Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19 okt 2006, 18:58
door refo
Een typisch geval van lateraal denken.

Het probleem is:
er is extreem veel luchtvervuiling door auto's.
woon je daar vlak bij is dat erg ongezond.
toch zijn wegen door dichtbevolkte gebieden nodig.
zorg dat de vuile lucht de mensen niet bereikt.

Een absurde oplossing kan dan zijn: overkap de snelweg.

Voortbordurend op deze gedachte kan er wellicht een heel goede oplossing komen. Of een ander krijgt door deze gedachtenkronkel een wel goed uitvoerbaar idee.

Overigens is het plan nog zo gek niet. Het probleem speelt overal ter wereld. Als wij iets uitvinden kan het idee wellicht geëxporteerd worden.
We hebben veel meer Willy Wortels nodig. En Dagoberts Duck om de commerciële aspecten er van te voorzien.

Geplaatst: 23 okt 2006, 13:49
door Marnix
waarom is het zo'n absurd idee? Omdat het een nieuw idee is misschien? :)

Ongetwijfeld vond men het vroeger ook een absurde gedachte om alle verharde wegen van verlichting te voorzien :)

Geplaatst: 23 okt 2006, 14:10
door Miscanthus
Marnix schreef:waarom is het zo'n absurd idee? Omdat het een nieuw idee is misschien? :)
Zowel auto's als mensen, moeten stoppen met roken.
Afzuigkappen plaatsen is zinloze en dure symptoombestrijding.
De oorzaak moet aangepakt worden.

Geplaatst: 23 okt 2006, 22:10
door limosa
Marnix schreef:waarom is het zo'n absurd idee? Omdat het een nieuw idee is misschien? :)

Ongetwijfeld vond men het vroeger ook een absurde gedachte om alle verharde wegen van verlichting te voorzien :)
nog lang niet alle verharde wegen zijn van verlichting voorzien en het is te hopen dat dat ook niet gaat gebeuren

zo'n overkapping is een belachelijk idee, het resultaat van ééndimensionaal denken
- hoe wil je omgaan met ongelukken? brand enzo
- hoe zou je vanuit de lucht nog het verkeer willen controleren
- hoe ga je om met gevaarlijke stoffen
- de meeste snelwegen zijn ook grote ladingen-route, hoe wil je dat oplossen
- wat doe je met de afschuwelijke aantasting van het landschap
- wat doe je als er in de zomer een file staat en het wordt 50°C in die tent
- wat gebeurt er met de verkeersveiligheid als chauffeurs geen landschap meer hebben om zich te orienteren

en zo zijn er nog wel een berg dingen te bedenken