homeopathie
Ik zou niet graag de niet-refo's de kost geven die in scheeps-cv's meedoen....
Is altijd een dilemma. Moet je daaraan meedoen of niet. Eigenlijk is het net iets als de Oostindische Compagnie. Met z'n allen een schip uitrusten en de baten en lasten delen.
Heel je vermogen (en meer) in een eigen zaak stoppen is veel risicovoller.
Is altijd een dilemma. Moet je daaraan meedoen of niet. Eigenlijk is het net iets als de Oostindische Compagnie. Met z'n allen een schip uitrusten en de baten en lasten delen.
off-topic maar vooruit . . .Oorspronkelijk gepost door refo
Ik zou niet graag de niet-refo's de kost geven die in scheeps-cv's meedoen....
Ik zie opvallend veel advertenties in de refo-hoek. Daarom noemde ik dat. De rendementen die men noemt zijn zo hoog dat iedereen op z'n klompen kan aanvoelen dat daar iets mee is. Als het zoveel geld op brengt stappen de banken er wel in, dan is die hele poppekast om geld van particuliere beleggers binnen te halen niet nodig.
Je geld in een eigen zaak hebben is totaal niet vergelijkbaar met dit soort beleggingen. Da's geld waar je mee werkt, anders kun je geen zaak hebben over het algemeen.
En D6 volgens mij ook nog.Oorspronkelijk gepost door refo
En toegegeven D3 zou kunnen werken. Daar is nog genoeg
Maar bij D30 en hoger, dan zit er geen molecuul meer in.
Maar, vergeet niet, dat ook reguliere artsen in bepaalde gevallen ook deze geneesmiddelen voorschrijven.
Een voorbeeld is Echinacea in een potentie kleiner dan D6.
Dit zou helpen bij verkoudheid, griep e.d.
Vergeet ook het psychologisch effect niet.
Ook in de normale geneeskunde zie je dat. Mensen worden beter van een potje vitamine C 50 mg. Geef ze dan b.v een oranje recept met "spoed" erop.
Het hele ritueel, de aandacht e.d. is voor bepaalde mensen voldoende.
Is er eigenlijk niemand die principiele moeilijkheden heeft naast het gegeven dat dat de werking van homeopathie nooit via onafhankelijk onderzoek is aangetoont? Uitgangspunt van de homeopathie is toch dat ziekte niet een gevolg is van de zonde maar slechts een verstoring van evenwicht dat met wat stofjes toe te voegen herstelt wordt. En dan de heer Hanhemann, die het principe van de similiaregel bedacht en daarbij voortborduurde op de antroposofische theorien van Rudolf Steiner. Volstrekt onbijbels en onchristelijk.
Overigens is alleen de methode homeopatisch, niet het geneesmiddel. In principe kan ieder stofje met vervelende eigenschappen bij voldoende verdunnen als medicijn fungeren.
Overigens is alleen de methode homeopatisch, niet het geneesmiddel. In principe kan ieder stofje met vervelende eigenschappen bij voldoende verdunnen als medicijn fungeren.
hmm. Als je denkt dat de plant geneeskrachtig is dan moet je die plant gaan opeten. Of de OER????!!!! tinctuur gaan drinken. Alles wat je verdund koopt is stom. Je kan het zelf ook wel verdunnen met water.Oorspronkelijk gepost door GerrieEn D6 volgens mij ook nog.Oorspronkelijk gepost door refo
En toegegeven D3 zou kunnen werken. Daar is nog genoeg
Maar bij D30 en hoger, dan zit er geen molecuul meer in.
Maar, vergeet niet, dat ook reguliere artsen in bepaalde gevallen ook deze geneesmiddelen voorschrijven.
Een voorbeeld is Echinacea in een potentie kleiner dan D6.
Dit zou helpen bij verkoudheid, griep e.d.
Vergeet ook het psychologisch effect niet.
Ook in de normale geneeskunde zie je dat. Mensen worden beter van een potje vitamine C 50 mg. Geef ze dan b.v een oranje recept met "spoed" erop.
Het hele ritueel, de aandacht e.d. is voor bepaalde mensen voldoende.
Nee, Jacob, er waordt super zuiver water gebruikt, en voor een bepaalde tijd geschud...etc etc...het is maar niet een stofje nemen en effe onder de kraan houden of zo...!
Ik heb een jaar plantengeneeskunde gestudeerd hier (Herbal Medicine). dat werkt het zelfde als een huisarts, alleen gebruiken wij planten in plaats van chemische tabletjes... En ik kan je verzekeren dat het werkt! Maar goed, dat is een logisch feit.
We hebben ook lessen over homeopathie gehad, en als je em snapt mag je het mij uit leggen...
Het schijnt te werken, alhoewel je vaak 3 maanden moet wachten voor resultaten...het lijkt me dat veel klachten dan inmiddels al verdwenen zijn...
Maar wie het weet mag het zeggen...
Ik heb een jaar plantengeneeskunde gestudeerd hier (Herbal Medicine). dat werkt het zelfde als een huisarts, alleen gebruiken wij planten in plaats van chemische tabletjes... En ik kan je verzekeren dat het werkt! Maar goed, dat is een logisch feit.
We hebben ook lessen over homeopathie gehad, en als je em snapt mag je het mij uit leggen...
Het schijnt te werken, alhoewel je vaak 3 maanden moet wachten voor resultaten...het lijkt me dat veel klachten dan inmiddels al verdwenen zijn...
Maar wie het weet mag het zeggen...
Ik denk dat er een groot verschil is tussen natuurgeneeswijzen en homeopathie. De hele medicijnbiznis is feitelijk afgekeken van de natuur alleen vanwege het gemak en beschikbaarheid op chemische wijze na gemaakt. Dus in feite is een pilletje van nu een plantje van toen geweest. Homeopathie is veel meer occult zoal al aangegeven is. Ik kan dan ook niet begrijpen dat er zoveel reclame voor wordt gemaakt in de refo hoek, m.i. een goed praten van iets wat men zelf gebruikt. Het zal best wel helpen zo'n homeopilletje of drankje. Ook Jomanda geneest, maar wel door de vader der leugenen. Kijk uit aan wie je je ziel verkoopt.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
75% van de gewone medcijnen is van planten afkomstig. Door een bepaalde chemische stof in een plant na te maken krijg je een sterkere werking (plus bijverschijnselen). Door de pure plant te gebruiken krijg je het zelfde effect, maar dan zonder bijverschijnselen.
Bovendien meng je verschillende planten, zodat je een meer algeheler beeld krijgt. Voorbeeld: iemand heeft eczeem. Dan geef je een stuk of 6 planten gemengt: iets voor de jeuk, huidherstellend, genezend, kalmerend (als de eczeem stress related is) en iets voor het imuunsysteem... Vat je?
Dus er is niks vreemds aan kruiden, ze zijn heel sterk geneeskrachtig, en tig keer gezonder dan die witte tabletjes!
Let wel heel erg op als je ze kant en klaar koopt, negen van de tien keer is er mee gerotzooit. Ze hebben dan in feite hetzelfde gedaan als met gewone geneesmiddelen, namelijk 1 bepaald stofje opgeblazen. Effect is dus dat het of niet werkt, of met bijverschijnselen.
Bovendien is het beter om naar iemand te gaan die gediplomeerd is.
Bovendien meng je verschillende planten, zodat je een meer algeheler beeld krijgt. Voorbeeld: iemand heeft eczeem. Dan geef je een stuk of 6 planten gemengt: iets voor de jeuk, huidherstellend, genezend, kalmerend (als de eczeem stress related is) en iets voor het imuunsysteem... Vat je?
Dus er is niks vreemds aan kruiden, ze zijn heel sterk geneeskrachtig, en tig keer gezonder dan die witte tabletjes!
Let wel heel erg op als je ze kant en klaar koopt, negen van de tien keer is er mee gerotzooit. Ze hebben dan in feite hetzelfde gedaan als met gewone geneesmiddelen, namelijk 1 bepaald stofje opgeblazen. Effect is dus dat het of niet werkt, of met bijverschijnselen.
Bovendien is het beter om naar iemand te gaan die gediplomeerd is.
Ik ben helaaas niet bevoegd, Rhode!
Ik heb 1 jaar gedaan van een drie jarige cursus... Dus mijn vakken waren anatomie, fysiologie, scheikunde, plant scheikunde, biologie etc...
Maar we moesten bepaalde tijd in de clinic doorbrengen die bij de universiteit hoorde. Daar kwam ook een ventje met exceem. Volgens onze docente was er 99% genezings kans, dat het nooit meer terug kwam. In enkele gevallen kwam het later terug als ze bijvoorbeeld erg gespannen waren voor iets, en ze zei dat je dan nog de enkele uitzondering hebt die altijd wel iets blijft houden...
Hier is een Herbalist inmiddels vrij algemeen iets...gelukkig! Voor klachten als asthma, overgang huidklachten etc is het fantastisch, maar we kregen ook mensen met HIV, kanker etc.
Dus ik kan helaas niet helpen, Rhode... Maar als je ooit in London bent....neem je zoontje mee...Of als je hier bent, een van de top docenten heeft een praktijk niet zo heel erg ver bij ons vandaan!
Ik heb 1 jaar gedaan van een drie jarige cursus... Dus mijn vakken waren anatomie, fysiologie, scheikunde, plant scheikunde, biologie etc...
Maar we moesten bepaalde tijd in de clinic doorbrengen die bij de universiteit hoorde. Daar kwam ook een ventje met exceem. Volgens onze docente was er 99% genezings kans, dat het nooit meer terug kwam. In enkele gevallen kwam het later terug als ze bijvoorbeeld erg gespannen waren voor iets, en ze zei dat je dan nog de enkele uitzondering hebt die altijd wel iets blijft houden...
Hier is een Herbalist inmiddels vrij algemeen iets...gelukkig! Voor klachten als asthma, overgang huidklachten etc is het fantastisch, maar we kregen ook mensen met HIV, kanker etc.
Dus ik kan helaas niet helpen, Rhode... Maar als je ooit in London bent....neem je zoontje mee...Of als je hier bent, een van de top docenten heeft een praktijk niet zo heel erg ver bij ons vandaan!