re: links

Marnix

Bericht door Marnix »

gallio schreef:
Dathenum schreef:Ik zie zendingswerk helemaal niet als colonie. Bij zendingswerk horen middelen, gebouwen enz. Deze zaken zijn het eigendom van een bepaalde rechtspersoon, en kunnen gestolen worden.
En, bij zendingswerk hoort een zendende kerkelijke gemeente, en die verwissel je niet zomaar zoals je van kleding verwisselt. En zeker niet voor some kind of stichting ipv een ander kerkverband.
Bij zendingswerk hoort een zendende Christus. Niet een specifieke gemeente.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Marnix schreef:
gallio schreef:
Dathenum schreef:Ik zie zendingswerk helemaal niet als colonie. Bij zendingswerk horen middelen, gebouwen enz. Deze zaken zijn het eigendom van een bepaalde rechtspersoon, en kunnen gestolen worden.
En, bij zendingswerk hoort een zendende kerkelijke gemeente, en die verwissel je niet zomaar zoals je van kleding verwisselt. En zeker niet voor some kind of stichting ipv een ander kerkverband.
Onzin. Je kunt wel zeggen ik word door Christus gezonden, zonder geld of middelen ergens heen gaan, en dan maar hopen dat de middelen uit de lucht komen vallen, maar iedereen die logisch nadenkt snapt dat dat niet zo werkt. Je hebt een organisatie / gemeente nodig die de verantwoordelijkheid over het werk neemt en draagt, en die voor financiele steun zorgt. Paulus rapporteerde ook aan de apostelenraad in Jeruzalem.
Marnix

Bericht door Marnix »

Dathenum schreef:
Marnix schreef:
gallio schreef:
Onzin. Je kunt wel zeggen ik word door Christus gezonden, zonder geld of middelen ergens heen gaan, en dan maar hopen dat de middelen uit de lucht komen vallen, maar iedereen die logisch nadenkt snapt dat dat niet zo werkt. Je hebt een organisatie / gemeente nodig die de verantwoordelijkheid over het werk neemt en draagt, en die voor financiele steun zorgt. Paulus rapporteerde ook aan de apostelenraad in Jeruzalem.
Uiteraard is steun belangrijk, ik wilde alleen aangeven dat dit niet één specifieke gemeente kan zijn, het kan ook een interkerkelijke organisatie zijn, sponsoring / financiele hulp hoeft ook niet uit één gemeente / kerkverband te komen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Marnix schreef:Uiteraard is steun belangrijk, ik wilde alleen aangeven dat dit niet één specifieke gemeente kan zijn, het kan ook een interkerkelijke organisatie zijn, sponsoring / financiele hulp hoeft ook niet uit één gemeente / kerkverband te komen.
Dat klinkt al een stuk logischer. In het geval waar het in dit topic over gaat was het een zendend kerkverband.
Unionist

Bericht door Unionist »

Hoe het ook zij: om met een beroep op de naam van Christus een heel zendingsproject te stelen is op zijn minst dubieus.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Plaats reactie