CWI blijft doorprocederen tegen SGP
Wie heeft de uitzending ook gezien? Zoals altijd komt vdV erg gedegen en zeker over. Hij dwingt op die manier respect af. Petje af voor die man. Hij bleef zeer vriendelijk. Terwijl die Boor als een oorwurm zat te kijken. Ze gaf toe streng christelijk te zijn opgevoed. Die zijn wel het felst.
Rosenmuller gaf vdV alle gelegenheid om die Boor met haar club een flinke veeg uit de pan te geven.
Ondanks vdV stem ik toch geen SGP meer. Helaas.
Rosenmuller gaf vdV alle gelegenheid om die Boor met haar club een flinke veeg uit de pan te geven.
Ondanks vdV stem ik toch geen SGP meer. Helaas.
Wat ik aan deze toestand altijd zo belachelijk vind is, dat ene mevr. Zuurpruim, die nooit en te nimmer lid van de SGP wil en zal worden, zicht druk gaat maken over rechten van vrouwen.
SGP- vrouwen kunnen wel voor zichzelf opkomen als ze vinden dat ze lid moeten kunnen worden.
Vrouwen die lid willen worden van een politieke partij of passief kiesrecht willen hebben kunnen wel bij een andere club terecht ( evenzogoed christelijk)
Trouwens, die andere vrouw in de uitzending was tenminste nuchter en gaf aan dat de SGP de tijd nodig heeft om zich hierop te bezinnen ( zie je maar weer, wijsheid komt met de jaren...)
SGP- vrouwen kunnen wel voor zichzelf opkomen als ze vinden dat ze lid moeten kunnen worden.
Vrouwen die lid willen worden van een politieke partij of passief kiesrecht willen hebben kunnen wel bij een andere club terecht ( evenzogoed christelijk)
Trouwens, die andere vrouw in de uitzending was tenminste nuchter en gaf aan dat de SGP de tijd nodig heeft om zich hierop te bezinnen ( zie je maar weer, wijsheid komt met de jaren...)
En theocratische vrouwen, die alleen psalmen op hele noten willen zingen? Waar kunnen die terecht?
Ik vind dat altijd een raar argument. Een vrouw als kamerlid is zonde of het is geen zonde. En het is niet zo dat een vrouwelijk SGP-kamerlid zonde is en een vrouwelijk CDA-kamerlid niet.
Dus als je een vrouw doorverwijst naar een andere partij, ben je een beetje de priester en de leviet in de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan: als ik maar schone handen houd, maakt het me verder niet uit wat er gebeurt. In de kerk zie je dat ook weleens. Denk je anders dan ik? Hoepel dan maar op naar een andere kerk. Dan zijn wij van je gezeur af.
Maar ik ben wel met je eens dat SGP-vrouwen wel voor zichzelf op kunnen komen en dat ze daar geen Clara's bij nodig hebben.
SGP-vrouwen zijn geen zeehondjes,
Zo wisten wij in de jaren 80 ook altijd precies wat de zwarte bevolking van Zuid-Afrika nodig had. Of zij dat ook vonden deed er niet zoveel toe. De revolutie predikten wij wel. Volgens mij iets typisch Nederlands.
We kunnen beter opkomen voor hen die écht stemmenloos zijn. De ongeboren kinderen bijvoorbeeld.
Ik vind dat altijd een raar argument. Een vrouw als kamerlid is zonde of het is geen zonde. En het is niet zo dat een vrouwelijk SGP-kamerlid zonde is en een vrouwelijk CDA-kamerlid niet.
Dus als je een vrouw doorverwijst naar een andere partij, ben je een beetje de priester en de leviet in de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan: als ik maar schone handen houd, maakt het me verder niet uit wat er gebeurt. In de kerk zie je dat ook weleens. Denk je anders dan ik? Hoepel dan maar op naar een andere kerk. Dan zijn wij van je gezeur af.
Maar ik ben wel met je eens dat SGP-vrouwen wel voor zichzelf op kunnen komen en dat ze daar geen Clara's bij nodig hebben.
SGP-vrouwen zijn geen zeehondjes,
Zo wisten wij in de jaren 80 ook altijd precies wat de zwarte bevolking van Zuid-Afrika nodig had. Of zij dat ook vonden deed er niet zoveel toe. De revolutie predikten wij wel. Volgens mij iets typisch Nederlands.
We kunnen beter opkomen voor hen die écht stemmenloos zijn. De ongeboren kinderen bijvoorbeeld.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ik vond dat het Van der Vlies niet altijd helemaal lekker afging. Maar ik vond dat hij zich waardig tegenover de "CWI-vrouw" heeft gedragen. Ik geloof niet dat ik dat zo op had kunnen brengen. Hebt u vijanden lief heeft hij echt in de praktijk gebracht.
Terwijl de diepste grond van die vrouw natuurlijk is dat ze zich verzet tegen alles wat christelijk is. Ze heeft zelf een zwaar-christelijke opvoeding gehad. Petje af voor Van der Vlies!
Als ik dit soort uitzendingen zie denk ik altijd aan de woorden:
Als Ik wederkom...zal Ik nog geloof vinden op de aarde.
Het is één politiek steekspel. Er is geen greintje respect meer voor Nederlands Christelijke wortels.
Dit dient te worden uitgeroeid.
Ook v/d Vlies (overigens respect voor de man) moet hierdoor politiek meespelen.
Dit gaat ten koste van het getuigenis dat er een God in de hemel is die regeert.
Laat de SGP zolang die er nog kan zijn een getuigenis partij blijven!
Het is één politiek steekspel. Er is geen greintje respect meer voor Nederlands Christelijke wortels.
Dit gaat ten koste van het getuigenis dat er een God in de hemel is die regeert.
Bij mevrouw Boor kan ik het toch niet anders zien dan dat haar achtergrond duidelijk meespeelt. V/d Vlies is wel een langdradig, maar altijd duidelijk. Mooie getuigenissen gaf hij!Erasmiaan schreef:Ik vond dat het Van der Vlies niet altijd helemaal lekker afging. Maar ik vond dat hij zich waardig tegenover de "CWI-vrouw" heeft gedragen. Ik geloof niet dat ik dat zo op had kunnen brengen. Hebt u vijanden lief heeft hij echt in de praktijk gebracht.
Terwijl de diepste grond van die vrouw natuurlijk is dat ze zich verzet tegen alles wat christelijk is. Ze heeft zelf een zwaar-christelijke opvoeding gehad. Petje af voor Van der Vlies!
Ik heb niet de indruk dat Rosenmuller hem in de luren wilde laten leggen. Hij liet wel merken dat hij vdV erg waardeert.Petrus schreef:De waardering voor de uitzending blijkt op een schaal van 5 tóch 4,83 te zijn!!!
Hulde aan Bas vd Vlies...............die zich ook niet in de luren liet leggen door Paul Rosemuller
Wat heeft het SGP-standpunt te maken met christelijke wortels. Ik ken meer christenen die het ook een zeer vreemd standpunt vinden, dan christenen die volledig dit standpunt aanhangen. Onder de eerste overigens ook vele SGP-ers.Oude Paden schreef:
Het is één politiek steekspel. Er is geen greintje respect meer voor Nederlands Christelijke wortels. Dit dient te worden uitgeroeid.
Volgens mij juist een extra gelegenheid om het wel te doen. Bovendien leidt dit ertoe dat men de eigen standpunten moet beargumenteren, wat nooit verkeerd is.Dit gaat ten koste van het getuigenis dat er een God in de hemel is die regeert.
De SGP geeft ook getuigenis, OP, en Van de Vlies in deze uitzending cker!Oude Paden schreef:Als ik dit soort uitzendingen zie denk ik altijd aan de woorden:
Fijn dat dit nog in Nederland kan en mag op deze manier!
Ik wordt alleen een beetje moe van de zogenaamde bescheidenheid. Het is toch geweldig om een staande ovatie te krijgen?
Verder weten we ook onderhand wel dat de SGP 'staat als een huis', betrouwbaar,standvastig, onveranderlijk ect ect ect. zijn.
Verder goed verhaal, al heb ik Bas wel eens scherper gezien.
Verder weten we ook onderhand wel dat de SGP 'staat als een huis', betrouwbaar,standvastig, onveranderlijk ect ect ect. zijn.
Verder goed verhaal, al heb ik Bas wel eens scherper gezien.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.