Jongerenavond Doorn

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Over vier dagen komen de lezingen uit Doorn en Twello in mp3 op internet...
Hoe laat? :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

Tiberius schreef:
Unionist schreef:Over vier dagen komen de lezingen uit Doorn en Twello in mp3 op internet...
van half drie tot kwart voor drie 's nachts
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Unionist schreef:
Tiberius schreef:
hihiih :shock: :D
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Eppie

Bericht door Eppie »

Unionist schreef:
Tiberius schreef:
Dat is een hele mooie tijd, ik zal het nauwkeurig in de gaten houden of ze idd op tijd zijn!
Lassie

Bericht door Lassie »

En zijn er gisteren nog mensen geweest!??!?!

Ed van Hell gaf een lezing.
Gian

Bericht door Gian »

Vanavond Nico van der Voet
Aanvang 20.00 uur
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Lassie

Bericht door Lassie »

ik kom dit keer niet. :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

De lezing van Ds. vd Belt over "Vol ontferming", is nu te beluisteren.

Ga naar http://www.jijdaar.nl klik op Apeldoorn en kies dan voor Media
Unionist

Bericht door Unionist »

Genieten jullie een beetje van het luisteren naar de lezingen op http://www.jijdaar.nl?

Vind je het belangrijk dat jonge mensen laagdrempelig het Evangelie horen?

Vind je het fijn dat maandelijks honderden jongeren bij elkaar komen onder het Woord?

Dat er velen gesterkt worden in hun (vaak prille) geloof of op deze avonden de Heere Jezus gevonden hebben?

Dat de lezingen ook vele keren beluisterd worden via eht web en via cd's?

Ja?

Wist je dat deze avonden erg veel geld kosten? Er zijn de laatste maanden veel investeringen gedaan: geluidsapparatuur, beamers, schermen, opslag, vervoer... Per avond zijn de kosten tussen de 1000 en 2000 euro.

Wil je eens overwegen om de stichting jijdaar een gift te geven? Dat kan eenmalig, maar belangrjik is ook een structurele bron van inkomsten. Daartoe kun je de stichting machrigen. Meer informatie vind je op http://www.jijdaar.nl, klik op een willekeurige avond en kies dan ik het menu voor "Help ons". Daar vind je het rekeningnummer en een machtigingsformulier.

Namens de jongeren: bedankt!
geledu

Bericht door geledu »

Gezien je openbare vraagstelling in dit topic , verwacht je uiteraard ook een openbaar antwoord.
Ik wil properen daar een aanzet toe te geven.
Unionist schreef:Genieten jullie een beetje van het luisteren naar de lezingen op http://www.jijdaar.nl?
Ik heb lezingen beluisterd die mijn instemming konden wegdragen, anderzijds heb ik ook sprekers gedeeltelijk beluisterd waar ik me toch niet geheel (of beter : geheel niet) in kon vinden.
Vind je het belangrijk dat jonge mensen laagdrempelig het Evangelie horen?
Het is belangrijk dat jongeren het evangelie horen, gelukkig horen die jongeren allen (of in iedergeval de meeste) tot een kerkverband, en horen ze zondag aan zondag en als de behoefte er is ook menigmaal door de weeks de boodschap van het Evangelie in hun eigen gemeente.

De term laagdrempeligheid snap ik in dit verband niet.
Volgens mij is het opgaan in een eigen gemeente laagdrempelig genoeg.
Als je doelt op het taalgebruik om dat op een manier te spreken zodat jongeren misschien zich iets minder in moeten spannen om het te begrijpen , die laagdrempeligheid kunnen ze vinden op de catechisatie en de verenigingen in hun thuisgemeente.
Vind je het fijn dat maandelijks honderden jongeren bij elkaar komen onder het Woord?
Dit is natuurlijk fijn , hoewel het te hopen is dat ze elkaar wekelijks opzoeken op de vele mogelijkheden die geboden worden door de verschillende verenigingen , kerkverbanden en stichtingen.
Ook is het een onwaardeerbaar goed dat ze elkaar zondags kunnen treffen in de gemeente.
Dat er velen gesterkt worden in hun (vaak prille) geloof of op deze avonden de Heere Jezus gevonden hebben?
Hier kunnen we geen oordeel over geven, wel is het zo dat het Gods normale weg is om de prediking in Zijn Huis (wat wel genoemd wordt de werkplaats van de Heilige Geest) te gebruiken tot bekering van zondaren.

Dat de inhoud van de gemiddelde reformatorische kerkdienst eenvoudiger en soberder is dan een gemiddelde jongeren avond van de stichting "jijdaar" zal ik niet ontkennen.

- Opwekkingsliederen die onze vaderen terecht verworpen hebben worden in onze kerken niet gezongen.
- Een populaire manier van spreken zodat het soms zelfs oneerbiedig drijgt te worden komt gelukkig in de kerken niet voor.
- Een eenzijdigheid die er menigmaal van deze avonden afstraalt is niet vreemd, want die wordt idd helaas ook in de gevestigde kerken weleens gevonden.
- De uitstraling in uiterlijke levensstijl is van dien aard dat ik hoop dat er de verkeerde selectie foto's op de site gezet worden , de foto's getuigen meestal niet van een ootmoedigheid's en andere eenvoud's vruchten zoals die in de Schrift ons beschreven worden.
Dat de lezingen ook vele keren beluisterd worden via eht web en via cd's?
Idd zelf beluister ik de lezing van verschillende sprekers ook , en niet altijd zonder innerlijk vermaak.
Wist je dat deze avonden erg veel geld kosten? Er zijn de laatste maanden veel investeringen gedaan: geluidsapparatuur, beamers, schermen, opslag, vervoer... Per avond zijn de kosten tussen de 1000 en 2000 euro.
Misschien een idee om het eenvoudiger te doen ?
Er zullen velen kerkeraden zijn die, afhankelijk van de spreker, afwisselend hun kerkgebouw hiervoor af willen staan.
Gian

Bericht door Gian »

Ja Geledu, regel jij even een zaal waar 1200 man in kan.

Beetje zure praat Geledu...
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Rens

Bericht door Rens »

zuur??????? een citroen doet er zeker niet voor onder.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
geledu

Bericht door geledu »

Gian schreef:Ja Geledu, regel jij even een zaal waar 1200 man in kan.

Beetje zure praat Geledu...
Hoezo zuur ?

Gewoon een beetje opbouwende kritiek.
Of mag dat over alle onderwerpen behalve over deze avonden ?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

geledu schreef:Gewoon een beetje opbouwende kritiek.
Volgens mij waren de vragen niet bedoeld om hier beantwoord te worden, maar om degenen die ja op deze vragen kunnen zeggen aan te sporen tot donatie.

Verder mag opbouwende kritiek uiteraard. Kritiek op bijvoorbeeld de Gereformeerde Gemeenten zie ik ook weleens voorbij komen, waarom zou kritiek op bepaalde avonden dan niet mogen? Uiteraard wel beschaaft, opbouwend en beargumenteerd, maar dat zal een ieder (in ieder geval in theorie) wel met me eens zijn.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 25 apr 2007, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
geledu

Bericht door geledu »

J.C. Philpot schreef:
geledu schreef:Gewoon een beetje opbouwende kritiek.
Volgens mij waren de vragen niet bedoeld om hier beantwoord te worden, maar om degenen die ja op deze vragen kunnen zeggen aan te sporen tot donatie.
Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen :wink: , sorry hoor !
Plaats reactie