Oud en Nieuw 2006/ 2007

Eppie

Re: Oud en Nieuw 2006/ 2007

Bericht door Eppie »

Adorote schreef:Is dat een avond met een huis vol mensen of gewoon alleen en zorgen dat je het ook gezellig hebt.
Ik zit met d eovergang van 2006 naar 2007 in een huis vol mensen maar moet toch zorgen dat ik het zelf gezellig heb. Maar dat zal wel lukken. Kortom ik mag werken met oud-nieuw
Maar wie ben ik?
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

refo schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef:
Gabrielle schreef:tis zondagavond, dus het gewone recept, thuis.....
en niet tot 12 uur blijven hangen, gewoon heerlijk onder de wol om een uur of 11.
En slaap je dan gewoon door de herrie heen? :) Ik denk niet dat ik voor een uur of 7 's ochtends in bed lig :) 's Avonds kerk (en 's ochtends, de middagdienst is komen te vervallen) en met nieuwjaar hebben we gelukkig geen dienst :D
Oe la la gelukkig op nieuwjaarsdag geen dienst :?:
Is jullie begin dan niet in de Naam des HEEREN :?:
als gemeente :?:

Dan zou je om 0:00 uur een kerkdienst moeten houden.
Tja Refo zou kunnen stel het voor in jou gemeente zou ik zeggen :wink: beter wat dan niets (helemaal geen dienst)
Marnix

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef:
en niet tot 12 uur blijven hangen, gewoon heerlijk onder de wol om een uur of 11.
En slaap je dan gewoon door de herrie heen? :) Ik denk niet dat ik voor een uur of 7 's ochtends in bed lig :) 's Avonds kerk (en 's ochtends, de middagdienst is komen te vervallen) en met nieuwjaar hebben we gelukkig geen dienst :D
Wij hebben op 1 januari geen dienst nee. We beginnen elke week van het jaar in de naam van de Heere. Wij eindigen het oude jaar met een dienst die in het teken staat van 2006 dat voorbij is en 2007 dat gaat beginnen. En hebben ook in 2007 weer een heleboel diensten. Ik zie niet in waarom je naast de oudejaarsdienst ook nog perse een nieuwjaarsdienst moet hebben. En aangezien oud en nieuw altijd erg gezellig en laat is ben ik ook blij dat ik lekker tot in de middag kan slapen :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef:
Wij hebben op 1 januari geen dienst nee. We beginnen elke week van het jaar in de naam van de Heere. Wij eindigen het oude jaar met een dienst die in het teken staat van 2006 dat voorbij is en 2007 dat gaat beginnen. En hebben ook in 2007 weer een heleboel diensten. Ik zie niet in waarom je naast de oudejaarsdienst ook nog perse een nieuwjaarsdienst moet hebben. En aangezien oud en nieuw altijd erg gezellig en laat is ben ik ook blij dat ik lekker tot in de middag kan slapen :D
Slaap maar lekker door dan hoor als je maar wel zorgd dan je wel olie hebt in je lamp :?:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef:

Ik ben altijd blij dat we als gemeente met God het jaar mogen afsluiten en met hem hat jaar kunnen beginnen. Ook al beteknd dat dat bij ons dan dat rond 1.00 de lichten uit gaan en we een vrij korte nachtrust hebben
Laatst gewijzigd door JolandaOudshoorn op 29 dec 2006, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Klopt. Daar zijn de diensten van zondag dan ook uitermate geschikt voor! Verder bidden we altijd wel met vrienden enzo in het nieuwe jaar. Of je genoeg olie in je lampje hangt heeft gelukkig niet te maken met of je op 1 januari in de kerk zit of niet. Dat er mensen zijn die dit doen, prima. Als ze maar niet hun bedenksels, waar niks mis mee is overigens, aan anderen gaan opleggen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:
Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef: En slaap je dan gewoon door de herrie heen? :) Ik denk niet dat ik voor een uur of 7 's ochtends in bed lig :) 's Avonds kerk (en 's ochtends, de middagdienst is komen te vervallen) en met nieuwjaar hebben we gelukkig geen dienst :D

Ik ben altijd blij dat we als gemeente met God het jaar mogen afsluiten en met hem hat jaar kunnen beginnen. Ook al beteknd dat dat bij ons dan dat rond 1.00 de lichten uit gaan en we een vrij korte nachtrust hebben
hoe laat begint die dienst dan?! :shock:
JoDu

Bericht door JoDu »

Christiaan schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Mijn ouders komen misschien bij ons. We gaan eerst naar de avonddienst en daarna (koffie)drinken met wat lekkers, wat praten, foto's kijken, spelletjes doen en wat vuurwerk afsteken na 24.00. Niet iets bijzonders, maar ik vind het altijd wel een speciaal moment.
We lezen rond een uur of 23.45 de oudejaarspsalm samen, zingen we wat en danken we God voor het afgelopen jaar en vragen of Hij ook in het nieuwe jaar met ons wil zijn.
Waarom wel met de laatste dag van het jaar en niet met de laatste dag van de week? Of van de maand?
Vier jij je verJAARdag ook niet?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:
Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef: Oe la la gelukkig op nieuwjaarsdag geen dienst :?:

Gewoon om 9.30, dus eigenlijk valt die korte nachtrust ook wel mee :wink:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Daphne

Re: Oud en Nieuw 2006/ 2007

Bericht door Daphne »

Eppie schreef: Kortom ik mag werken met oud-nieuw
Poor you... ik mag ook bevallende en puffende vrouwen ter zijde staan op ouderjaarsavond (hopelijk houden ze ´t allemaal binnen :lol: )
Marnix

Bericht door Marnix »

Marnix schreef:
Marnix schreef: Wij hebben op 1 januari geen dienst nee. We beginnen elke week van het jaar in de naam van de Heere. Wij eindigen het oude jaar met een dienst die in het teken staat van 2006 dat voorbij is en 2007 dat gaat beginnen. En hebben ook in 2007 weer een heleboel diensten. Ik zie niet in waarom je naast de oudejaarsdienst ook nog perse een nieuwjaarsdienst moet hebben. En aangezien oud en nieuw altijd erg gezellig en laat is ben ik ook blij dat ik lekker tot in de middag kan slapen :D
Nou, ik zou dan hooguit een uur of 2 kunnen slapen. Niet te geloven dat ze dat op zo'n tijdstip doen... das gewoon onmenselijk... maar goed, als mensen er plezier in hebben dan in de kerk te zitten, prima. Wij hebben gelukkig geen dienst en anders zou ik me niet aan dit soort menselijke moetjes gaan houden.
Marnix

Bericht door Marnix »

Marnix schreef:
Marnix schreef: Wij hebben op 1 januari geen dienst nee. We beginnen elke week van het jaar in de naam van de Heere. Wij eindigen het oude jaar met een dienst die in het teken staat van 2006 dat voorbij is en 2007 dat gaat beginnen. En hebben ook in 2007 weer een heleboel diensten. Ik zie niet in waarom je naast de oudejaarsdienst ook nog perse een nieuwjaarsdienst moet hebben. En aangezien oud en nieuw altijd erg gezellig en laat is ben ik ook blij dat ik lekker tot in de middag kan slapen :D
Nou, ik zou dan hooguit een uur of 2 kunnen slapen. Niet te geloven dat ze dat op zo'n tijdstip doen... das gewoon onmenselijk... maar goed, als mensen er plezier in hebben dan in de kerk te zitten, prima. Wij hebben gelukkig geen dienst en anders zou ik me niet aan dit soort menselijke moetjes gaan houden.
Josephus

Bericht door Josephus »

Marnix schreef:Nou, ik zou dan hooguit een uur of 2 kunnen slapen. Niet te geloven dat ze dat op zo'n tijdstip doen... das gewoon onmenselijk... maar goed, als mensen er plezier in hebben dan in de kerk te zitten, prima. Wij hebben gelukkig geen dienst en anders zou ik me niet aan dit soort menselijke moetjes gaan houden.
Wij hebben op 1 januari ook geen dienst, maar dat ervaar ik toch altijd wel een beetje als een gemis. Ik ben er helemaal niet voor om elke gelegenheid aan te grijpen om een kerkdienst te beleggen, maar juist op dit soort momenten vind ik de samenkomst van de gemeente extra waardevol. Waarschijnlijk zal ik maandag wel "vreemdgaan", iets waar ik normaal gesproken niet heel veel moeite mee heb, maar op dit soort dagen voelt het ook echt een beetje vreemd. Dat je te weinig slaap genoten hebt, vindt ik niet echt een geldig excuus om niet naar de kerk te gaan (en dan spreek ik ook tegen mezelf :oops: )
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Marnix schreef: Nou, ik zou dan hooguit een uur of 2 kunnen slapen. Niet te geloven dat ze dat op zo'n tijdstip doen... das gewoon onmenselijk... maar goed, als mensen er plezier in hebben dan in de kerk te zitten, prima. Wij hebben gelukkig geen dienst en anders zou ik me niet aan dit soort menselijke moetjes gaan houden.
Sorry Marnix, dit vind ik wel een beetje een onwaardige reactie.
Onmenselijk ? plezier erin hebben om dan in de kerk te zitten? We zijn blij dat onze predikant überhaupt weer preken kán en wij er naar toe mógen!!!
Menselijke moetjes??? :shock: Ik neem aan dat jij om diezelfde consequente reden ook de feestdagen niet naar de kerk geweest ben?
Marnix

Bericht door Marnix »

Josephus schreef:
Marnix schreef:Nou, ik zou dan hooguit een uur of 2 kunnen slapen. Niet te geloven dat ze dat op zo'n tijdstip doen... das gewoon onmenselijk... maar goed, als mensen er plezier in hebben dan in de kerk te zitten, prima. Wij hebben gelukkig geen dienst en anders zou ik me niet aan dit soort menselijke moetjes gaan houden.
Wij hebben op 1 januari ook geen dienst, maar dat ervaar ik toch altijd wel een beetje als een gemis. Ik ben er helemaal niet voor om elke gelegenheid aan te grijpen om een kerkdienst te beleggen, maar juist op dit soort momenten vind ik de samenkomst van de gemeente extra waardevol. Waarschijnlijk zal ik maandag wel "vreemdgaan", iets waar ik normaal gesproken niet heel veel moeite mee heb, maar op dit soort dagen voelt het ook echt een beetje vreemd. Dat je te weinig slaap genoten hebt, vindt ik niet echt een geldig excuus om niet naar de kerk te gaan (en dan spreek ik ook tegen mezelf :oops: )
Tja, met oud en nieuw slaap ik nou eenmaal niet om 2 uur. En een paar biertjes gaan er ook wel gedronken worden. Dan is half 10 wel heel vroeg he. Maar goed, als je het mist, moet je idd gewoon ergens naar een dienst gaan. Ik vind het prima dat het met oud en nieuw in 1x gebeurt... en ik ga zeker wel met God het nieuwe jaar in.... en we hebben ruim 100 diensten als gemeente in 2007 ingepland. Ik mis het dus niet en zie het al helemaal niet als een opdracht :) Jullie denk ik ook niet, dus ik zou zeggen: Als je wil gaan, ga gerust, ik vind het goed dat mensen dat doen. Als mensen niet gaan omdat ze het niet nodig vinden, respecteer dat dan :)
Mister schreef:Sorry Marnix, dit vind ik wel een beetje een onwaardige reactie.
Onmenselijk ? plezier erin hebben om dan in de kerk te zitten? We zijn blij dat onze predikant überhaupt weer preken kán en wij er naar toe mógen!!!
Menselijke moetjes??? Ik neem aan dat jij om diezelfde consequente reden ook de feestdagen niet naar de kerk geweest ben?
Als je blij bent dat de predikant weer kan preken ga je dus met plezier :) Met onmenselijk doelde ik op het feit dat oud en nieuw toch wel gevierd wordt door de jeugd... en dan om half 9 opstaan wel heel zwaar is. :) Ik zou er denk ik niet wakker kunnen blijven dan....

Ik vind feestdagen een goede zaak. Het is geen verplichting maar een kerkelijk jaar waarin ook kerst, pasen, pinksteren etc. terugkomen wel heel mooi. Ik zie het niet als een verplichting, ik zou het wel enorm missen... zoals sommigen de nieuwjaarsdienst zouden missen. Ga dan gerust! Om half 10 's ochtends na een nieuwjaarsfeest in de kerk zitten is geen bijbelse opdracht. Ik zeg dus niet: Je moet niet gaan en consequent zijn en ook niet naar feestdagen, bid en dankdag etc gaan. Ik geef alleen aan dat er wat dat betreft wel vrijheid is. Dat mensen kunnen gaan en dat goed is, dat mensen niet kunnen gaan en daar niets mis mee is. Had trouwens liever gezien dat men er de gewoonte van had gemaakt zo'n dienst 's avonds te houden.
Plaats reactie