDA-ers met dezelfde culturele argumentatie de achterban van de SGP ook gaan aanwijzen voor het leveren van een minister?
Of is dit wat je noemt gelegenheidspolitiek?
Wat verschillen:
1. De moslims die 'kans' maken op dit baantje, zijn degene die tolerantie prediken, dus zonder een theocratie als doel. Bevindelijk-gereformeerden hebben wel een theocratie als wens, en zijn als zodanig te 'extremistisch' / te on-tolerant
2. Moslims stemmen CDA, en behoren als zodanig in hun achterban, bevindelijk-gereformeerden stemmen over t algemeen SGP
3. Bevindelijk-gereformeerden doen graag aan 'wereld meiding', ipv 'wereld-verandering'.
4. Bevindelijk-gereformeerden willen niet meedoen, míts het geheel naar hun wensen gaat. Compromissen zijn niet mogelijk, omdat men zich dan 'verantwoordelijk' voelt voor zondig handelen.
5. etc
Klavier

Bericht door Klavier »

memento schreef:
Klavier schreef:Zouden de CDA-ers met dezelfde culturele argumentatie de achterban van de SGP ook gaan aanwijzen voor het leveren van een minister?
Of is dit wat je noemt gelegenheidspolitiek?
Wat verschillen:
1. De moslims die 'kans' maken op dit baantje, zijn degene die tolerantie prediken, dus zonder een theocratie als doel. Bevindelijk-gereformeerden hebben wel een theocratie als wens, en zijn als zodanig te 'extremistisch' / te on-tolerant
2. Moslims stemmen CDA, en behoren als zodanig in hun achterban, bevindelijk-gereformeerden stemmen over t algemeen SGP
3. Bevindelijk-gereformeerden doen graag aan 'wereld meiding', ipv 'wereld-verandering'.
4. Bevindelijk-gereformeerden willen niet meedoen, míts het geheel naar hun wensen gaat. Compromissen zijn niet mogelijk, omdat men zich dan 'verantwoordelijk' voelt voor zondig handelen.
5. etc
Memento, dat is inderdaad de realiteit. Maar waarom komt het CDA dan met een argumentie aanzetten vanuit de cultuur bezien?
Laat ze dan gewoon zeggen dat de moslims tot hun doelgroep behoren en dat de christelijke wortels en christelijke cultuur als identificatie niet langer de ideologische basis vormt.
De nederlandse cultuur en democratie is kennelijk de ideologie geworden. De partij vertegenwoordigt geen groep in de samenleving meer, maar wil de groep opzoeken en vervolgens deze gaan vertegenwoordigen en is bereid de eigen identiteit daarvoor op te geven.
Naar de mond van het volk spreken in plaats van de stem van het volk vertegenwoordigen; Is dat eigenlijk wel de bedoeling van de volksvertegenwoordiging?
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
refo

Bericht door refo »

En als de CDA een 'bevindelijk gereformeerde' aanstelt als minister wordt niet het CDA maar die man uitgefloten. 't Is niet goed of het deugt niet.

Ik heb maar aangenomen dat het een man zou moeten zijn.
Klavier

Bericht door Klavier »

refo schreef:En als de CDA een 'bevindelijk gereformeerde' aanstelt als minister wordt niet het CDA maar die man uitgefloten. 't Is niet goed of het deugt niet.

:shock:
:oops:
:mrgreen:
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
Unionist

Bericht door Unionist »

refo schreef:En als de CDA een 'bevindelijk gereformeerde' aanstelt als minister wordt niet het CDA maar die man uitgefloten. 't Is niet goed of het deugt niet.

Minister De Geus is christelijk-gereformeerd. Wijlen staatssecretaris Van Leyenhorst was behoudend Ger. Bond.
Klomp

Bericht door Klomp »

Tiberius schreef:
refo schreef:De CDA zit al bij de moslims.
De CU inmiddels bij de Roomsen.
De SGP zit (pas) bij de vrouwen.
Als je het zo stelt, is de keus inderdaad niet moeilijk op 7 maart! :D
Zeker! 2 zijn zeker van zetels, de andere zeker niet.
Unionist

Bericht door Unionist »

Dat nummer 3 in Drenthe meedoet als kansloze partij vind ik een aanfluiting. En ik ken SGP-ers die dat ook vinden en provinciaal toch op de ChristenUnie stemmen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Tiberius schreef:
refo schreef:De CDA zit al bij de moslims.
De CU inmiddels bij de Roomsen.
De SGP zit (pas) bij de vrouwen.
Als je het zo stelt, is de keus inderdaad niet moeilijk op 7 maart! :D
Nee, idd : SGP dus !!!
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ti's droevig en tekenent dat zelfs hierover gediscusseerd kan worden.
Klomp

Bericht door Klomp »

Unionist schreef:Dat nummer 3 in Drenthe meedoet als kansloze partij vind ik een aanfluiting. En ik ken SGP-ers die dat ook vinden en provinciaal toch op de ChristenUnie stemmen.
Idd, overigens is de SGP lokaal en provinciaal voor mij helemaal geen serieuze optie/mogelijkheid. Niet alleen omdat het , oke menselijk gesproken, onmogelijk is om zetels te halen, maar ook omdat ze veel te rechts zijn.
Daarom is er ook geen lijstverbinding met CU, waardoor de stemmen echt weggegooid zijn. Echt jammer, zeker nu er heel wat minder zetels voor de PS te verdelen zijn. (van 51 naar 41)
Josephus

Bericht door Josephus »

Klomp schreef:
Unionist schreef:Dat nummer 3 in Drenthe meedoet als kansloze partij vind ik een aanfluiting. En ik ken SGP-ers die dat ook vinden en provinciaal toch op de ChristenUnie stemmen.
Idd, overigens is de SGP lokaal en provinciaal voor mij helemaal geen serieuze optie/mogelijkheid. Niet alleen omdat het , oke menselijk gesproken, onmogelijk is om zetels te halen, maar ook omdat ze veel te rechts zijn.
Daarom is er ook geen lijstverbinding met CU, waardoor de stemmen echt weggegooid zijn. Echt jammer, zeker nu er heel wat minder zetels voor de PS te verdelen zijn. (van 51 naar 41)
In dit geval vind ik de term "aanfluiting" nog bijzonder aardig gekozen... :x
Kerrit

Bericht door Kerrit »

Aboutaleb zie ik toch nog niet helemaal als de voorspelde minister van Onderwijs of Volkshuisvesting en Integratie... Het maakt voor het functioneren niet uit welk geloof de minister heeft. Aan Van der Hoeven merk je ook niet zo dat ze van katholieke huize is.

Merkte je bijv. aan Medy van der Laan dat ze de chr. omroepen kort hield? Ok.. ze vloekte een keertje op tv..
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik wordt er niet warm of koud van, is een islamitische minister opeens iemand anders dan een liberale of een sociale minister? Ideologisch kan je uit recht christelijk oogpunt deze toch over één kam scheren? Wat is het verschil tussen Cohen en Aboutaleb, om eens namen te noemen?

En wat dan nog. Een nederlands-islamitische minister zal alleen maar minister kunnen zijn als deze geassimileerd is. Kom, nou, we hoeven toch niet te verwachten dat we een Osama binnen halen, dat duurt nog wel een jaar of 15.
Petrus

Bericht door Petrus »

Herman schreef:Kom, nou, we hoeven toch niet te verwachten dat we een Osama binnen halen, dat duurt nog wel een jaar of 15.
We hébben de kiem allang binnengehaald. We moeten nu met man en macht zien te voorkomen dat de kiem gaat óntkiemen en rijkelijk vrucht dragen, met als gevolg dat de Joods-Christelijke wortels volledig worden overwoekert door de Islam.

We hoeven idd niet te vérwachten (dat we een Osama binnenhalen), we hoeven alleen maar te wáchten op de immense negatieve gevolgen voor Nederland als we de kiem die er allang is niet met keiharde maatregelen volledig smoren.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik ben ook lang bang geweest dat Ruud Lubbers uiteindelijk lid van de IRA zou blijken te zijn. Tenslotte was hij katholiek. Maar dat viel gelukkig mee.
Plaats reactie