Verkiezingen komen er aan: Wilders/PVV

moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Nou Tukkertje: hij wil de belastingen met 16 miljard verlagen dat is echt zo'n bravo-standpunt.
de benzineprijs verlagen (alweer hoera!! dat klinkt goed)
maar meer uitgeven voor veiligheid en andere dingen.
Dus blijven we toch met de vraag zitten: wie betaalt dat?
Geert zelf niet, want die bedelt al op de partijwebsite om geld :mrgreen:
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

moderne gelovige schreef:Nou Tukkertje: hij wil de belastingen met 16 miljard verlagen dat is echt zo'n bravo-standpunt.

tja, valt niet mee als eenling in de kamer he. Waar we dat van betalen??? Wat zou je denk en van een flink aantal ambtenaren eruit schoppen.
Duuk

Bericht door Duuk »

Ik word intussen ontzettend moe van die kreten 'veiligheid' en buitenlanders enz. Alsof ze het nergens anders meer over kunnen hebben.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Duuk schreef:Ik word intussen ontzettend moe van die kreten 'veiligheid' en buitenlanders enz. Alsof ze het nergens anders meer over kunnen hebben.
Ik vind ze van wezenlijk belang voor de samenleving. Welke vrouw durft in de grote stad 's avonds nog alleen op pad??????????
refo

Bericht door refo »

tukkertje schreef:
Duuk schreef:Ik word intussen ontzettend moe van die kreten 'veiligheid' en buitenlanders enz. Alsof ze het nergens anders meer over kunnen hebben.
Ik vind ze van wezenlijk belang voor de samenleving. Welke vrouw durft in de grote stad 's avonds nog alleen op pad??????????
Dat hebben vrouwen nog nooit gedurfd. Of misschien moet je zeggen: vroeger kwam het niet bij vrouwen in het hoofd op om alleen op pad te gaan in het donker.
memento

Bericht door memento »

refo schreef:
tukkertje schreef:
Dat hebben vrouwen nog nooit gedurfd. Of misschien moet je zeggen: vroeger kwam het niet bij vrouwen in het hoofd op om alleen op pad te gaan in het donker.
In de verhalen van mn oma ging haar moeder in Rotterdam 's avonds nog wel es suiker ofzo halen bij een kruidenier die ze kende van de kerk. En die woonde aan het Mijnsherenplein, nu één van de minst frisse buurten...
Duuk

Bericht door Duuk »

tukkertje schreef:
Dat klopt ook wel. Ik woonde vroeger (begin jaren 70) in de Mathenesserstraat in Rotterdam. Daar kon ik als klein ventje van 3 gewoon op straat spelen. Nu is het een van de meest onfrisse straten van Nederland.

Ik bedoel dat er ook meer onderwerpen zijn. En ze roepen vaak wat, maar echte oplossingen heb ik nog niet gehoord.
memento

Bericht door memento »

Ik bedoel dat er ook meer onderwerpen zijn. En ze roepen vaak wat, maar echte oplossingen heb ik nog niet gehoord.
Ik heb grote bewondering voor wat Pastors in Rotterdam voor elkaar heeft gekregen...
Zosinus

Bericht door Zosinus »

tukkertje schreef:
moderne gelovige schreef:Nou Tukkertje: hij wil de belastingen met 16 miljard verlagen dat is echt zo'n bravo-standpunt.

tja, valt niet mee als eenling in de kamer he. Waar we dat van betalen??? Wat zou je denk en van een flink aantal ambtenaren eruit schoppen.
Dit vind ik een typisch voorbeeld van een populistisch standpunt (dat zelfs is doorgedrongen bij de PvdA). Wat denk je dat die ambtenaren aan het doen zijn? De hele dag uit hun neus aan het eten? Die ambtenaren dragen bij aan de kwaliteit van de Nederlandse samenleving en rechtsstaat. Het is naief om te veronderstellen dat je daar zo maar even flink in kan gaan zitten snijden.
memento

Bericht door memento »

Zosinus schreef:
tukkertje schreef:

Dit vind ik een typisch voorbeeld van een populistisch standpunt (dat zelfs is doorgedrongen bij de PvdA). Wat denk je dat die ambtenaren aan het doen zijn? De hele dag uit hun neus aan het eten? Die ambtenaren dragen bij aan de kwaliteit van de Nederlandse samenleving en rechtsstaat. Het is naief om te veronderstellen dat je daar zo maar even flink in kan gaan zitten snijden.
Dat is onzin. De nederlandse overheid wijkt als werkgever veels te veel af van het bedrijfsleven. De lonen zijn soms onevenredig hoog, net als de secundaire arbeidsvoorwaarde. En ook de 9 tot 5 mentaliteit zit er nog teveel in.

Daarnaast kent de overheid te veel lagen. We kennen nu rijk, provincie en gemeente. Veel taken overlappen elkaar. Wilders stelt voor het aantal provinciale overheden terug te brengen, en duidelijkere scheiding van bevoegdheden aan te brengen tussen rijk, provincie en gemeente, zodat er geen werk meer dubbel of 3dubbel gedaan wordt. Dit scheelt een hoop ambtenaren.

Daarnaast kan de overheid efficiënter werken. Dit kan men doen door interim-managers aan te trekken, die een reorganisatie doorvoeren zoals dat in het bedrijfsleven zou gedaan worden.

Op gebied van automatisering zou de overheid één systeem kunnen laten ontwikkelen waarmee alle gemeenten moeten werken, ipv dat elke gemeente zijn eigen systeem laat ontwikkelen. Bij een goed gebruik van de mogelijkheden van ICT, zou men de aanvraag voor ID- en reisdocumenten, uitkeringen, etc via internet kunnen laten verlopen, wat het benodigde aantal mensen aan de balie terugbrengt. Ook zouden hoeft de informatie-verstrekking over algemene vraagstukken dan niet meer per gemeente geregeld te worden, maar kan op één plaats. Hierdoor is de informatieverstrekking gelijkduidiger, en goedkoper (nu hebben xx gemeenten een website met allemaal ongeveer dezelfde info).

Kortom, er kunnen genoeg ambtenaren weg, terwijl dit alleen maar ten goede komt aan de kwaliteit.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

memento schreef:
Zosinus schreef:
tukkertje schreef:

Dat is onzin. De nederlandse overheid wijkt als werkgever veels te veel af van het bedrijfsleven. De lonen zijn soms onevenredig hoog, net als de secundaire arbeidsvoorwaarde. En ook de 9 tot 5 mentaliteit zit er nog teveel in.

Daarnaast kent de overheid te veel lagen. We kennen nu rijk, provincie en gemeente. Veel taken overlappen elkaar. Wilders stelt voor het aantal provinciale overheden terug te brengen, en duidelijkere scheiding van bevoegdheden aan te brengen tussen rijk, provincie en gemeente, zodat er geen werk meer dubbel of 3dubbel gedaan wordt. Dit scheelt een hoop ambtenaren.

Daarnaast kan de overheid efficiënter werken. Dit kan men doen door interim-managers aan te trekken, die een reorganisatie doorvoeren zoals dat in het bedrijfsleven zou gedaan worden.

Op gebied van automatisering zou de overheid één systeem kunnen laten ontwikkelen waarmee alle gemeenten moeten werken, ipv dat elke gemeente zijn eigen systeem laat ontwikkelen. Bij een goed gebruik van de mogelijkheden van ICT, zou men de aanvraag voor ID- en reisdocumenten, uitkeringen, etc via internet kunnen laten verlopen, wat het benodigde aantal mensen aan de balie terugbrengt. Ook zouden hoeft de informatie-verstrekking over algemene vraagstukken dan niet meer per gemeente geregeld te worden, maar kan op één plaats. Hierdoor is de informatieverstrekking gelijkduidiger, en goedkoper (nu hebben xx gemeenten een website met allemaal ongeveer dezelfde info).

Kortom, er kunnen genoeg ambtenaren weg, terwijl dit alleen maar ten goede komt aan de kwaliteit.
De overheid is fundamenteel anders dan het bedrijfsleven. Het doel is niet alleen efficientie, maar ook effectiviteit, rechtmatigheid, deskundigheid, democratische legitimiteit. Binnen onze rechtsstaat hebben ambtenaren daarom daarom (terecht) een anderer status: zij dienen immers het algemeen belang. Dat van die negen tot vijf mentaliteit zal best soms kloppen, maar veelal is het karikaturaal. Heb je zelf wel eens gekeken hoe het er bijvoorbeeld in een ministerie aan toegaat? Dat de lonen onevenredig hoog zijn, klinkt nogal rancuneus. Veelal zijn de lonen bij de overheid juist niet marktconform, zekere in hogere functies.

Tuurlijk is er wel wel een op een paar specifieke punten winst te halen, maar daar gaat het niet vaak niet over bij het platte geroep dat er maar gesneden moet worden in de bureaucratie. Bovendien zijn de ervaringen van de laatste jaren met interim mangers - marktwerking in de overheid - verre van positief en verdwijnt er vooral veel geld in de zakken van allerlei adviesbureaus.
Duuk

Bericht door Duuk »

Zosinus schreef: De overheid is fundamenteel anders dan het bedrijfsleven. Het doel is niet alleen efficientie, maar ook effectiviteit, rechtmatigheid, deskundigheid, democratische legitimiteit. Binnen onze rechtsstaat hebben ambtenaren daarom daarom (terecht) een anderer status: zij dienen immers het algemeen belang. Dat van die negen tot vijf mentaliteit zal best soms kloppen, maar veelal is het karikaturaal. Heb je zelf wel eens gekeken hoe het er bijvoorbeeld in een ministerie aan toegaat? Dat de lonen onevenredig hoog zijn, klinkt nogal rancuneus. Veelal zijn de lonen bij de overheid juist niet marktconform, zekere in hogere functies.

Tuurlijk is er wel wel een op een paar specifieke punten winst te halen, maar daar gaat het niet vaak niet over bij het platte geroep dat er maar gesneden moet worden in de bureaucratie. Bovendien zijn de ervaringen van de laatste jaren met interim mangers - marktwerking in de overheid - verre van positief en verdwijnt er vooral veel geld in de zakken van allerlei adviesbureaus.
Kom op zeg. Ik heb veel met gemeenten ed. gewerkt vanuit de leveranciers positie. Er zijn absoluut ambtenaren die gaan voor hun werk en zaak. Het ligt lang niet altijd aan de medewerkers, maar meer aan de cultuur binnen de overheid. Het tot vervelens toe wegschuilen achter anderen en de enorme angst om de nek uit te steken maakt een overheidsorganisatie inefficient.

Tel daarbij de vele geldverslindende en nutteloze projecten, dan kan er heel veel geld worden bespaard bij de overheid.

Er wordt ook niet gezegd dat alle ambtenaren weg moeten, maar een setvige reorganisatie kan zeker geen kwaad.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zosinus schreef:
tukkertje schreef:

Whahahahahahahh. Kwaliteit van de samenleving. Laat ik eens een simpel voorbeeld noemen. Het aanvragen van een bouwvergunning voor een huis. Dit duurt bij de meeste gemeente zo'n 12 weken, terwijl het een kwestie is van een paar handtekeningen. Natuurlijk moet er serieus naar gekeken worden, maar waarom moet dit zolang duren. ZO zijn er legio voorbeelden van ambtemnaren die niet vooruit te branden zijn. Ga eens een paspoort halen op het gemeentehuis, of je rijbewijs laten verlengen. Nou, dit is echt slecht voor je bloeddruk kan ik je vertellen.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

tukkertje schreef:Ga eens een paspoort halen op het gemeentehuis, of je rijbewijs laten verlengen. Nou, dit is echt slecht voor je bloeddruk kan ik je vertellen.
als je foto niet goed is, inderdaad ja.
Duuk

Bericht door Duuk »

tukkertje schreef:
Zosinus schreef:
tukkertje schreef:

Whahahahahahahh. Kwaliteit van de samenleving. Laat ik eens een simpel voorbeeld noemen. Het aanvragen van een bouwvergunning voor een huis. Dit duurt bij de meeste gemeente zo'n 12 weken, terwijl het een kwestie is van een paar handtekeningen. Natuurlijk moet er serieus naar gekeken worden, maar waarom moet dit zolang duren. ZO zijn er legio voorbeelden van ambtemnaren die niet vooruit te branden zijn. Ga eens een paspoort halen op het gemeentehuis, of je rijbewijs laten verlengen. Nou, dit is echt slecht voor je bloeddruk kan ik je vertellen.
En moet JIJ eens 1 minuut te laat zijn met het indienen van een aanvraag ofzo. Dan kan je het gewoon schudden. Terwijl als een gemeente te laat reageert er niets tegen gedaan kan worden.
Plaats reactie