hemel
Re: hemel
Opmerkelijke tekst in dit verband:Jerusjah schreef:Heeft iedereen dezelfde mate van geluk in de hemel? Worden mensen die gestorven zijn om hun geloof anders beloond dan een christen die lauw leeft ( maar wel een kind van God is)?
misschien een stomme vraag,maar toch...
Daniel 12:3 "De leraars nu zullen blinken, als de glans des uitspansels, en die er velen rechtvaardigen, gelijk de sterren, altoos en eeuwiglijk."
Er is blijkbaar onderscheid. Wellicht ook weer niet. Zegt Christus niet dat Hij alles is en in allen?!
Het gaat ons verstand en begrip zeer ver te boven hoe het daar zal zijn. Paulus is daar in 2 Korinthe 12 ook duidelijk over.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
-
-
Help: Wat een nuchtere opmerking.Kaw schreef:Ik geloof niet dat het belangerijk is. Boeie of je nu gelukkig bent of gelukkig?uitgeworpen schreef:Hoezo niet? Er zijn toch ook gradaties in de hel?Margriet schreef:Ik geloof in een hemel , maar ik geloof niet in gradatiies !!!!!!!!!!!

Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Waar is de nieuwe aarde eigenlijk voor?Johannes in Openbaring schreef:En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan
Laatst gewijzigd door refo op 10 nov 2006, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miscanthus
Ik bedoel het niet flauw hoor maar ik moet dan altijd denken aan deze tekst:helma schreef:Waarom zou het niet belangrijk zijn als er in Gods Woord zoveel over staat?Kaw schreef: Ik geloof niet dat het belangerijk is. Boeie of je nu gelukkig bent of gelukkig?
20 Toen kwam de moeder der zonen van Zebedeus tot Hem met haar zonen, [Hem] aanbiddende, en begerende wat van Hem.
21 En Hij zeide tot haar: Wat wilt gij? Zij zeide tot Hem: Zeg, dat deze mijn twee zonen zitten mogen, de een tot Uw rechter- en de ander tot Uw linker [hand] in Uw Koninkrijk.
22 Maar Jezus antwoordde en zeide: Gijlieden weet niet wat gij begeert; kunt gij den drinkbeker drinken, dien Ik drinken zal, en met den doop gedoopt worden, waarmede Ik gedoopt worde? Zij zeiden tot Hem: Wij kunnen.
23 En Hij zeide tot hen: Mijn drinkbeker zult gij wel drinken, en met den doop, waarmede Ik gedoopt worde, zult gij gedoopt worden; maar het zitten tot Mijn rechter- en tot Mijn linker [hand] staat bij Mij niet te geven, maar [het zal gegeven worden] dien het bereid is van Mijn Vader.
24 En als de [andere] tien [dat] hoorden, namen zij het zeer kwalijk van de twee broeders.
25 En als Jezus hen tot Zich geroepen had, zeide Hij: Gij weet, dat de oversten der volken heerschappij voeren over hen, en de groten gebruiken macht over hen.
26 Doch alzo zal het onder u niet zijn; maar zo wie onder u zal willen groot worden, [die] zij uw dienaar;
27 En zo wie onder u zal willen de eerste zijn, die zij uw dienstknecht.
28 Gelijk de Zoon des mensen niet is gekomen om gediend te worden, maar om te dienen, en Zijn ziel te geven [tot] een rantsoen voor velen.
Wat bedoel je nu eigenlijk refo?refo schreef:Het lijkt me dat je eerst de Bijbel moet naslaan over het feit of er een hemel is. Pas dan kun je je verdiepen in de mate van beloning.
Het viel me op dat Kuitert in de brief tegen ds Hegger schreef dat er helemaal geen hemel is. "Dat weet jij ook wel". Wat weten Kuitert (en Hegger?) wat wij niet weten? Hebben ze een andere Bijbel dan wij?
Is de Bijbel er niet duidelijk genoeg in dat het met de dood niet ophoudt?
En over de heerlijkheid die ontvangen mag worden door genade wordt toch ook duidelijk gesproken?
Neem bijv. eens het boek Openbaring:
ie overwint, Ik zal hem maken tot een pilaar in den tempel Mijns Gods, en hij zal niet meer daaruit gaan; en Ik zal op hem schrijven den Naam Mijns Gods, en de naam der stad Mijns Gods, namelijk des nieuwen Jeruzalems, dat uit den hemel van Mijn God afdaalt, en ook Mijn nieuwen Naam.
En na dezen hoorde ik als een grote stem ener grote schare in den hemel, zeggende: Halleluja, de zaligheid, en de heerlijkheid, en de eer, en de kracht zij den Heere, onzen God.
En zo zijn er nog veel meer teksten. Dat weet je toch ook?
Kuitert weet niet meer dan wij. In ongeloof verwerpt hij het Woord.
Dat is een heel verschil!
Daar zal God bij Zijn volk wonen:Miscanthus schreef:Waar is de nieuwe aarde eigenlijk voor?refo schreef:Johannes in Openbaring schreef:En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan
En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is. En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
Dus niet voor eeuwig in de hemel, maar voor eeuwig op de herschapen / nieuwe aarde.
Ik heb het niet over het leven na dit leven, maar over de hemel.Katie schreef:Wat bedoel je nu eigenlijk refo?refo schreef:Het lijkt me dat je eerst de Bijbel moet naslaan over het feit of er een hemel is. Pas dan kun je je verdiepen in de mate van beloning.
Het viel me op dat Kuitert in de brief tegen ds Hegger schreef dat er helemaal geen hemel is. "Dat weet jij ook wel". Wat weten Kuitert (en Hegger?) wat wij niet weten? Hebben ze een andere Bijbel dan wij?
Is de Bijbel er niet duidelijk genoeg in dat het met de dood niet ophoudt?
En over de heerlijkheid die ontvangen mag worden door genade wordt toch ook duidelijk gesproken?
Neem bijv. eens het boek Openbaring:
ie overwint, Ik zal hem maken tot een pilaar in den tempel Mijns Gods, en hij zal niet meer daaruit gaan; en Ik zal op hem schrijven den Naam Mijns Gods, en de naam der stad Mijns Gods, namelijk des nieuwen Jeruzalems, dat uit den hemel van Mijn God afdaalt, en ook Mijn nieuwen Naam.
En na dezen hoorde ik als een grote stem ener grote schare in den hemel, zeggende: Halleluja, de zaligheid, en de heerlijkheid, en de eer, en de kracht zij den Heere, onzen God.
En zo zijn er nog veel meer teksten. Dat weet je toch ook?
Kuitert weet niet meer dan wij. In ongeloof verwerpt hij het Woord.
Dat is een heel verschil!
Duidelijk is dat er een opstanding is. Zie Romeinen 15 maar eens. Maar daarna begint volgens mij het gespeculeer op niet-bijbelse gronden. Of misschien wel-bijbels, maar dat probeer ik nou net eens op tafel te krijgen.
Als Kuitert gelijk heeft, dan komen we aan de gradatievraag niet toe.
Dathenum schreef:Waar is de nieuwe aarde eigenlijk voor?refo schreef:Johannes in Openbaring schreef:En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan
Maar is dat werkelijk zo'n groot verschil? De hemel is toch eigenlijk die plaats waar de Heere is? Waar geen zonde meer is? Waar voor eeuwig het aanschouwen van Christus is, en het verblijden in Hem?Daar zal God bij Zijn volk wonen:
En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is. En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
Dus niet voor eeuwig in de hemel, maar voor eeuwig op de herschapen / nieuwe aarde.
Is dat dan misschien niet letterlijk de hemel op aarde, op de nieuwe aarde? Of zeg ik dan iets heel raars?
Laatst gewijzigd door Katie op 10 nov 2006, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je met iemand trouwt is het belangrijkste (als het goed is)Margriet schreef:Tsja je bent in de hemel of je bent er niet
Dat is het volgens mij
dat je een zal zijn met je bruidegom; dat je voortaan samen door het leven zal gaan.
Maar zijn dan al die andere dingen onbelangrijk als bruiloft e.d.?
Daar mag je toch ook verwachtingen van hebben? En naar uitzien?
Dé grootste verwondering zal zijn dat je met Christus verenigd zal zijn, dat je zónder zelfbedoelingen, zónder zonden, Hem eindelijk volmaakt de eer zal kunnen toebrenegen die Hij waard is. dat je eindelijk verlost bent van jezelf.
Maar is al het andere dan onbelangrijk? Zo leven we hier op aarde toch ook niet?