Grieks-orthodexe kerk hekelt winnaar Songfestival

Marnix

Bericht door Marnix »

olfie schreef:Ooit ging het om de kwaliteit en harmonie van zang en muziek... even los van de discussie of het dan nog goed te keuren is.

Tegenwoordig hoe gekker hoe beter...
En als het merendeel dus ook nog kiest voor 'het beest' waar gaan we dan heen????????

Hoe lang zal God deze wereld nog verdragen..

Zondag morgen mooie leespreek.... "Wil je weten hoe groot Gods goedheid en lankmoedigheid is? Kijk eens wat voor mensen Hij al zo lang verdraagt... terwijl Hij eenmaal zei 'Mij is gegeven alle macht....' en nog wendt Hij die macht aan om Zijn Kerk uit te breiden.. hoe lang al.. maar hoe lang nog?"

En als je dan maandagmorgen even op nu.nl kijkt en dan weer zie wat men tegenwoordig al 'normaal' of zelfs 'soft' vindt.. en waar men dan voor kiest met zo'n 'kunst- en cultuur festival'...
Jammer van de teksten.... maar dat er wat gekker gedaan wordt op het songfestival is op zich nog niet zo erg... Een beetje gek doen mag wel... als het maar niet buiten de door God gestelde grenzen gaat.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Marnix schreef:Jammer van de teksten.... maar dat er wat gekker gedaan wordt op het songfestival is op zich nog niet zo erg... Een beetje gek doen mag wel... als het maar niet buiten de door God gestelde grenzen gaat.
Jammer? Een tekstwaarmee jouw Vader in het gezicht geslagen wordt is slechts 'jammer'? Nee, Marnix, ik begrijp niet dat je hier zo lichtzinnig over kan doen.

En 'een beetje gek doen mag wel' komt ook erg liberaal over. Alles wat niet uit het geloof is, heeft 'geen dageraad'. Volgens mij rest ons niets meer dan waarschuwen voor dit soort festivals....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marnix

Bericht door Marnix »

Pim schreef:
Marnix schreef:Jammer van de teksten.... maar dat er wat gekker gedaan wordt op het songfestival is op zich nog niet zo erg... Een beetje gek doen mag wel... als het maar niet buiten de door God gestelde grenzen gaat.
Jammer? Een tekstwaarmee jouw Vader in het gezicht geslagen wordt is slechts 'jammer'? Nee, Marnix, ik begrijp niet dat je hier zo lichtzinnig over kan doen.

En 'een beetje gek doen mag wel' komt ook erg liberaal over. Alles wat niet uit het geloof is, heeft 'geen dageraad'. Volgens mij rest ons niets meer dan waarschuwen voor dit soort festivals....
Als alles wat niet uit het geloof komt geen dageraad heeft, waarom wordt er dan over de winnaar van dit jaar zo moeilijk gedaan? Doe dan moeilijk over alle bands van dit jaar, en alle voorgaande edities...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

Pim schreef:

Als alles wat niet uit het geloof komt geen dageraad heeft, waarom wordt er dan over de winnaar van dit jaar zo moeilijk gedaan? Doe dan moeilijk over alle bands van dit jaar, en alle voorgaande edities...

Dat ik "jammer" gebruikte is omdat ik niet snap waarom dit nummer specifiek zoveel aandacht krijgt.... het is geen lichtzinnigheid want het doet niets af aan het feit dat ik de teksten godslasterend vind.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Marnix schreef:
Pim schreef:

Dat ik "jammer" gebruikte is omdat ik niet snap waarom dit nummer specifiek zoveel aandacht krijgt.... het is geen lichtzinnigheid want het doet niets af aan het feit dat ik de teksten godslasterend vind.
De liedjes van voorgaande jaren zijn m.i. ook helaas niet meer dan 'ijdel (=leeg) geklap'
Hartelijke groet,

Pim.

Unionist

Bericht door Unionist »

Dat geldt natuurlijik voor het gros van de kunst. Inclusief b.v. Jan Vayne en Wibi Soerjadi, ook al zijn ze in onze kringen wel geaccepteerd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
olfie

Bericht door olfie »

Unionist schreef:Dat geldt natuurlijik voor het gros van de kunst. Inclusief b.v. Jan Vayne en Wibi Soerjadi, ook al zijn ze in onze kringen wel geaccepteerd.
Sja... das net zo selectief..
Net zo leeg wat mij betreft..

Alle song-festivals zijn niets dan 'volksvermaak' en 'brood en spelen'.. Dat er nooit over gesproken wordt, is omdat het gros er niet mee gecofronteerd wordt om de eenvoudige reden dat het gros geen tv bezit.
Dit springt er gewoon uit... het is allemaal net zo slecht maar dit is mi. rond uit aanbidden van 'het beest'.. zonder enige omwegen, duidelijk te zien en duidelijk te horen en te verstaan.
Niks geen gekkigheid of dommigheid..

Vreemd dat er zelfs hier nog een lichte vorm van verdediging ontstaat. nu niet zozeer tegen het beest op klompen maar wel zolang ie op zn sloffen loopt, met 'neutrale' songs.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Unionist

Bericht door Unionist »

Is het heel erg om seculiere muziek op zich te beluisteren? Als iemand een gitaar pakt en iets zingt over "ik hou van jou en de lucht is blauw"? Is het per definitie zonde om je te ontspannen met iets dat niet expliciet over God of het geloof gaat?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Nee.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik heb dit jaar, na lange tijd, weer eens een songfestival gezien.

Maar wat een aanéénschakeling van doffe ellende en leegheid.

Slechts één liedje kon mij bekoren: een a-capella gezongen nummer. De tekst is volledig aan mij voorbij gegaan, maar de zangtechnische kwaliteiten van die jongens waren heel groot, en de melodie was ook heel mooi.

Maar aan het einde had ik iets van een compleet leeg gevoel: heb ik hier nu iets aan gehad? Nee dus, totaal verspilde tijd die ik aan heel wat zinniger dingen had kunnen besteden thuis.
Adorote

Bericht door Adorote »

De liedjeswedstrijd bestaat dat nog steeds,tja muziek en muziek is twee.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Is Olfie soms scherensliep? :wink:
refo

Bericht door refo »

Petrus schreef:Ik heb dit jaar, na lange tijd, weer eens een songfestival gezien.

Slechts één liedje kon mij bekoren: een a-capella gezongen nummer. De tekst is volledig aan mij voorbij gegaan, maar de zangtechnische kwaliteiten van die jongens waren heel groot, en de melodie was ook heel mooi.

Maar aan het einde had ik iets van een compleet leeg gevoel: heb ik hier nu iets aan gehad? Nee dus, totaal verspilde tijd die ik aan heel wat zinniger dingen had kunnen besteden thuis.
Ik denk dat de (leiding van de)GG van De Valk het zal toejuichen als je dat apparaat de deur uitdoet. En jammer dat je pas aan het begin van de zondag ontdekte dat het 'leeg' was.
Adorote

Bericht door Adorote »

In de leegheid van het onzijn,kan men zich vullen met het zijn, op weg naar het zijn met eeuwigheidswaarde.

De Grieks Orthodoxe Kerk heeft gelijk.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

refo schreef:
Petrus schreef:Ik heb dit jaar, na lange tijd, weer eens een songfestival gezien.

Ik denk dat de (leiding van de)GG van De Valk het zal toejuichen als je dat apparaat de deur uitdoet. En jammer dat je pas aan het begin van de zondag ontdekte dat het 'leeg' was.
Rond het debat met Verdonk vorige week was 'dat apparaat' er nog niet in 'huize Petrus'. Ik neem dus aan dat het niet thuis is bekeken........
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie