De prediking van het Evangelie

Adryan

Bericht door Adryan »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Zou het nu dan eindelijk eens gaan lukken? We hebben tenslotte genoeg geoefend...
Klinkt echt optimistich.

Maar volgens mij is het topic gewoon te vroeg geopend. De recencent heeft gevraagd hem uit te laten praten en dan kunnen we het er dus pas over 5 weken over hebben.
limosa

Bericht door limosa »

Het boek heb ik. Maar zou iemand die recensie hier kunnen posten voor de niet-saamgebonden OSW-ers?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Tjongejonge, dàt heeft lang geduurd! Met die 1100 pagina's van Van der Zwaag waren ze sneller klaar... Ik ben heel benieuwd!

Hendrikus
Het boek van ds. Harinck hebben ze waarschijnlijk echt gelezen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim

Laten we stellen dat niemand iets over de recensie mag zeggen tenzij dat hij/zij het boek gelezen heeft. Anders krijgen we weer van die oeverloze inhoudsloze discussies.

Akkoord?
We hebben al zo lang moeten wachten nadat de vdZ discussies waren afgelopen :(
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Pim

Laten we stellen dat niemand iets over de recensie mag zeggen tenzij dat hij/zij het boek gelezen heeft. Anders krijgen we weer van die oeverloze inhoudsloze discussies.

Akkoord?
We hebben al zo lang moeten wachten nadat de vdZ discussies waren afgelopen :(
Dus? Gaan we hier ook weer zo'n :( -discussie van maken? Dat weerhoudt mij er van de artikelen te posten eerlijk gezegd.....

Voor en tegenstanders, zolang ze de boeken niet gelezen hebben is een inhoudelijke discussie over het boek/de recensie onmogelijk denk ik.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
jacob

Bericht door jacob »

maken we een nieuw forum item

daar mag je alleen in komen als je verklaart het boek te hebben gelezen.
Orckie

Bericht door Orckie »

Ik vin het toch wel heel mooi dat ds. Visscher in zijn 3e bijdrage heel duidelijk aangeeft dat er rond de schorsing van ds. Kok enorme fouten gemaakt zijn die nooit gemaakt hadden mogen worden. Als alles gegaan zou zijn zoals ds. Visscher stelt dat de kerkordelijke weg is, maak ik me sterk dat ds. Kok nooit uit de GG gegaan was!
Orckie

Bericht door Orckie »

Waarbij ik overigens heel duidelijk wil stellen dat ds. Kok uitspraken gedaan heeft tussen 1947 en 1950, ook in prekenbundels die verschenen zijn, die hoogst ongelukkig zijn, en hij kon dat zelf ook goed inschatten. Dus het is niet zo dat ik ds. Kok de hand boven het hoofd wil houden, maar er zijn wel enorme fouten gemaakt destijds en het is erg zuur om de gevolgen te zien.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Waarbij ik overigens heel duidelijk wil stellen dat ds. Kok uitspraken gedaan heeft tussen 1947 en 1950, ook in prekenbundels die verschenen zijn, die hoogst ongelukkig zijn, en hij kon dat zelf ook goed inschatten. Dus het is niet zo dat ik ds. Kok de hand boven het hoofd wil houden, maar er zijn wel enorme fouten gemaakt destijds en het is erg zuur om de gevolgen te zien.
Als het gaat om foute uitspraken, dan lust ik er ook nog een paar. Dan zouden er minder GG predikanten zijn dan nu.
Orckie

Bericht door Orckie »

Vinden jullie deel 3 van de bespreking van het boek van ds. Harinck ook zo mooi?

Ik denk dat dit een heel leerzame bespreking wordt, die heel evenwichtig is.
Zowel de ds. Kok fans als de ds. Steenblok fans krijgen een veegje uit de pan, tegelijkertijd wordt een evenwichtige middenweg gezocht hoe we verder kunnen.
Ik zie hier zelfs wel handvatten in voor de samensprekingen met de GGiN!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

(..) samensprekingen met de GGiN!
Dat zou nog een kandidaat zijn voor samensprekingen. Meer blijft er niet over, als ik het artikel over de HNHK lees.... Helaas.

P.S. Ds Visscher bespreekt idd mooi. Maar ik heb het boek niet gelezen, dus kan ik er verder weinig inhoudelijk over zeggen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
limosa

Bericht door limosa »

Het boek heb ik maar de Saambinder niet. Kan iemand die stukken hier plaatsen?
Lecram

Bericht door Lecram »

Vinden jullie deel 3 van de bespreking van het boek van ds. Harinck ook zo mooi?

Ik denk dat dit een heel leerzame bespreking wordt, die heel evenwichtig is.
Zowel de ds. Kok fans als de ds. Steenblok fans krijgen een veegje uit de pan, tegelijkertijd wordt een evenwichtige middenweg gezocht hoe we verder kunnen.
Ik zie hier zelfs wel handvatten in voor de samensprekingen met de GGiN!
Nog niets geleerd van kerkfusies???
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Ik vin het toch wel heel mooi dat ds. Visscher in zijn 3e bijdrage heel duidelijk aangeeft dat er rond de schorsing van ds. Kok enorme fouten gemaakt zijn die nooit gemaakt hadden mogen worden. Als alles gegaan zou zijn zoals ds. Visscher stelt dat de kerkordelijke weg is, maak ik me sterk dat ds. Kok nooit uit de GG gegaan was!
Dat is inderdaad positief! Tijdens het congres rond het boek "Afwachten of Verwachten" op 25 oktober 2003 kwam een dochter van ds. Kok naar voren om te vertellen hoezeer het haar goed deed dat haar vader in dit boek recht gedaan werd. Het zal haar ook goed doen om te horen dat in de Saambinder nu ook wordt erkend dat er fouten gemaakt zijn. En dat ìs ook zo: dit had nooit mogen gebeuren.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie