We moeten het in eigen gemoed verzekerd niet uitleggen als: ik vindt/gevoel dat het wel kan dus is het zo. Anders gaan we onze grond van leven in onszelf zetten.Miscanthus schreef:poging:olfie schreef:Andere meningen?
Exodus 31:15 Zes dagen zal men het werk doen; doch op den zevenden dag is den sabbat der rust, een heiligheid des HEEREN! Wie op den sabbatdag arbeid doet, zal zekerlijk gedood worden.
God verbiedt te arbeiden op de sabbatdag.
Exodus 31:16 Dat dan de kinderen Israels den sabbat houden, den sabbat onderhoudende in hun geslachten, tot een eeuwig verbond.
Hier staat duidelijk dat de kinderen Israels de sabbath moeten houden. ik ben er niet zeker van dat de sabbath ook voor ons geldt, anders doen wij het in ieder geval op de verkeerde dag. Ik ben gene Jood dus sabbath hoeft niet. Romeinen 14:5 De een acht wel den [enen] dag boven den [anderen] dag; maar de ander acht al de dagen [gelijk]. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Als je beweerd dat je geen jood bent en dus de sabbath niet hoeft, denk je dan dat God de Israelieten extra wetten oplegd die voor anderen niet gelden?