Hoofdpunten regeer akkoord

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ach ja, gelukkig zou SGP het beter doen. Ze zouden het verbod op vrouwenbroeken wel aan gekaart hebben en die afgeslankte van Dalen zou er ook zijn gekomen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Kaw schreef:Ach ja, gelukkig zou SGP het beter doen. Ze zouden het verbod op vrouwenbroeken wel aan gekaart hebben en die afgeslankte van Dalen zou er ook zijn gekomen.
En er zou zoveel koren in de schuur zijn opgeslagen voor moeilijker tijden, dat de armen omkwamen van de honger.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Unionist schreef:
Kaw schreef:Ach ja, gelukkig zou SGP het beter doen. Ze zouden het verbod op vrouwenbroeken wel aan gekaart hebben en die afgeslankte van Dalen zou er ook zijn gekomen.
En er zou zoveel koren in de schuur zijn opgeslagen voor moeilijker tijden, dat de armen omkwamen van de honger.
Undercoverkinderopvang om de werkende moeders op te sporen.
En zwartwerken zou wit worden, behalve voor vrouwen natuurlijk.
200% belastingverzwaring voor mensen met minder dan 4 kinderen. Rookwaren en dikke auto's krijgen belastinverlichting om de achterban tegemoet te komen.
refo

Bericht door refo »

Kom op, jongens.....
refo

Bericht door refo »

Welke posten gaan naar de CU?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kaw schreef:
Unionist schreef:
Undercoverkinderopvang om de werkende moeders op te sporen.
200% belastingverzwaring voor mensen met minder dan 4 kinderen. Rookwaren en dikke auto's krijgen belastinverlichting om de achterban tegemoet te komen.
Dus jullie hebben liever een links-verwaterd christelijke regering dan een regering gegrond op Gods Woord?

Overigens zie je maar aan dit regeerakkoord: van een principiële stem krijg je geen spijt, van een strategische wel.
Een goede les voor 7 maart!
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik heb ook liever een regering gegrond op Gods Woord. Maar ja, we haalden maar 6 zetels. Toch zo'n 95 tekort om écht iets te betekenen.

Helaas is het enige alternatief momenteel voor een links-verwaterd-christelijke regering een rechts-verwaterd-christelijke regering of een variant van links, rechts, verwaterd zonder christelijk.

Overigens is het verwaterd-links-christelijk. Want het is CDA-PvdA-CU.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Tiberius schreef: Dus jullie hebben liever een links-verwaterd christelijke regering dan een regering gegrond op Gods Woord?
Nee. Het lijkt me een dilemma dat hier niet aan de orde is. Ook al zouden alle CU stemmers op de SGP hebben gestemd, dan nog zou deze partij niet in de regering gekomen zijn en zou die regering ook niet aan het ideaal voldoen dat je hier verdedigt.
Tiberius schreef: Zo zie je maar: van een principiële stem krijg je geen spijt, van een strategische wel.
Dat vindt men bij de SP ook. Momenteel zit die partij wel in de oppositie en kan het z'n principes moeilijk handen en voeten geven...
Dit nog even afgezien van het feit dat in ieder geval de helft van de CU stemmers dit om principiele redenen doet.
refo

Bericht door refo »

Vanaf 1994 hebben we D66 als bindmiddel in een kabinet gehad. Nu CU.
Tel uw zegeningen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Kaw schreef:Undercoverkinderopvang om de werkende moeders op te sporen.
Zo, dat lucht op, niet?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Vanaf 1994 hebben we D66 als bindmiddel in een kabinet gehad. Nu CU.
Tel uw zegeningen.
Dat ben ik absoluut met je eens.

Ik reageerde alleen maar op de ietwat zure druiven van Kaw en Unionist (als de SGP in de regering zou komen).
Zelf vind ik het ook jammer dat de CU haar christelijke standpunten nauwelijks heeft weten te verzilveren. Maar dat is altijd nog beter dan het laten verkwanselen door de D66.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

J.C. Philpot schreef: Zo, dat lucht op, niet?
:mrgreen:

Nee, dan CU. Die heeft om de emancipatie een tweedekamer politica met drie kinderen en een man in Heerenveen. Vast heel goed voor het gezinsbeleid.
Of doemen op in nogal seculiere tv-programma's om het partijprogramma te propaganderen om vervolgens helemaal stil te vallen onder een spervuur van strikvragen over homofilie en de abortuskwestie.
Of vormen het aanhangsel van de CDA en de PVDA, om onder voorwaarde dat het op ethisch gebied allemaal niet erger wordt, braaf mee te knikken. (Ongeboren leven doden kan toch niet erger?)
Unionist

Bericht door Unionist »

De verleiding voor sommigen is heel groot om hier even in een paar toetsaanslagen het onderhandelingswerk van weken de grond in te boren en vanavond voor het slapen gaan even te danken "dat ik niet ben zoals die ChristenUnionisten daar".

Ik denk dat we dat moeten voorkomen. Zoals Refo al aangeeft: dit is het alternatief voor 12 jaar D66.

Dat ik graag meer gezien had, is geen verwijt naar de heren politici. Het is wellicht heel irreëel. Misschien is het ook wel heel erg ondankbaar.
Laatst gewijzigd door Unionist op 05 feb 2007, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik denk dat we 4 jaar moeten wachten met ons commentaar.

En sorry. Stoken is soms lekker.
refo

Bericht door refo »

Ik regeerde op niemand in het bijzonder.

Vraag me af welke posten de CU krijgt.
1 Defensie en volkshuisvesting?
2 Vluchtelingen en sociale zaken?
3 Buitenlandse zaken en Financiën?
4 Onderwijs en Landbouw?
Plaats reactie