Oke, duidelijk. Er is altijd een reden waarom iets nuttig en verantwoord is en omdat iedereen zijn eigen behoefte heeft bestaat er niet zoiets als materialisme?Pim schreef:Ik heb helemaal niet de bedoeling discussies dood te slaan of zaken te verzwijgen, maar ik prefereer wel een discussie vanuit het juiste perspectief (dus niet wijzende het vingertje) en niet eentje op het niveau van: 'waarom Wedgewood servies in plaats van goedkoop servies?' Met name als je als vraagsteller dan ook nog zegt dat je een dusdanig karakter hebt dat spullen hem niets doen. Moet iemand anders dan aan jou uitleggen dat bepaalde zaken hun waarde hebben en dat goedkoop wel eens duurkoop kan zijn? Wat kan je dan nog terug zeggen? Moet de volgende dan gaan vragen: 'Kaw, waarom ging je vorig jaar ver op vakantie, in plaats van een weekje naar zeeland?'
(Overigens: Omdat die verre vakantie goedkoper was dan een vakantie in Zeeland?)
Bezinning lijkt me ook zinniger dan de zoveelste poging om mij in de hoek te zetten met opmerkingen over mijn stijl van posten en insinuaties over mijn insteek in dit topic.Pim schreef:Mij lijkt een bezinning op bijvoorbeeld 'hoe om te gaan met tijdelijke (materiele) zaken/zegeningen' meer nut hebben, dan het wijzen naar de advertenties in de Terdege.
Ah zo...Pim schreef:Dan liggen de standpunten erg voor de hand en de hand hoeft bijna niet in eigen boezem.
Ah, kijk... Je hand in eigen boezem.Pim schreef:Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Ik denk namelijk zelfs dat de mensen die naar de Aldi gaan omdat ze anders de boel niet rond krijgen, misschien wel meer met geld bezig (moeten) zijn dan mensen die zich niet zo druk hoeven te maken over de bodem van hun portemonnee en bij Appie Hein hun boodschapjes halen. Daarom is boodschappen doen bij de Aldi voor mij niet zozeer het kenmerk van het vreemdelingschap.