Ds. Moerkerken 25 jaar aan de theologische school
Ik mag deze weken 2x per zondag onder het gehoor zitten van de prediking van ds. Moerkerken. En ik ben daar bijzonder blij mee.
Hoewel er natuurlijk meer predikanten zijn die aansprekend kunnen preken zou ik willen dat er meer waren zoals hij. Nuchter en evenwichtig en zeer bijbelgetrouw! Met oog voor de samenleving, de kerk en de Geref. Gem. ook van vandaag. Waarin hij ook aangeeft dat de een de ander niet is en dat dat ook geen probleem is. Er zijn verschillen, (dat staat ook in de krant van vandaag) en dat is ook niet erg. Maar laten we, zoals hij anderen in hun waarde laat, hem ook in zijn waarde laten.
Als Geref. Gem. zijn we gezegend! met deze predikant die ik van harte zijn jubileum en 'vrienden bundel' gun. En ik was blij dat hij gisteren de kansel weer 2 maal op kon ondanks zijn gezondheid en voor ons mocht preken over de schat in de akker.
Hoewel er natuurlijk meer predikanten zijn die aansprekend kunnen preken zou ik willen dat er meer waren zoals hij. Nuchter en evenwichtig en zeer bijbelgetrouw! Met oog voor de samenleving, de kerk en de Geref. Gem. ook van vandaag. Waarin hij ook aangeeft dat de een de ander niet is en dat dat ook geen probleem is. Er zijn verschillen, (dat staat ook in de krant van vandaag) en dat is ook niet erg. Maar laten we, zoals hij anderen in hun waarde laat, hem ook in zijn waarde laten.
Als Geref. Gem. zijn we gezegend! met deze predikant die ik van harte zijn jubileum en 'vrienden bundel' gun. En ik was blij dat hij gisteren de kansel weer 2 maal op kon ondanks zijn gezondheid en voor ons mocht preken over de schat in de akker.
dré
--------
Credo in unum Deo
--------
Credo in unum Deo
Wie mijn bericht van 23 Jan 2006 09:32 pm goed leest, zal niet ontgaan dat ik over de GG spreek in de verleden tijd.dré schreef: ik ken geen GG waar de ambtsdragers 'vrije' zondagen hebben en niet in de kerkenraadsbanken zitten. Maar bij jou is dat blijkbaar anders. Vandaar de vraag van Refo denk ik.
Sorry Pim, moest toch even die vraag beantwoorden.
Voor het geval dat Ds Moerkerken ook Refoforum bekijkt is het wel aardig om hem te feliciteren met deze mijlpaal.Unionist schreef:Dit topic gaat over het jubileum van een theologiedocent.
Er wordt een vraag gesteld of dat wel gezond is, iemand zo lang op die plaats.
Dat is toch on-topic?
Of is dit een fan-topic, een vriendenboek, een felicitatieregister?
Van harte proficiat.
Ik hoop dat hij zijn krampachtigheid wat zal laten vieren. Ik hoop dat hij een rijk evangelie gaat verkondigen voor arme zondaren. Wat baat het mij te horen dat alles achter de verkiezing is besloten? Ik weet het, maar wat moet ik er mee. Ik word daarzo zo op mijzelf terug geworpen. Wat heb ik er aan als de doop slechts een uiterlijk teken is voor de uitverkorenen. Slechts tot troost van Gods volk. Moeten de niet uitverkoren gedoopten dan extra lijden tot troost van Gods volk? Is dat dan de boodschap van de doop? Als ds Moerkeren zou mee lezen, dan vraag ik hem dringend om het evangelie te prediken. het is is zo verlamend om zodag aan zondag uit zijn HC te horen dat het alleen maar voor Gods volk is. Ik weet dat wel, maar ik heb toch geen enkele invloed op mijn verkiezing? Het is om hopeloos van te worden. Er wordt mij het moment van wedergeboorte voorgehouden, ik moet alles opgeven, ik moet ellendig zijn, ja helemaal zijn uitgewerkt, maar dat Christus voor zondaren is gestorven wordt of niet verteld of in de laatste 2 zinnen. Ik kan niets van mezelf. Ik kan me zelf ook niet ellendig maken. Waarom vraagt u dat dan van mij?pierre27 schreef:Voor het geval dat Ds Moerkerken ook Refoforum bekijkt is het wel aardig om hem te feliciteren met deze mijlpaal.Unionist schreef:Dit topic gaat over het jubileum van een theologiedocent.
Er wordt een vraag gesteld of dat wel gezond is, iemand zo lang op die plaats.
Dat is toch on-topic?
Of is dit een fan-topic, een vriendenboek, een felicitatieregister?
Van harte proficiat.
Waarom telkens dat gezeur in de saambinder, nu laatst weer over de kleding. Is dat niet een vervelende karikatuur? U weet toch ook wel dat dr Seldenrijk iets heeft geschreven over de lange broeken en de hoedjes. U zegt dat u zoveel van exegese houdt, maar zonder onderbouwing schrijft u uw mening neer. Waarom weerlegt u dan niet gewoon dat boek. Er heeft nog nooit een recensie van dit boek in de saambinder gestaan. Terwijl er toch wel heel opvallende zaken in staan.
Ik kan nog wel uren doorgaan. Ik hoop dat de liefde van Christus u meer zal gaan dringen. U weet toch van de schrik des Heeren? Ik weet dat u het weet. Er is zoveel nood in de gemeente. ER zijn zoveel stenen broden die over de mensen worden heen gestrooid. U hoeft zich toch geen zorgen te maken over Gods uitverkiezing. U kan er geen enkele toe of af doen. Spreek toch zonder ophouden goed over de Heere Jezus. Hij is zo'n goede, barmhartige gewillige Zaligmaker. Zet Hem toch in het middelpunt van uw prediking. Altijd! niet af en toe. Niet de mens in al zijn vuiligheid. Die vuiligheid moet hen worden aangezegd als door een Nathan, niet om daarmee de ellende kennis op te bouwen maar om op de wet te prediken, om de mens tot inkeer te laten komen. Waarom verzand u slechts in uiterlijkheden, spreekt u over zonde in (mystieke) algemeenheden? terwijl er onder ons zijn dieven, moordenaars, hoeren en andere zondaren? Niet een is rechtvaardig. Het is toch nooit genoeg? Altijd te kort bij de mens, maar er is toch overvloeiende genade bij Hem? Juist omdat we zo onnuttig zijn?
Is ambt aller forumledentakkie schreef:Nieuwe mod? :roll:Lydianne schreef:Ik dacht het al toen ik de titel van dit topic zag: 'Gezeur over ds. Moerkerken en de GerGem en waarschijnlijk ook nog Van der Zwaag'.
En ja hoor, net zulk werk.
Ik zou jullie willen vragen wat het nut van dit soort besprekingen van frustraties is. Wie dien je hier mee? En bezondig je jezelf hier niet mee?
In de catechismus staat dat wij onzes naasten eer en goed gerucht naar ons vermogen moeten voorstaan en bevorderen. Ik zou het fijn vinden als hier op een reformatorisch forum naar geleefd en geschreven werd.

- jakobmarin
De vraag blijft overeind staan of het gezond en goed is voor een kerkelijke gemeente als een persoon zó lang op zó'n positie staat.
Natúúrlijk is het ambt voor levenslang, maar dat hoeft niet op één plaats. Ik weet er in ieder geval zo gauw geen bijbelse voorbeelden van. Veeleer voorbeelden van op tijd wisselen van plek.
Natúúrlijk is het ambt voor levenslang, maar dat hoeft niet op één plaats. Ik weet er in ieder geval zo gauw geen bijbelse voorbeelden van. Veeleer voorbeelden van op tijd wisselen van plek.