peilingen

memento

Bericht door memento »

geledu schreef:
Unionist schreef: Tja, een partij die niet de grootste jongerenclub heeft, zal iets anders moeten doen om jongeren te trekken.
Tja, en dan is alles maar geoorloofd...........
Wat is er niet geoorloofd aan dat rapje?
geledu

Bericht door geledu »

memento schreef:
geledu schreef:
Unionist schreef: Tja, een partij die niet de grootste jongerenclub heeft, zal iets anders moeten doen om jongeren te trekken.
Het heef in ieder geval een uitstraling die verre van reformatorisch is.

En de muziek soort is ook niet van dien aard dat deze breed in de geref gezindte geaccepteerd wordt.
Unionist

Bericht door Unionist »

Tja, wat moet de ChristenUnie doen om breed in de geref. gezindte geaccepteerd te worden?

Elders op dit rorum werd de vraag gesteld: hoe zou de SGP breder kiezers kunnen aanspreken? Niemand die daar een zinnig antwoord op kon geven. De ChristenUnie doet daar tenminste wél een poging toe en heeft sowieso een bredere achterban dan de SGP en wil ook andere groepen aanspreken.

Maar misschien moeten we met een orgel en dwarsfluit de Bijlmermeer in. En misschien moeten we onze pinksterbroeders eerst de Psalmen van 1773 leren zingen voor ze welkom zijn bij de partij.
Laatst gewijzigd door Unionist op 14 okt 2006, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:Tja, wat moet de ChristenUnie doen om breed in de geref. gezindte geaccepteerd te worden?
Getuigend op Gods Woord het sociaal-economische en sociale beleid te gronden en uit te dragen. bijvoorbeeld
Unionist

Bericht door Unionist »

Petrus schreef:
Unionist schreef:Tja, wat moet de ChristenUnie doen om breed in de geref. gezindte geaccepteerd te worden?
Getuigend op Gods Woord het sociaal-economische en sociale beleid te gronden en uit te dragen. bijvoorbeeld
Dat doen we al, maar dat wordt niet herkend. Tja...
geledu

Bericht door geledu »

Misschien beter om de discussie voort te zetten op het nieuwe topic ?
Marnix

Bericht door Marnix »

geledu schreef:
memento schreef:
geledu schreef:
Het heef in ieder geval een uitstraling die verre van reformatorisch is.

En de muziek soort is ook niet van dien aard dat deze breed in de geref gezindte geaccepteerd wordt.
Ach en wee... Rouvoet staat op de foto maar heeft dat rapje niet gemaakt... de vraag is zelfs of hij er toestemming aan heeft verleend. Maar goed, dat boeit allemaal niet. Er is met het rapje niks verkeerd. Het enige punt wat ik hier hoor is dat ze dit soort muziek 300 jaar geleden nog niet hadden en dus is een logische gevolgtrekking dat het werelds is. Right.

Weet je, het kan me eigenlijk niets schelen dat dit soort muziek in refoland niet geaccepteerd is. Er lijkt me niks mis met dit soort muziek als er goede teksten bij zitten en als er mensen zijn die ieder muziekje met een beat er in duivels vinden is dat hun probleem. Mensen die zo slaaf zijn van hun eigen ouderwetse traditie zullen daar toch eerst van los moeten komen... anders stemmen ze sowieso niet op de CU :)

Petrus, denk je het nou echt? Kijk eens naar wat hier gebeurt.... men valt al over een campagnestukje in rap. Werelds wordt het genoemd.... Denk je nou echt dat men dan met de door jou genoemde punten opeens wel pro-CU zou worden? Natuurlijk niet... ze zouden nog steeds naar de vormen kijken en zeggen: Dat is te modern, werelds, wereldgelijkvormig.... daar stem ik niet op. Zo kortzichtig zijn sommigen helaas wel :?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:
Petrus schreef:
Dat doen we al, maar dat wordt niet herkend. Tja...
Dat wordt dan brainstormen hoe het dan wél moet op goede gronden, en zonder misbruik te maken van wereldse zaken.
Petrus

Bericht door Petrus »

geledu schreef:Misschien beter om de discussie voort te zetten op het nieuwe topic ?
Geledu, aan jou de eer, maar hou er even rekening mee dat er kort geleden al een stevig robbertje geknokt is in een topic CU-SGP??
Unionist

Bericht door Unionist »

Zo redeneer je in een cirkel. Petrus.

A mag niet, doe maar B
Dat doen we al
Ja maar, je mag geen A doen

Mmmmm
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:Zo redeneer je in een cirkel. Petrus.

A mag niet, doe maar B
Dat doen we al
Ja maar, je mag geen A doen

Mmmmm
is niet het héle politieke circus één grote cirkelredenatie, waar het uiteindelijk alleen maar om de poppetjes gaat draaien?? want vrijwel élke andere persoon op de kandidatenlijst blijft buiten de schijnwerpers.............het gaat alléén en uitsluitend om de "grote man" bij élk der partijen
memento

Bericht door memento »

Dat wordt dan brainstormen hoe het dan wél moet op goede gronden, en zonder misbruik te maken van wereldse zaken.
Het urker mannenkoor, op hele noten, op de wijs van 'Mijn hart o hemel majesteit':

Wij zijn zo goed, wij zijn zo vrij,
Wij hebben echt de best' partij,
Stem op de SGP, ja echt,
Want anders dan vergaat 't u slecht,
Dan wijkt men van den paden af,
En is men als het loze kaf,
Dat derwaarts heen en gind gestoven,
Niet bij het graan bakt in den oven
Unionist

Bericht door Unionist »

Memento, daar moet je copyright op vragen!

Of heb je hem niet van jezelf?
Zosinus

Bericht door Zosinus »

De peilingen lopen overigens nogal uiteen. Zie hieronder (bij huidig klopt natuurlijk het zetelaantal van de SGP niet). Opvallend hoe groot de aanhang voor de SP is bij de NIPO peiling. De CU loopt bij de Hond en NIPO wat terug. De nieuwe rechtse partijtjes zijn bij de Hond en NIPO ook wat groter

Afbeelding
Gian

Bericht door Gian »

Zolang het een nek-aan-nek race blijft tussen PVDA en CDA ben ik niet zo bang voor Wouter. Vanuit kleinere partijen krijg je dan toch nog veel kiezers die premiergericht stemmen (zoals ik). Alleen VVD zou al ruim een kwart van zijn stemmers kwijtraken aan balkenende aldus de Hond.
En al zou cda iets minder zetels krijgen wordt het toch een vvd-cda kabinet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gesloten