Aantekeningen maken in je bijbel
Dit vind ik een mooie gedachte! Als er zo mee omgaat is het goed denk ik! :idea:zwartwit schreef:Ja, precies! Een soort OT 'opgerichte steen, met olie overgoten'Miscanthus schreef:Ik denk dat zo'n onderstreepte tekst je bepaalt bij Gods trouw en onveranderlijke Woord. Je haalt toch brood uit het woord, niet uit je vroegere ervaringen. Ervaringen geven geen troost.Pim schreef:De ene keer raakt een tekst je, de andere keer niet. Ligt aan je eigen gesteldheid, maar ook niet in het minst dat de Heilige Geest de ene keer krachtig werkt en de andere niet.
Is het gevaar niet aanwezig dat je oudere ervaringen gaat ophalen/creeëren als je teksten onderstreept en daar troost uit put als je zo'n onderstreepte tekst tegen komt? Kortom, bouwen op vroegere ervaringen?
Mag ik ff tussendoor?Pim schreef:De ene keer raakt een tekst je, de andere keer niet. Ligt aan je eigen gesteldheid, maar ook niet in het minst dat de Heilige Geest de ene keer krachtig werkt en de andere niet.
Als de Heilige Geest werkt is dat per definitie krachtig.
Ook zo fout dat mensen elkaar veel heil en zegen toewensen.
Gods zegen is altijd overvloedig, er bestaan geen gradaties in zegen.
Ook zo fout dat mensen elkaar veel heil en zegen toewensen.Breekijzertje schreef:Pim schreef:De ene keer raakt een tekst je, de andere keer niet. Ligt aan je eigen gesteldheid, maar ook niet in het minst dat de Heilige Geest de ene keer krachtig werkt en de andere niet.
quote]
Weer een fout. We kunnen niemand heil en zegen toewensen, alleen toebidden.
Ik zie niet in waarom niet... het gaat om de inhoud, niet om het voorwerp zelf....Gert10 schreef:Zo zit ik met een bijbel die kapot is en niet meer de repareren! Weggooien?
Wat wil je er anders mee doen? Hem ergens laten liggen maar er vervolgens nooit meer inkijken omdat ie uit elkaar valt? Lijkt me ook niet echt nuttig...
Ik gok dat het een SV is dus laat dan maar zitten. Snapt de treinreiziger toch niet... Ik kan nog wel gratis aan nieuwe testamenten in ABN komenAartJan schreef:In de trein leggen je bijbel....

Lol! Ik dacht toch echt dat men wat anders bedoelde als met het had over het "geplante Woord"Kaw schreef:Ik ken iemand die zijn bijbels begraaft

Begint een beetje op afgoderij te lijken trouwens... teveel waarde hechten aan een voorwerp... waar het om de inhoud gaat.