bezwaar tegen aanstootgevende reclame

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door marsm104
En achterop bussen dan? Word ook gepronkt met dames-ondergoed.
Hoe moet je anders reclame maken voor (dames)ondergoed? Valt niet mee zonder een foto van iemand in het bewuste merk ondergoed toch?

Een 'breekje' van Breekijzertje
Oordeel ik er over dan? :,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
En achterop bussen dan? Word ook gepronkt met dames-ondergoed.
Hoe moet je anders reclame maken voor (dames)ondergoed? Valt niet mee zonder een foto van iemand in het bewuste merk ondergoed toch?

Ik zie anders verdacht weinig herenondergoed op Billboards, ook die moeten toch van onder[en] en boven gekleed worden? Dus het kan wel zonder reclame.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert

Bericht door Egbert »

Maar het kan nog erger, een billboardje is nog niks vergeleken met het Nedloydd gebouw op de boompjes, daar hangen ze meer dan levensgroot, dat is reclame bedoelt voor mars of jupiter geloof ik. :#:#

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Het stoort me dat H&M regelmatig zeer blote reclame op de markt brengt. Ook dti-travel doet dta op dit moment in abri's.
We zouden hier met z'n allen tegen kunnen protesteren door per email een bezwaar te richten aan de reclamecodecommissie.
zie ook: http://www.reclamecode.nl/index2.html

Wat vinden jullie van dit idee?
Maar is inderdaad wel eens goed om met z'n allen in het toetsenbord te klimmen ende reclamecode comissie met een e-mail bombardement te bestoken.

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Nouja, die dames hadden een string aan, wat nog weer wat anders is dan ondergoed... (voor alle duidelijkheid)

Vind ik toch nog iets anders dan 'gewoon' ondergoed.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Nouja, die dames hadden een string aan, wat nog weer wat anders is dan ondergoed... (voor alle duidelijkheid)

Vind ik toch nog iets anders dan 'gewoon' ondergoed.
Nou ja.......het is toch ondergoed van Sloggi.....? Wat is er nu vrouwelijker dan een string?

Sabra

Bericht door Sabra »

Wat is er aanstootgevend aan een dame in lingerie?

Wordt men daar sexueel door geprikkeld en is het daarom aanstootgevend?

Ik vind de reactie zwaar overtrokken. Ik woon in Rotterdam dus zie veel billboards en abri's, maar de posters van H&M zijn gewoon fatsoenlijke posters.
Ik raak niet opgewonden en ik verlies me zelf ook niet in allerlei sexuele fantasiën als ik deze posters zie.

Misschien heeft iemand andere ervaringen, maar ik zie het probleem wat de topicstartster niet.

Het is bovendien vrij lastig om reclame te maken voor lingerie als je dame gekleed dient te gaan in rok tot de enkels en een coltrui.

Bovendien is lingerie toch iets wat elke vrouw draagt, daar hoef je toch niet onpasselijk van te worden?

Die reclame die een vakantie aanprijst is dan heel wat aanstootgevender, alhoewel ik mij daar ook niet aan kaar ergeren, het is maar een plaatje. Zolang de naam van God niet misbruikt wordt en er geen foute verwijzingen naar God gebruikt worden kan ik mij niet storen aan reclames.
limosa

Bericht door limosa »

Het is denk ik ook een kwestie van gewenning Sabra. Ik heb jarenlang door Rotterdam gereden en op den duur zie je ze gewoon niet meer. Ik heb ook wel gehad dat mensen tegen me begonnen hoe erg het was die bill-boards enzo, dat ik echt moest zeggen: de volgende keer zal ik er op letten. De stad is zo vergeven van de reclame dat je ze onbewust gaat negeren. En je gaat steeds meer "normaal" vinden, dat is ook zo. Die bill-boards van Sloggi vind ik, nou, op het randje misschien, maar verder? Die reclame rond de kerst ik dacht twee jaar geleden met overduidelijk profane verwijzingen naar het christelijk geloof, die vond ik wel veel te ver gaan. Die was van HIJ ofzo, ook iets met kleding. Is toen ook wel wat van gezegd door de RCC volgens mij.

[Aangepast op 25/6/04 door limosa]
Sabra

Bericht door Sabra »

Het is maar net waar je ethische grenzen liggen. Persoonlijk vind ik een dame in lingerie niet aanstootgevend. Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat daar wel aanstootgevend aan is.

Ik denk dat reformatorische mensen er eerder aanstoot aan zullen nemen dan ik. Verder hoor ik trouwens niemand hierover, en ik ben toch redelijk actief in de wereld van de Rotterdamse christelijke jongeren.

Ik vind dat de reformatorische wereld moet oppassen om zichzelf niet op een eiland te plaatsen en wereldvreemd te worden. De reclame's van H&M zijn mijns inziens niet zinnenprikkelend of verwijzend naar sexuele zonden. Het is enkel een vrouw in lingerie. Misschien is de oorzaak van de vermeende aanstootgevendheid wel een verwrongen beeld over sexualiteit dat vaak voorkomt onder reformatorische mensen. Misschien het een en ander uit de taboesfeer halen?

Als vooral (jonge) mannen niet weten hoe een vrouw eruit ziet onder haar kleding kan dit misschien schokkend zijn, maar als dit normaal zou worden uitgelegd, ik de schok al veel minder groot. Dat dit weinig of helemaal nietgebeurd weet ik uit eigen ervaring, ik heb 6 lange jaren op het van Lodensteincollege gezeten in Amersfoort
Adorote

Bericht door Adorote »

Zou het niet zo kunnen zijn,dat het aanstootgevende tussen de oren van die gene zit die reclame aanstootgevend vindt.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Zou het niet zo kunnen zijn,dat het aanstootgevende tussen de oren van die gene zit die reclame aanstootgevend vindt.
Dat kun je zo in in het algemeen niet zeggen natuurlijk want dat zou betekenen dat er geen aanstootgevende reclame bestaat. Lijkt me niet.
Sabra

Bericht door Sabra »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Dat is mijns inziens het geval.
Oorspronkelijk gepost door limosaDat kun je zo in in het algemeen niet zeggen natuurlijk want dat zou betekenen dat er geen aanstootgevende reclame bestaat. Lijkt me niet.
Het is in ieder geval niet vasstaand wat aanstootgevend is. Er is niet zoiets als een objectief gegeven waaruit bepaald kan worden of iets aanstootgevend is.

Je zult nu wijzen op de bijbel, maar daar kan ik met alle goedwil niet uithalen dat het aanbieden van lingerie aanstootgevend of anderzijds niet goed is.

[Aangepast op 25/6/04 door Sabra]
Sabra

Bericht door Sabra »

Misschien moet je eerst uitzoeken wat het verschil is tussen een bikini en tussen normale lingerie. Praat dan pas verder.

Bovendien zijn wij wel degelijk op weg om te bepalen wat de objectieve bron is, die als uitgangspunt genomen dient te worden. De bijbel is daar in de meeste gevallen niet toerijkend voor mijns inziens.
Plaats reactie