Ik geloof dat er even wat brandjes geblust moeten worden...En dan blijkt maar weer dat er een aantal bezoekers van osw, zélf onstandvastig zijn, en bij alles snel in paniek zijn. Wat we in ieder geval uit de geschiedenis van opwekking kunnen leren is het feit dat 'vervolging' en 'lastering' onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. De erskines noemden het werk van o.a. whitfield ook 'duivelswerk'. Dit hebben ze later trouwens teruggenomen!
Revivalsite is niet vanuit de SRA georganiseerd. Ze steunen wel elkaars doelstellingen. Zo komt ds. Joel Beeke uit volgend jaar naar Nederland voor de Revivalsite, maar komt hij dan tevens spreken voor de SRA.
Heartcry organiseert morgen mede aan een predikanten en ambtsdragersconferentie waar meer dan 100 predikanten, evangelisten, ambstdragers en andere belansgtellenden hopen. Die komen uit de volle breedte van de reformatorische gezindte.
Zijn alle gemoederen nu al wat rustiger?
Wat zitten we nederlandse christenen toch apart in elkaar.
Ik kom er langer hoe meer achter dat onze gezindte langer hoe meer ten gronde, ja zelfs kapot gaat aan de ziekelijke kritiek en verschrikkelijke veroordeling.....
Er worden direct leeuwen en beren gezien van mensen die er helemaal niets mee te maken hebben.
Wens ze de zegen van de Heere toe in het werk wat gedaan mag worden voor de jeugd. En gaat niet ziekelijk kritsich lopen doen, terwijl we zelf weinig actief zijn.
Arjan Baan is een vader van 4 kinderen die in afhankelijkheid van de Heere zijn weg mag gaan. Hij heeft geen vast salaris, maar heeft door zijn studie bevoegdheid om te preken en zodoende krijgt hij wat binnen. Hij is lid van een reformatorische kerk en opereert ook juist in de reformatorische traditie.
Als de mensen die wat tegen hem hebben nu gewoon eens een email naar hem sturen (
a.baan@filternet.nl) i.p.v buiten hem om allerlei dingen beweren en zeggen, dan kun je alle (vage) vragen stellen die je wilt. Ook kun je dan je kritiek en gal spuwen en je bezwaren uiten,etc.
Ik hoop dat we zo eerlijk zijn.
gr, Grace
ps. vergeet zelf niet te branden voor God en Zijn Evangelie, want ik ben bang dat heel veel christenen zelf op hun lauweren rusten en niets anders doen, dan degenen die wel de strijd aangaan bekritiseren.