Prinses Maxima weer zwanger!!!!

Petrus

Bericht door Petrus »

Kislev schreef:
Ten diepste word je in de gereformeerde gezindte voor gek versleten als je snel meerder kinderen achter elkaar krijgt...
Is niet terecht m.i.

Maar als je een vader en/of moeder ziet met een groot aantal kinderen, dan gaan je gedachten meestal naar "hé, katholiek zeker??" Niet in eerste instantie naar een gereformeerd gezin, tenzij de kleding een sterke aanwijzing vormt.

Maar dan nóg........een gezin dat zó wordt gezegend in kindertal door de Heere, daar mag je als méns dankbaar voor wezen (hoewel je somtijds de helft van je lieve schattige kindertjes achter het behang zou willen plakken en ijlings gaan verhuizen).
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Kislev schreef:
Petrus schreef:
Gian schreef:Het is onderhand wel lopende band werk bij de Oranje's
:lol:
Ze hadden beter hun handjes boven het glanzend satijnen dekbed kunnen houden in gescheiden bedden.............. :mrgreen:
Ten diepste word je in de gereformeerde gezindte voor gek versleten als je snel meerder kinderen achter elkaar krijgt...

Een groot gezin is absoluut mooi, gezellig etc etc.
Ik heb ook nog wat voorbeelden van waar het fout gaat/ging.
Veel kinderen achter elkaar, opvoedingsproblemen, verantwoordelijkheidsproblemen, psychische problemen én praktische problemen, denk er niet te gering over!!!
refo

Bericht door refo »

Tja, in de Bijbels tijd waren kinderen onderdeel van inkomensverwerving. Nu in onze tijd wordt het meer als inkomensbesteding gezien.
Unionist

Bericht door Unionist »

Geldt andersom ook hoor. Als je het loodzwaar hebt met "maar" twee kinderen en je hoort regelmatig lofzangen op moeders van grote gezinnen die toch zo geholpen worden, dan word je ook wel eens verdrietig, of opstandig, of recalcitrant, of alledrie.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
helma

Bericht door helma »

Unionist schreef:Geldt andersom ook hoor. Als je het loodzwaar hebt met "maar" twee kinderen en je hoort regelmatig lofzangen op moeders van grote gezinnen die toch zo geholpen worden, dan word je ook wel eens verdrietig, of opstandig, of recalcitrant, of alledrie.
Waaruit blijkt dat niemand zich moet bemoeien met het aantal kinderen wat iemand anders heeft
Waar haalt men het recht vandaan?

dat ligt persoonlijk en iedereen heeft daar voor zichzelf verantwoording in t.o. de Heere

Gelukkig wil de Heere vaders met twee kinderen ook wel helpen.....
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

helma schreef:Aan Gian en Tukkertje

Niet bepaald opmerkingen die passend zijn;
zeker niet op een Refo forum

Zuurpruimpit hahahaha
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Nou zeg. Denk dat Helma's woorden op zijn plaats zijn.
Vind het ook maar een bijzondere vervelende manier zoals hier (m.n. in het begin) werd gepost. Kan erg pijnlijk zijn.
Unionist

Bericht door Unionist »

Hee, Barryvrouw! Back in the house?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Unionist schreef:Hee, Barryvrouw! Back in the house?
Af en toe vaker he? 1 keer per week probeer ik toch wel mee te doen? Je leert het nooit helemaal af he?
limosa

Bericht door limosa »

genoeg geleuterd, slotje
Gesloten