SGP-jongeren willen Madonna kuisen

BJD

Bericht door BJD »

geledu schreef:
Marnix schreef:
BJD schreef:
memento schreef:Applausje voor SGP Jeugd! Dit zou door de SGP zelf gedaan moeten worden, desnoods met kamervragen ofzow...
En door CHRISTEN unie en door CHRISTEN Democratisch Appel.
Wat is dit voor onzinreactie die totaal off-topic is? Omdat de SGP met een goed en christelijk initiatief komt zijn die andere partijen opeens te verwijten dat ze er niet mee kwamen? Hou je neiging om ff tegen andere christelijke partijen aan te schoppen ff achterwege... Applausje voor je CHRISTELIJKE gedrag!
Wie had het er een poosje terug over de RD lezer met zijn lange tenen ??? kom, kom een beetje rustig :wink:
Dank je
Katie

Bericht door Katie »

plebe schreef:aha....

Het is natuurlijk afschuwelijk als de Heere Jezus wordt bespot. Wel denk ik dat we in het openbare leven (in de media)terughoudend moeten zijn met een opgeheven vingertje. Het levert alleen maar meer spot op voor de Heere en Zijn kinderen.

Ik weeet het niet goed-is een dilemma
Ik kan je redenering wel volgen. Toch denk ik: als wij zelf beledigd worden, wat doen we dan? Dan zijn we er doorgaans als de kippen bij om dat aan te kaarten. Maar als de Heere Jezus bespot wordt, blijven we vaak stil uit een soort misplaatste schaamte.
Als iemand die je heel erg lief is, bespot wordt, laat je dat toch ook niet over je kant gaan omdat men je dan mogelijk meer gaat bespotten?

Het hangt denk ik ook af van de manier waarop je het aan de orde stelt. Het hoeft niet automatisch met het opgeheven vingertje.
Daarnaast zoeken sommigen toch altijd wat om wat van christenen te zeggen. Wie een hond wil slaan....
Marnix

Bericht door Marnix »

BJD schreef:
plebe schreef:
BJD schreef:
memento schreef:Applausje voor SGP Jeugd! Dit zou door de SGP zelf gedaan moeten worden, desnoods met kamervragen ofzow...
En door CHRISTEN unie en door CHRISTEN Democratisch Appel.
Met de wijze van typen geef je me de indruk dat je wilt zeggen dat deze partijen zich wel christelijk noemen maar dat niet zijn. Nu geef ik je gelijk als je zegt dat dat bij het CDA wwel erg waterig aan het worden is. De CU verdient een dergelijke benadering echter niet.
Nee dan begrijp je me niet. Ik wijs er op dat ze vanuit hun Christen zijn politiek bedrijven en dus de verantwoordelijk hebben tegen die Madonna te ageren.
Tja... het is dat de SGP-jongeren het aankaarten... anders had de sgp er ook niet aan gedacht... en er zijn genoeg punten waar die de CU aankaart waar de SGP dat punt niet had opgemerkt... Je opmerking is dus nogal zinloos. En gezien je uitleg toch ook een verwijt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
wladek

Bericht door wladek »

Tja... het is dat de SGP-jongeren het aankaarten... anders had de sgp er ook niet aan gedacht... en er zijn genoeg punten waar die de CU aankaart waar de SGP dat punt niet had opgemerkt... Je opmerking is dus nogal zinloos. En gezien je uitleg toch ook een verwijt.
of misschien wel, maar had het niet in de krant gekomen, het is maar welke uitleg je er aan wilt geven, marnix
BJD

Bericht door BJD »

wladek schreef:
of misschien wel, maar had het niet in de krant gekomen, het is maar welke uitleg je er aan wilt geven, marnix
Inderdaad, Marnix, Je reactie lijkt mij wat overdreven. Het lijkt wel of je je aangevallen voelt. Alsof ik CU verwijt dat ze nog niet in actie gekomen zijn. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat hetgeen Madonna is zo God's onteerend is dat je, wat voor Christelijke stroming je ook verantwoord, er tegen moet ageren. Ik heb er ook vertrouwen in dat de CU dat ook zal doen.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

RD schreef:Ook de jongerenafdeling van de ChristenUnie heeft aangegeven zich aan te willen sluiten bij het protest.
Dat zou dit onderlinge gekibbel moeten beslechten. ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Yep :) Ik leg de hand op mijn mond. Eenmaal heb ik gesproken, maar ik doe het niet weer; ja tweemaal, maar ik ga er niet mee voort

Excuses voor het verkeerd begrijpen van de reactie :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Eppie

Bericht door Eppie »

Het lijkt mij het verstandigste, om onderstaande recklames en negatieve reakties te vermijden, om bij het optreden van madonna een bidstond te houden ipv. kamervragen [ook al sta ik positief t.o. het initiatief]. De bidstond gebruiken om voor het zieleheil van Madonna te bidden, waardoor het optreden in een evangelisatiebijeenkomst zou veranderen. Ergens in een andere discussie werd gevraagd om de definitie van geloof. De juiste definitie van geloof is dan ook de bidstond organiseren met bovenstaande als doel.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wat ik me een beetje afvraag is waarom Madonna dit doet.
(ik heb even een opname van de tour gezocht om er een beetje een beeld van te krijgen)

Madonna zingt "Live to tell" vanaf een kruis. Aan het eind van het nummer zie je boven het kruis "12 miljoen kinderen in afrika zijn door Aids wees geworden" Vervolgens verschijnen er teksten uit Mattheus 25 "Ik was hongerig en gij hebt me te eten gegeven" , "ik was naakt en gij hebt mij gekleed", "wat je aan een van de minste van mijn broeders gedaan hebt, heb je aan mij gedaan". De laatste zin verschijnt als Madonna de doornenkroon aflegt.

Ik geloof er niets van dat ze enkel wil shockeren (wat ze in het verleden zeker wel deed), daarvoor is de context veel te ernstig. Al zou het wel helpen als ze ons wat hulp geeft bij het interpreteren van haar statement. (De manier waarop ze het brengt vind ik nog steeds erg fout, maar ik wil het gewoon begrijpen)
Gian

Bericht door Gian »

Goed initatief. Ongeacht in welke tijd en situatie we leven, een tegegeluid zijn we verplicht. Of het helpt is niet aan ons, we hebben de verantwoordelijkheid op dergelijke dingen te wijzen.
Verder zou het vreemd zijn als madonna die enkele minuut in Nederland verboden zou worden terwijl er hier wel grootschalig gemoord wordt middels euthenasie en abortus, en waar prostitutie de gewoonste zaak van de wereld is.
Wat me ook verbaast is dat ze in eigen land duizenden kinderen 'ring your bell, i go to hell' laat zingen. Wat dat betreft zijn Amerikanen schijnbaar weer makkelijker als andere discutabele zaken.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
parsifal

Bericht door parsifal »

Gian,

Toch denk ik niet dat deze show het zelfde moet worden gezien als haar schokkende, provocerende en ronduit duivelse acties uit het verleden.
Unionist

Bericht door Unionist »

Als je een boodschap uit wilt dragen, is het wel handig dat je dat dan desgevraagd ook uitlegt. Als je een protestbrief schrijft naar Mojo, krijg je als antwoord "Je hoeft niet te gaan kijken". Als zij iets wil bereiken, lijkt me een logischer antwoord: "U begrijpt het niet helemaal, kijk nog eens goed".
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
parsifal

Bericht door parsifal »

Unionist schreef:Als je een boodschap uit wilt dragen, is het wel handig dat je dat dan desgevraagd ook uitlegt. Als je een protestbrief schrijft naar Mojo, krijg je als antwoord "Je hoeft niet te gaan kijken". Als zij iets wil bereiken, lijkt me een logischer antwoord: "U begrijpt het niet helemaal, kijk nog eens goed".
Je hebt gelijk, toch blijft bij mij wel een beetje de vraag spelen wat ze nu eigenlijk bedoelt?
Adorote

Bericht door Adorote »

Madonna een levend bewijs van een land in verval en een beschaving die de weg kwijt is.

De Kerk had allang een zo krachtig protest moeten laten horen,dat een burgelijke overheid zich gedwongen ziet maatregelen te nemen.

Waarom gebeurt dat niet in dit land!!!!.
memento

Bericht door memento »

Adorote schreef:Madonna een levend bewijs van een land in verval en een beschaving die de weg kwijt is.

De Kerk had allang een zo krachtig protest moeten laten horen,dat een burgelijke overheid zich gedwongen ziet maatregelen te nemen.

Waarom gebeurt dat niet in dit land!!!!.
Misschien omdat De Kerk verdeeld is over vele kerkgenootschappen, die allemaal hun eigen koers varen, ipv samen een vuist te maken?
Plaats reactie