Politie arresteert dominee wegens valse bommelding
Maar Eppie is nog geen dominee en het is de vraag of'tie het ooit wordt. Ik zelf denk van niet.Miscanthus schreef:er is een nieuw forumlid die iets heeft met springstoffen....plebe schreef:bom-inee
aparte ambtsopvatting moett deze man hebben.....
digitale domine
terror dominee
wat volgt?
en eppie wilde nog iemand opblazen....
nu.nl: Bommelding dominee was madonna protest
AMSTERDAM - De 63-jarige dominee die afgelopen zondag een valse bommelding deed, heeft schuld bekend. De man belde 112 om te laten weten dat er een bom zou ontploffen tijdens het concert van Madonna in de Amsterdam ArenA. AT5 meldt dat de dominee hiermee wilde protesteren tegen het concert van Madonna.
De politie nam het telefoontje zeer serieus, maar kwam er al snel achter dat het om een valse bommelding ging. De politie hield daarop de dominee aan in zijn woning in de regio Gelderland-Zuid.
De man zal vrijdag worden voorgeleid bij de rechter-commissaris.
Laatst gewijzigd door plebe op 08 sep 2006, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Elk nadeel heeft z'n voordeel: reden voor christenen om wat ootmoediger te zijn. Ook hier op het forum.plebe schreef:Helaas is dit het geval....parsifal schreef:Moslims hebben dus niet meer het alleenrecht op dit soort dingen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Dat hadden ze al langer niet hoor. Denk aan linkse of extreem-rechtse activisten etc..parsifal schreef:Moslims hebben dus niet meer het alleenrecht op dit soort dingen.
k Ben benieuwd of het een reformatorisch iemand is. In het algemeen zijn die toch gezagsgetrouw, dacht ik zo.
Je ziet hier weer wat ophitsing, ook helaas door 'mijn' SGP-jongeren, tot gevolg kan hebben. Terwijl de hele scene minder schokkend is dan als je het RD en sommige predikanten moest geloven. Ik vond de scene zelfs 'heilig' vergeleken bij wat er bij sommige party's gebeurt. Madonna is toch een meer 'cultureel' evenement naar mijn idee.
als je mij soms bedoeltMiscanthus schreef:er is een nieuw forumlid die iets heeft met springstoffen....plebe schreef:bom-inee
aparte ambtsopvatting moett deze man hebben.....
digitale domine
terror dominee
wat volgt?
en eppie wilde nog iemand opblazen....

springstoffen intereseren me wel maar niet dat ik bommeldingen ga doen. en dominee worden zie ik ook niet helemaal zitten
Dit snap ik niet Vincent. Hebben de SGP-jongeren de boel opgehitst? Dus met andere woorden zij mochten hun mond hierover niet openen?Vincent schreef:[quote="parsifal"
Je ziet hier weer wat ophitsing, ook helaas door 'mijn' SGP-jongeren, tot gevolg kan hebben. Terwijl de hele scene minder schokkend is dan als je het RD en sommige predikanten moest geloven. Ik vond de scene zelfs 'heilig' vergeleken bij wat er bij sommige party's gebeurt. Madonna is toch een meer 'cultureel' evenement naar mijn idee.
Juist dat laatste wat je zegt is misschien het meest schadelijke.
Die party-evenementen gaan vele randchristelijken en onkerkelijken ook te ver. Maar dat iemand als Madonna die zich nog als "beschaafd" etaleert zoiets doet is eigenlijk schadelijker.
Reacties die tegenstanders dan krijgen komen neer op:
"Ach doe niet zo moeilijk"
Daardoor verword Madonna tot een wolf in schaapkleren.
Overig heeft betreffende dominee de zaak natuurlijk geen goed gedaan, gevaar is levensgroot dat elke tegenstander nu als fundamentele christen wordt bestempeld!
Ik was ook eerst die mening toegedaan. En natuurlijk heeft de SGPJ het recht om juridische stappen te ondernemen. Maar nadat ik een film zag met die scene, ben ik er toch een beetje aan gaan twijfelen. Er is vanaf veel kansels tegen gewaarschuwd zonder geinformeerd te zijn. Ook bij gospeloptredens vindt weleens een letterlijke verbeelding van e.e.a. plaats. Daar ben ik het niet mee eens, maar dat wordt door velen niet als godslasterlijk gezien. Door anderen weer wel, maar moeten we dan alles maar verbieden?moderne gelovige schreef:Dit snap ik niet Vincent. Hebben de SGP-jongeren de boel opgehitst? Dus met andere woorden zij mochten hun mond hierover niet openen?Vincent schreef:[quote="parsifal"
Juist dat laatste wat je zegt is misschien het meest schadelijke.
Die party-evenementen gaan vele randchristelijken en onkerkelijken ook te ver. Maar dat iemand als Madonna die zich nog als "beschaafd" etaleert zoiets doet is eigenlijk schadelijker.
Reacties die tegenstanders dan krijgen komen neer op:
"Ach doe niet zo moeilijk"
Daardoor verword Madonna tot een wolf in schaapkleren.
Overig heeft betreffende dominee de zaak natuurlijk geen goed gedaan, gevaar is levensgroot dat elke tegenstander nu als fundamentele christen wordt bestempeld!
Dan kunnen we beter proberen nuchter met elkaar samen te leven zonder te willen kwetsen of snel gekwetst te zijn. De Heere zal oordelen op de laatste dag en Zijn wraak uitoefenen over allen die niet werkelijk Hem toebehoren.