De afstand die wordt weergegeven, is hemelsbreed tussen 2 postcodes (jouw postcode, en dat van de kerk). Het is misschien niet 100% nauwkeurig, maar het geeft wel een mooi overzicht van welke kerken het meest dichtbij zit.Pim schreef:Leuk idee, maar die afstandsbepaling klopt niet volgens mij.
Zoek een kerk met je postcode
Bruchem/Kerkwijk is toch geen 8km bij ons vandaan. Ook niet hemelsbreed. Misschien is hun postcode onjuist?memento schreef:De afstand die wordt weergegeven, is hemelsbreed tussen 2 postcodes (jouw postcode, en dat van de kerk). Het is misschien niet 100% nauwkeurig, maar het geeft wel een mooi overzicht van welke kerken het meest dichtbij zit.Pim schreef:Leuk idee, maar die afstandsbepaling klopt niet volgens mij.
Idd een tikfoutje in de postcode (heb meeste postcodes met de hand moeten opzoeken + overtikken, en daar ik dyslecties ben gaat er dan wel eens wat fout, zeker met nummertjes). Ga ik fixenPim schreef:Bruchem/Kerkwijk is toch geen 8km bij ons vandaan. Ook niet hemelsbreed. Misschien is hun postcode onjuist?memento schreef:De afstand die wordt weergegeven, is hemelsbreed tussen 2 postcodes (jouw postcode, en dat van de kerk). Het is misschien niet 100% nauwkeurig, maar het geeft wel een mooi overzicht van welke kerken het meest dichtbij zit.Pim schreef:Leuk idee, maar die afstandsbepaling klopt niet volgens mij.
oke
Ik wist dat het alleen HHK's waren, als je naar alle kerken gaat kijken heb ik er minimaal 10 in een straal van 3 kilometer 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
OK Ik buig me wel over de CGK. 't Is alleen wat lastig bepalen of een gemeente een BWP-gemeente is (Wat ten diepste helemaal niet bestaat, maar ik begrijp wat je bedoelt). Ik denk dus niet dat je dat onderscheid moet maken. Tussen Ger Gem Lelystad en Meeuwen zit ook veel verschil maar dat geef tje ook niet aan, dus waarom wel bij CGK Dokkum of Driebergen?memento schreef:Graag! Wat we nodig hebben is een lijst met per gemeente:Unionist schreef:ik wil wel meewerken en het een en ander aanleveren. Roep maar wat ik mag doen.
* Naam gemeente
* Naam kerkgebouw
* Adres
* Postcode
* Plaats
* Reguliere kerktijden
* Predikant
Indien niet alle info beschikbaar is, is dat geen probleem, als de postcode er maar instaat (als alleen het adres + plaatsnaam bekend is: op http://www.postcode.nl kan je de postcode achterhalen)
Kerkgenootschappen die we nog niet hebben, maar wel graag willen hebben:
* GG
* GGiN
* OGG
* CGK (Bewaar het Pand)
* PKN (Gereformeerde Bond)
Eventueel ook andere kerkgenootschappen, maar die vind ik minder belangrijk...
Dus, als je wilt helpen, kan je kiezen. Meld graag wel even waaraan je werkt in deze topic, zodat er geen werk dubbel wordt gedaan.
Owja, de lijst het liefst in volgende vorm aanleveren. Een tekst-bestand, met de volgende opmaak:
>Apeldoorn (Naam gemeente)
Gebouw: Hersteld Hervormde Kerk
Adres: Smaragdstraat 10, 7314 HG Apeldoorn
Predikant: Vacant (Consulent: Naam consulent)
Kerktijden: 9:30, 15:30
>Arnemuiden
Gebouw: Rehoboth-kerk
Adres: Van Cittersweg 2r, 4341 RC Arnemuiden
Predikant: Naam predikant
Kerktijden: 10:00, 19:00
Als je dit geen prettige manier van noteren vind, mag je het ook aanleveren in een ander formaat (bv spreadsheet ofzo). Doe wat voor jou het makkelijkst is. Heb je geen voorkeur, dan het liefst het formaat van hierboven.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Graag!OK Ik buig me wel over de CGK.
Ja, moeilijk probleem. Ik denk dat ik het systeem dan maar de preekbeurten per gemeente laat bijhouden, dan kunnen de bezoekers adhv predikanten die er afgelopen maanden zijn geweest kijken of het een gemeente is die past bij hun ligging.'t Is alleen wat lastig bepalen of een gemeente een BWP-gemeente is (Wat ten diepste helemaal niet bestaat, maar ik begrijp wat je bedoelt). Ik denk dus niet dat je dat onderscheid moet maken. Tussen Ger Gem Lelystad en Meeuwen zit ook veel verschil maar dat geef tje ook niet aan, dus waarom wel bij CGK Dokkum of Driebergen?
- Oude-Waarheid
Tja kan zijn!!Unionist schreef:'t kan ook wel eens verrassend en verfrissend zijn om een predikant te horen die je niet eerst had uitgezocht....
Maar blijf het moeilijk vinden zou niet graag iemand aan raden
of verwijzen naar de CGK in Amsterdam noord te gaan.
Dan liever naar Ouderkerk aan de Amstel.
Misschien kun je een gewicht meegeven aan gemeenten? (0=licht, 100=zwaar)memento schreef:Ja, moeilijk probleem. Ik denk dat ik het systeem dan maar de preekbeurten per gemeente laat bijhouden, dan kunnen de bezoekers adhv predikanten die er afgelopen maanden zijn geweest kijken of het een gemeente is die past bij hun ligging.
Overigens rare bedoening hoor: een kerk uitzoeken die bij mijn ligging past.
Gods Geest werkt niet in Amsterdam-Noord?Oude-Waarheid schreef:Tja kan zijn!!Unionist schreef:'t kan ook wel eens verrassend en verfrissend zijn om een predikant te horen die je niet eerst had uitgezocht....
Hij heeft mij eens erg bemoedigd bij het lezen van een hoofdstuk van de bekendste Amsterdamse predikant (die van de Westerkerk inderdaad).
- Oude-Waarheid
Zeg ik dan dat de Geest des Heeren niet in Amsterdam Noord werkt? zou niet durven dat te zeggen!!Unionist schreef:Gods Geest werkt niet in Amsterdam-Noord?Oude-Waarheid schreef:Tja kan zijn!!Unionist schreef:'t kan ook wel eens verrassend en verfrissend zijn om een predikant te horen die je niet eerst had uitgezocht....
Hij heeft mij eens erg bemoedigd bij het lezen van een hoofdstuk van de bekendste Amsterdamse predikant (die van de Westerkerk inderdaad).
Gods Geest is toch niet aan tijd of plaats gebonden?
Ik zeg alleen dat Ouderkerk aan de Amstel dicht bij de ligging van
Bewaar het pand staat!!
Maar ja, wie bepaalt dat?rekcor schreef:Misschien kun je een gewicht meegeven aan gemeenten? (0=licht, 100=zwaar)memento schreef:Ja, moeilijk probleem. Ik denk dat ik het systeem dan maar de preekbeurten per gemeente laat bijhouden, dan kunnen de bezoekers adhv predikanten die er afgelopen maanden zijn geweest kijken of het een gemeente is die past bij hun ligging.
Overigens rare bedoening hoor: een kerk uitzoeken die bij mijn ligging past.
Geef mij ff de zwaartecoëfficient van:
CGK Scherpenzeel
CGK Apeldoorn-Oost
HHK Zwartebroek/Terschuur
HHK Achterberg
GG Hoofddorp
GG Nieuwer ter Aa
PKN De Bilt (Dorpskerk)
PKN Sebaldeburen
GKV Zwijndrecht-Groote Lindt
GKV Vrouwenpolder?