Mijn vakantie - Foto's

wim

Bericht door wim »

marsm104 schreef: Voordelen van zo'n 20D t.o.v. een compactcamera zijn vooral de snelheid van het scherpstellen en verwerken. Ze kunnen hogere ISO's aan. (de mijne gaat tot ISO3200) en je hebt een groter dynamisch bereik.
Ik heb gezien dat de nieuwste IXUS modellen ook een behoorlijk snelle AF hebben. Ons model doet er nog veel langer over (en ik mis de mogelijkheid om een snelle 'sluiter'tijd in te stellen.)

Mooie foto's, BTW
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Dathenum schreef:
Zosinus schreef:Zijn er nog forummers die deze zomer niet naar Scandinavie zijn geweest, wellicht zelfs nog nooit?
Ik dit jaar niet, wel vorig jaar met een tentje achter in de auto. Op de heenweg in Kopenhagen in het engels gekerkt, in Noorwegen in de middle of nowwhere bij een bergpaadje verzakt gestaan det de auto (vanwege het smeltwater, duurde 2,5 uur voordat we los waren), en een keer gedwongen rond middernacht de tent in het bos in Zweden opgezet. Prachtige natuur! Wel 4000 km gereden in 1,5 week, maar daar kom je al snel aan als je naar Scandinavie gaat. Van de week nog gesproken met iemand die deze zomer naar de noordkaap was gereden, en 7000 had afgelegd.
Niet naar de noordkaap, wel rondje Nederland-Kristiansand-Bergen-Jostedalbreen-Jotunheimen-Hemsedal-Fagernes-Oslo-Göteborg-Nederland. + diverse uitstapjes, 6100 km... :shock:
Unionist

Bericht door Unionist »

Zosinus schreef:Zijn er nog forummers die deze zomer niet naar Scandinavie zijn geweest, wellicht zelfs nog nooit?
Klopt, ik ben nog nooit in Scandinavië geweest. Zou het wel mooi vinden, maar er is nog zoveel moois...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
bazz

Bericht door bazz »

Mooie foto's rick! noorwegen blijft een prachtig land, ik ga er zeker ooit nog heen terug. zelf heb ik deze zomer het genoegen gehad een tijdje in madagascar te verblijven, waar ook genoeg gelegenheid was om mooie plaatjes te schieten. alleen moet ik mijn skills m.b.t. compositie voor volgend jaar nog wat bijwerken, want daar ben ik niet helemaal tevreden over, maar het was gelukkig beter dan vorig jaar, dat was gewoon dramatisch :)

anyway:

Afbeelding
twee jongetjes op de markt in Anivorano. hoe simpel kan speelgoed zijn :)

Afbeelding
zonsondergang op de Betsiboka-rivier. op dat moment zaten wij al 5 uur in zo'n roeibootje, en we hadden er nog 12 te gaan. dat slaapt toch niet ideaal, met z'n drieën naast elkaar in een bootje van krap een meter breed :D

Afbeelding
zonsondergang bij het vissersdorpje Ramena
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Hey dus jij bent ook een avantareiziger.
Ik had graag meegewild naar het noorden van Madagaskar, maar het stond helaas niet in de reisgids vermeld dat ze naar het noorden gingen.
Volgens de reisgids zouden jullie dezelfde reis maken als die in 2004 gemaakt is. Tja, en daar was ik al een keer geweest.

Matthijs
bazz

Bericht door bazz »

haha, en ik zou het gedeelte waar jullie geweest zijn wel willen zien (jullie zijn toch vanuit tana naar het westen en het oosten geweest?). het noorden is absoluut de moeite waard. misschien moet je maar reisleider worden, en dan heel hard brullen dat jij de reis naar madagascar wilt leiden, dan kun je zelf bepalen waar je heen gaat 8)

overigens had ik al het idee dat jij hierop ging reageren, gek he? :D
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Hahaha, er ontgaat mij niets hoor!

Ja klopt, wij zijn per OV via Ambatolampy, Antsirabe naar Miandrivazo gegaan. Van Miandrivazo per uitgeholde boomstam 3 dagen lang de Tsiribihina rivier afgezakt naar een dorpje in the middle of nowhere. In dat dorpje hebben we nog zieke mensen geholpen. We hadden daar het geluk dat er een busje stond die ons door de jungle naar Morondava bracht. Vandaar zijn we per boot over het Mozambique kanaal naar Morombe gevaren. Vandaar zijn we achterin de bak van een verroeste vrachtauto uit de jaren '50 '60, vastgeklemd tussen Malagasiers, met een gescheurde chassis, maar bijeengehouden met lijmklemmen, over een zeer slechte weg, in 22 uur, naar Toliara gereden. Van Toliara via Ranohira (in een oud busje van het bedrijf van mijn overburen :) ), Ambalavao, Fianarantsoa en Ambatolampy weer naar Antananarivo gereden.
Tjo, dat ik al die namen na 2 jaar nog feilloos weet op te noemen... :D

En ja reisleider....het lijkt me erg gaaf en leuk, maar ik ben er zelf nog niet aan toe. Ik denk over 2 jaar. En ik hoop ooit nog eens terug te komen op Madagaskar.

Matthijs
bazz

Bericht door bazz »

dat schijnt inderdaad erg mooi te zijn ja. wij zijn met het vliegtuig naar Antsiranana gegaan, daar hebben we bij het vliegveld een lift gekregen van een oude man in een pick-up, en zijn we bij een hotel gedropt. bij dat hotel een busje gehuurd, en daar het regenwoud van Montagne 'd Ambre geweest, en daarna daar de indische oceaan bij Sakalava en Ramena, en vervolgens zijn we richting het zuiden gereisd via Ambilobe naar het Ankarana-reservaat, en daarvandaan weer naar Ambato-boeni, en daar de pirogue genomen naar Mahajanga over de Betsiboka, en vanuit mahajanga weer per busje naar Maevetana, waar we het weekend zijn geweest, en daarna door naar Antsirabe, daar heeft de rest gemountainbiked terwijl ik ziek op bed lag, en daarvandaan weer terug naar Tana. het was mijn eerste reis naar een totaal andere cultuur (als je slowakije als westers ziet tenminste), en het beviel me zeer :)
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Een kleine indruk van de uitgestrekte hoogvlakte van Tibet. Klik hier!
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Prachtige foto's :!:
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Doop in Oekraine:
Afbeelding
De eerlijkheid gebied te zeggen dat deze foto geschoten is door een 9 jarige jongen. De dominee is zijn opa.
Tis wel mijn fototoestel.
Ik heb veel foto's maar zal niet spammen.
Nog 1ntje:
Afbeelding
Poes in actie. Deze wel zelf geschoten.

Foto's genomen met een Minolta Z1 geloof ik. Hij was 160 euro. Ik heb een hoop plezier aan de camera. Je kunt er veel mee.
Een macrofoto:
Afbeelding
Een betere:
Distel
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Kijk eens aan, stelletje levensgenieters!

Maar bazz, wat is er mis met je composities? Het zijn leuke foto's hoor! En anders eens rondkijken op fotografie forums... daar zijn genoeg tips en truuks te leren!

En Matthijs, zijn er ook plekjes op de wereld, waar jij nog niet bent geweest? Rasechte bourgondiër!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Wat een prachtige foto's. Complimenten.
vlinder

Bericht door vlinder »

Eigenlijk maakt het niet uit wie de foto maakt, als je maar een goede camera hebt.. :P :P

Tenminste, dat plaatje van die jongen is ook aardig (scherp)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Was 't maar waar.... Dit gaat mij nooit lukken.
Plaats reactie