Het is niet goed dat de mens alleen zij.....................

rekcor

Bericht door rekcor »

Marnix schreef:Lijkt me wel belangrijk... Sommige mensen verlangen er wel erg naar... en missen het daarom ook heel erg.
Wat je ook ziet is dat stelletjes zichzelf afsluiten voor alleenstaanden: ze nodigen (bijna) alleen stelletjes uit.

Sowieso heel gek dat een dominee moet bidden voor eenzamen in de gemeente. Ik zou zeggen: bid en werk, vraag of God de eenzamen nabij wil zijn en ga zelf op bezoek!
memento

Bericht door memento »

refo schreef:Er zijn toch christelijke huwelijksbemiddelaars?
De vraag is of dat een juiste weg is.

Enerzijds moeten we natuurlijk de middelen waarnemen. Anderszinds mogen we ook geloven dat God ons leven leidt, en dus (als het naar Zijn wil is) ons vanzelf iemand zal geven.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

memento schreef:

Enerzijds moeten we natuurlijk de middelen waarnemen. Anderszinds mogen we ook geloven dat God ons leven leidt, en dus (als het naar Zijn wil is) ons vanzelf iemand zal geven.
Inderdaad dat vraag ik me dus ook af of dat de juiste weg is.
Wàt als je beperkter bent en dus op minder bijeenkomsten o.i.d. komt.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
rekcor

Bericht door rekcor »

memento schreef:
Liet Abraham geen vrouw voor Izak halen? Stuurde Naomi Ruth niet op Boaz af?

Ik denk dat huwelijksbemiddelaars een goede manier kunnen zijn om aan de man/vrouw te komen. Zelf zou ik het - als ik nog ongetrouwd was - meer zoeken in de kerk, verenigingen, vakantiereizen e.d.
refo

Bericht door refo »

Lizzy schreef:
memento schreef:

Sjonge. Meen je dit nou? Zou je echt vaker naar die veemarkten willen? Nodig zelf eens wat mensen uit?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Zou je echt vaker naar die veemarkten willen?
:roll: Ben je soms iets vergeten, refo? (zo'n 15-20 jaar terug)
Marnix

Bericht door Marnix »

rekcor schreef:
Marnix schreef:Lijkt me wel belangrijk... Sommige mensen verlangen er wel erg naar... en missen het daarom ook heel erg.
Wat je ook ziet is dat stelletjes zichzelf afsluiten voor alleenstaanden: ze nodigen (bijna) alleen stelletjes uit.

Sowieso heel gek dat een dominee moet bidden voor eenzamen in de gemeente. Ik zou zeggen: bid en werk, vraag of God de eenzamen nabij wil zijn en ga zelf op bezoek!
Klopt.. bidden en niet werken is een foute aanpak....

Je kan natuurlijk altijd nog naar de Bollee gaan :D ;) :roll:
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
Toen was al getrouwd. :mrgreen:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Tiberius schreef:
Toen was al getrouwd. :mrgreen:
Wat langer terug dan: de tijd vliegt (zeker als je een goed huwelijk hebt) :mrgreen:
Lizzy

Bericht door Lizzy »

We gaan er hopelijk niet de gek mee steken :cry:

Afbeelding
refo

Bericht door refo »

In het geheel niet.
JaapWillem

Bericht door JaapWillem »

Over 1 Korinthe 7 heeft enige tijd geleden een vraag op Refoweb gestaan. Zie onderstaande link:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/ant ... n2183.html
Lydianne

Bericht door Lydianne »

Om eerlijk te zijn vind ik veemarkten nu niet bepaald menswaardig klinken... :shock: :shock: :shock:

En Lizzy, bij bepaalde gelegenheden, zoals o.a. bij het sluiten van een huwelijk, kan het wel weer eens gaan steken.

Zo vind ik die beginzin van het huwelijksformulier ook moeilijk: 'overmits de gehuwden velerhande tegenspoed en kruis vanwege de zonde overkomt...', alsof je getrouwd moet zijn om tegenspoed en kruis te krijgen! Als je in een huwelijk tegenspoed en kruis krijgt, sta je er samen voor (als het een goed huwelijk is). Ben je alleen, dan moet je daar alleen (menselijkerwijs gesproken) zien door te komen.

Waarschijnlijk zie ik het verkeerd, maar ik kan deze zin in deze context niet zo plaatsen. Mijns inziens overkomen allerlei soort van mensen, zowel gehuwden als ongehuwden, tegenspoed en kruis en heeft dit niet specifiek iets met het huwelijk te maken.
Marnix

Bericht door Marnix »

refo schreef:
Lizzy schreef:
memento schreef:

Sjonge. Meen je dit nou? Zou je echt vaker naar die veemarkten willen? Nodig zelf eens wat mensen uit?
Het voordeel van de hier schertsend "veemarkten" genoemde happenings is dat je er nieuwe mensen kan ontmoeten... als je mensen utinodigt zijn het meestal bekenden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Lydianne schreef:Om eerlijk te zijn vind ik veemarkten nu niet bepaald menswaardig klinken... :shock: :shock: :shock:

En Lizzy, bij bepaalde gelegenheden, zoals o.a. bij het sluiten van een huwelijk, kan het wel weer eens gaan steken.

Zo vind ik die beginzin van het huwelijksformulier ook moeilijk: 'overmits de gehuwden velerhande tegenspoed en kruis vanwege de zonde overkomt...', alsof je getrouwd moet zijn om tegenspoed en kruis te krijgen! Als je in een huwelijk tegenspoed en kruis krijgt, sta je er samen voor (als het een goed huwelijk is). Ben je alleen, dan moet je daar alleen (menselijkerwijs gesproken) zien door te komen.

Waarschijnlijk zie ik het verkeerd, maar ik kan deze zin in deze context niet zo plaatsen. Mijns inziens overkomen allerlei soort van mensen, zowel gehuwden als ongehuwden, tegenspoed en kruis en heeft dit niet specifiek iets met het huwelijk te maken.
Inderdaad als je alleen bent dan kun je ook tegenspoed en een kruis hebben. Het verschil alleen is dat je met z'n 2en bent en dus je wel aan de relatie moet blijven werken ook al zijn er mindere tijden, maar je kunt ook veel delen en ook je zorgen.

Afbeelding
Plaats reactie