Unionist schreef:Jac. Overeem op de liternatuurlijst... tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
VMBO'ers kun je moeilijk Multatuli laten lezen. Die lezen hooguit Bartje, en Oeroeg. Dan vind ik Overeem zo beroerd nog niet. Het gaat er meer om dát ze lezen dan wát ze lezen.
Als je VMBO'ers BL hun gang laat gaan, komen ze met een lijst vol Van der Poel.
En vind jij Wolkers zulke hoogstaande kost?
Ik heb vbo gedaan en heb ook multatuli gelezen. Ik vroeg nog bij mijn mondeling nederlands of ze dat boek aub niet wilde vragen, (aardige docent) maar helaas. Achteraf is dit boek mijn redding geweest. Ik wist hiervan de meeste details....
Het is taai, maar toen ik het uit had vond ik het wel erg leuk. De andere boeken van mijn literatuurlijst vond ik van erg laag niveau. Wel vond ik Sil de Srandjutter erg goed...
Als ik aan het begin van een boek een vloek lees, klap ik het dicht. Lees ik het aan het einde en vind het een goed boek, dan haal ik het met type -ex weg en zet er een vervangend woord. Ik kwam dit zelf een keer tegen en merkte dat de zin dan ook klopte. Ik las gewoon het verhaal verder. Als je een kras tegen komt, stopt opeens de zin. Dat vond ik vervelend. Ik Ben nu geen lid meer van de bieb, maar vind het toch moeilijk hiermee om te gaan. Als je er niets aan doet, lezen 1000 andere mensen die vloek wel....doe je er wel wat aan, gooi je je naam te grabbel.....(en soms die van God ook)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.