Ruime meerderheid jongeren kampt met schulden

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

ego flos schreef:Als je het geluk hebt ouders met een laag inkomen te hebben, heb je genoeg studiefinanciering.

Boven een bepaald inkomen gaat alles over elkaar heen rollen. Je krijgt geen toeslagen meer, je moet zelf studie betalen, je mag ziektekostenverzekering betalen. Die studenten krijgen 70 euro per maand en misschien eens een extraatje. Die paar honderd euro 'ouderbijdrage' kan er echt niet af bij de meeste gezinnen. En zo krijg je schulden.
Wel eens van werken gehoord??? Ik kreeg toen ik studeerde ook niet zoveel studiefinanciering. Om toch leuke dingen te kunnen doen werkte ik elk vrij uurtje. Toen ik klaar was met mijn studie had ik geen schulden.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

De verleidingen waren toen misschien ook wel minder groot Tuk. Je kunt tegenwoordig ook als jongere gewoon kopen op rekening. Mobieltjes kopen en er een abonnement op afsluiten. 'k Vind dat daar een stokje voor gestoken moet worden.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

wim schreef:
refo schreef:Laten we eens gezellig de States en Nederland gaan vergelijken.

Wat betalen die bejaarden aan woonlasten?
Het verschilt nogal wat je huurt, maar die 600$ kun je hier met een beetje pech al kwijt zijn aan huur+energie+belastingen.

Wat kost benzine? Hier 6 dollar per gallon.
En wat kost een studie in de states?.....
Woonlast bejaarden: geen idee.

Benzine kost bijna nix: goedkoopste wat ik gezien heb was $ 2.17 per gallon (wel met een veel lager octaangetal, 87)

Studie: het duurst is Boston University : $ 50,000 per jaar.
Afbeelding
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Barryvrouw schreef:De verleidingen waren toen misschien ook wel minder groot Tuk. Je kunt tegenwoordig ook als jongere gewoon kopen op rekening. Mobieltjes kopen en er een abonnement op afsluiten. 'k Vind dat daar een stokje voor gestoken moet worden.
ik niet.,

ze kunnen toch zelf wel bedenken of ze het kunnen betalen of niet?
Plaats reactie