Ik heb het artikel inmiddels opgespoord. Twee dingen wil ik nog even opmerken: die grote gezinnen worden vaak gevormd door één man met meerdere vrouwen. Nóg een reden om de parallel met Nederland maar niet te snel te trekken. Bovendien krijgen vrouwen, dan nog meisjes, vaak al kinderen op een leeftijd (14 jaar!) waarop hun lichaam nog lang niet is volgroeid.limosa schreef:Ik suggereer niet dat ze het niet meent. Ze zal het best menen. Maar het past van geen kant om dat daar zo te zeggen. Ik bedoel ook niet een karikatuur van haar woorden te maken maar jij zei dat je de reacties hier teveel vanuit de luie stoel vond komen. Ik beweer dat juist haar woorden vanuit een luxe positie gesproken worden.
Waar je je vermoeden dat het RD in deze berichtgeving onzorgvuldig is op baseert is me overigens een raadsel.
Over de intenties van de minister zullen we het wel oneens blijven. Ik ken haar in ieder geval goed genoeg om te weten dat ze daar niet even vanuit haar luxe positie als Nederlander de Afghanen even gaat vertellen hoe het zou moeten.
En over het RD: als je dit bericht zo belangrijk vindt dat het je op de voorpagina van je site plaatst (en je hoeft niet heel intelligent te zijn om te begrijpen waarom dat gebeurt), kun je toch wel even de moeite nemen om een nadere toelichting van de minister te vragen? Maar goed, ik ben geen journalist... (Misschien maar goed ook)