Klavier schreef:Als degenen die het als toevoeging bestempelen dit direct even onderbouwen hoef ik me niet zo druk te maken.

Ben benieuwd naar de probleemstelling die ik zelf tot nog toe niet gezien heb. Eerst maar eens afwachten wat er komtMiscanthus schreef:hopend dat je je niet aangevallen voelt.... open ik daar -op jouw uitnodiging-, toch een nieuwe topic voor.
Je suggereert heel wat. Waarvoor je geen enkele aanwijzing, laat staan bewijs, aandraagt.Duuk schreef:Dit is een typisch geval van de anti-PKN houding van HHK'ers. Opvallend is dat alle Hervormde bestuursleden zijn overgegaan naar de HHK.
Uiterst hypocriet ls je bedenkt dat de NHK ook vrijzinnig was. Tevens hypocriet als je bedenkt dat veel medewerkers ook lid zijn van de PKN, tot in de directie toe.
Verder hebben veel gemeenten een eigen beleidsplan die volledig gereformeerd is.
Ik heb hier geen goed woord voor over.
Heldere taal van deze GB broeder over dit trieste besluit. Mijn kinderen krijgen ze niet!Oplossingen waren volgens Vergunst voorhanden. ,,Met een verwijzing naar de verklaring inzake het gereformeerd belijden of het convenant van de classis Alblasserdam waarin is vastgelegd dat hervormde PKN-gemeenten zich gebonden mogen weten aan de gereformeerde belijdenis, was deze kwestie op te lossen geweest. Verschillende hervormde predikanten die tot de Gereformeerde Bond behoren zijn bij de oprichting van de Amersfoortse scholen betrokken geweest en hebben in het bestuur gezeten. Die zijn principieel echt niet anders gaan denken.''
Wat een oordeel..... Ze moesten wat doen of NHK in PKN veranderen met weet ik wat voor uitzonderingen of er hersteld voor zetten.... Weet je wat ik zeg, jou reactie lijkt op het tegenovergestelde van wat je zegt, dus juist anti HHK...Duuk schreef:Dit is een typisch geval van de anti-PKN houding van HHK'ers. Opvallend is dat alle Hervormde bestuursleden zijn overgegaan naar de HHK.
Uiterst hypocriet ls je bedenkt dat de NHK ook vrijzinnig was. Tevens hypocriet als je bedenkt dat veel medewerkers ook lid zijn van de PKN, tot in de directie toe.
Verder hebben veel gemeenten een eigen beleidsplan die volledig gereformeerd is.
Ik heb hier geen goed woord voor over.
dan hadden ze het beter kunnen delen.MS schreef:Moet me even van het hart dat de topictitel niet klopt.
In het bestuur kunnen wel degelijk nog PKNers komen, maar het hoeft niet. Dus als er een capabele PKNer is dan kan deze gewoon in het bestuur komen. Het is alleen zo dat in de grondslag voor NHK, HHK gezet is en dat deze dus nu 2 afvaardigingen heeft. PKN wordt niet uitgesloten, maar is niet automatisch verzekerd van 2 afgevaardigden in het bestuur.
Misschien wel, maar is het heel erg dat dit niet gebeurd is? Misschien omdat het grootste gedeelte zich meer verwant voelt met HHK? De meerderheid beslist, want er zullen best mensen zijn geweest die tegen waren of ook voor zo'n verdeling...dré schreef:dan hadden ze het beter kunnen delen.MS schreef:Moet me even van het hart dat de topictitel niet klopt.
In het bestuur kunnen wel degelijk nog PKNers komen, maar het hoeft niet. Dus als er een capabele PKNer is dan kan deze gewoon in het bestuur komen. Het is alleen zo dat in de grondslag voor NHK, HHK gezet is en dat deze dus nu 2 afvaardigingen heeft. PKN wordt niet uitgesloten, maar is niet automatisch verzekerd van 2 afgevaardigden in het bestuur.
1 PKN & 1 HHK
't lijkt mij voor het evenwicht en de afspigeling/herkenbaarheid naar de achterban wel zeker van belang. Daarnaast geeft het een signaalwerking en dat lijkt mij niet goed.MS schreef:
En dat betekend dat de PKN minder vertegenwoordigd is. Wat maakt dat uiteindelijk voor verschil?