Koop je Oranjeproducten?

Marnix

Bericht door Marnix »

Lizzy schreef:Dat heet nu sportverdwazing.......
Op Koninginne dag geen oranje maar wel met voetbal :(
Op koninginnedag heb ik ook genoeg oranje gezien.

En kan iemand (kindjebijvoorbeeld want jij zegt dat we alles moeten boycotten) me vertellen waarom ik geen oranjevla of oranjehagelslag of oranje chips of wat ze ook maar voor geks verzinnen, moet boycotten en niet zou moeten eten?

Omdat het "aan afgoden gewijdt" voedsel is? Zelfs dan zegt de Bijbel dat je dat nog wel gewoon mag eten. Dat sommige mensen doorslaan en aan sportverdwazing doen, daarom is het voor hen die dat niet doen nog niet verkeerd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ja afgoderij van het koningshuis mag ook absoluut niet!!
Ben ik het helemaal mee eens.
De vlag uithangen staat toch wel heel gezellig hoor! :wink:
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Hummel

Bericht door Hummel »

De vlag uithangen op Koninginnedag en al die oranje versieringen vind ik meer een uiting van nationalisme dan van koningshuisverering. Net als met het voetballen: eindelijk eens een gevoel van saamhorigheid onder de Nederlanders. Daar zouden we toch blij om moeten zijn?
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Hummel schreef:De vlag uithangen op Koninginnedag en al die oranje versieringen vind ik meer een uiting van nationalisme dan van koningshuisverering. Net als met het voetballen: eindelijk eens een gevoel van saamhorigheid onder de Nederlanders. Daar zouden we toch blij om moeten zijn?
Hummel......je kan het koningshuis toch niet voetballen vergelijken!
De overheid is van God gegeven en daar horen we respect voor te hebben. We krijgen waar we om vragen.

Afbeelding
Petrus

Bericht door Petrus »

Heb jij om Trix gevraagd??? Nou dan wordt je bedankt voor deze tante..............

geef mij maar W.A. op de troon, die is heel wat menselijker in zijn doen en laten (lijkt het op een afstand dan hé)

maar Trix da's nix
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Trix? Sorry maar dat zeg je niet.
Ik heb niet om haar gevraagd, maar ooit de Bijbel gelezen misschien?
Ach aan prins Willem Alexander zal ook wel wat mankeren en dat bedoel ik niet.

Afbeelding
Hummel

Bericht door Hummel »

Lizzy schreef:
Hummel schreef:De vlag uithangen op Koninginnedag en al die oranje versieringen vind ik meer een uiting van nationalisme dan van koningshuisverering. Net als met het voetballen: eindelijk eens een gevoel van saamhorigheid onder de Nederlanders. Daar zouden we toch blij om moeten zijn?
Hummel......je kan het koningshuis toch niet voetballen vergelijken!
De overheid is van God gegeven en daar horen we respect voor te hebben. We krijgen waar we om vragen.
Ik vergelijk het er ook niet mee. Ik zeg alleen dat die oranje spullen een uiting zijn van nationalisme, zowel bij koninginnedag als bij het voetballen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Waarbij uitingen van nationalisme ook héél gevaarlijke kanten kennen: je hoeft maar een héél klein duwtje in de verkeerde richting te geven en je zit met de hordes van Glimmerveen, Nieuw Rechts, de nieuwe CD'ers en wat al niet meer voor ongure types op je dak...............

Kijk maar eens wat er voor ongure onderbuiksentimenten er los komen als er tegen Duitsland gespeeld wordt, mensen, je wordt er koud van!!!

Of als er tegen Turkije of Marokko gespeeld moet worden.........ik heb er vlagen van meegemaakt in Haarlem in de multiculturele arbeidersbuurt waar ik woonde..........bár gewoon wat zich dáár aan sentimenten afspeelden.

Extreem-rechts heeft zijn vingers er bij afgelikt!!!!!
Marnix

Bericht door Marnix »

Hehe als Turkije wint rijden ze hier ook met auto's en vlaggen door de stad. Leuk toch? Als Nederland wint vier ik ook gerust een feestje hoor. Dat zijn in mijn geval gewoon uitingen van een sportliefhebber :)

Ik snap de problemen met dit soort zaken niet zo. Dat het bij sommigen doorslaat in verafgoding, dat wil toch niet zeggen dat je zelf maar niks oranjes moet kopen, geen voetbalwedstrijden mag kijken en als je toevallig toch een doelpunt ziet niet mag juichen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
rekcor

Bericht door rekcor »

Lizzy schreef:De overheid is van God gegeven
Klopt, maar de familie van Oranje is niet onze overheid. In de letter van de wet misschien wel, maar in de praktijk is dat de Eerste+Tweede Kamer+Provinciale en gemeentelijke overheden. Of is dit republikeins gebral?
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Marnix schreef:Hehe als Turkije wint rijden ze hier ook met auto's en vlaggen door de stad. Leuk toch? Als Nederland wint vier ik ook gerust een feestje hoor. Dat zijn in mijn geval gewoon uitingen van een sportliefhebber :)

Ik snap de problemen met dit soort zaken niet zo. Dat het bij sommigen doorslaat in verafgoding, dat wil toch niet zeggen dat je zelf maar niks oranjes moet kopen, geen voetbalwedstrijden mag kijken en als je toevallig toch een doelpunt ziet niet mag juichen?
Met sport is ook op zich niets mis en dat je een bepaald kleur hebt voor een groepering, maar moet je kijken rond de tijd dat de WK er is. Ze lopen wel warm voor dat soort dingen en het geweld wat er dan plaats vindt, omdat er gewoon te veel gedronken wordt.

Nee sorry maar de voetballers worden echt wel verafgod en moet je kijken wat ze verdienen............niet normaal meer.

Ik koop geen oranje spullen en zeker niet voor voetbal.
Op zich vind ik een wedstrijdje voetbal best leuk, maar niet in de gekte van tegenwoordig.

Afbeelding
Lizzy

Bericht door Lizzy »

rekcor schreef:
Lizzy schreef:De overheid is van God gegeven
Klopt, maar de familie van Oranje is niet onze overheid. In de letter van de wet misschien wel, maar in de praktijk is dat de Eerste+Tweede Kamer+Provinciale en gemeentelijke overheden. Of is dit republikeins gebral?
Nou het lijkt me wel dat de koningin wel een heel belangrijk persoon is in de regering.

Afbeelding
dré

Bericht door dré »

Lassie schreef:mijn haren zijn rood/oranje :oops: :oops:
en.... zijn die te koop dan :lol:
dré
--------

Credo in unum Deo
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Daarna wordt er meestal nog saamhorig wat rellen op touw gezet. Saamhorig nog even wat gesloopt. En wij betalen saamhorig daar onze belastingcenten voor... Hét gevoel van saamhorigheid!
Unionist

Bericht door Unionist »

Mister schreef:
Daarna wordt er meestal nog saamhorig wat rellen op touw gezet. Saamhorig nog even wat gesloopt. En wij betalen saamhorig daar onze belastingcenten voor... Hét gevoel van saamhorigheid!
Bij welke wedstrijd van het Nederlands elftal zijn er rellen geweest? Ik volg het spelletje al vanaf mijn jeugd, ik kan me Nederland-Cyprus herinneren in 1987, toen een gestoorde man uit Oss een bom naar de keeper van Cyprus gooide, maar dat is volgens mij tevens het laatste incident geweest bij Oranje.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gesloten