Mattheus 18: 15-22
Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen(...)
Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog 1 of 2 met u opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta (in dit geval moderators)
en indien hij denzolven geen gehoor geeft, zo zeg het der gemeente.
.....zegt voldoende denk ik.
Ook dit heeft met respect voor je naaste te maken.
bestraf hem eerst zelf en dan met 2 en tenslotte een heel forum.
Respect voor elkaar
Als iemand in het openbaar zondigt, mag je hem ook in het openbaar bestraffen, zie Gal. 2:11.
Trouwens, diegenen die Lydianne zo op de vingers tikken, hebben die eerst een U2U'tje naar háár gestuurd?
Overigens vind ik die soort respectmails altijd maar gezeur. In het vuur van de discussie kun je wel eens fel worden, wat nog niks zegt over een gebrek aan respect voor iemand. Juist niet, zou ik zeggen, je felheid toont aan dat je je gesprekspartner serieus neemt.
Trouwens, diegenen die Lydianne zo op de vingers tikken, hebben die eerst een U2U'tje naar háár gestuurd?
Overigens vind ik die soort respectmails altijd maar gezeur. In het vuur van de discussie kun je wel eens fel worden, wat nog niks zegt over een gebrek aan respect voor iemand. Juist niet, zou ik zeggen, je felheid toont aan dat je je gesprekspartner serieus neemt.
- Miscanthus
hehe,Afgewezen schreef:Overigens vind ik die soort respectmails altijd maar gezeur. In het vuur van de discussie kun je wel eens fel worden, wat nog niks zegt over een gebrek aan respect voor iemand. Juist niet, zou ik zeggen, je felheid toont aan dat je je gesprekspartner serieus neemt.
we zijn het een keer geheel eens! :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:Miscanthus schreef:hehe,Afgewezen schreef:Overigens vind ik die soort respectmails altijd maar gezeur. In het vuur van de discussie kun je wel eens fel worden, wat nog niks zegt over een gebrek aan respect voor iemand. Juist niet, zou ik zeggen, je felheid toont aan dat je je gesprekspartner serieus neemt.
we zijn het een keer geheel eens! :mrgreen:
Ik ben geeomotioneerd, ontroerd. Dat ik dit nog eens mag meemaken 
Het allerergste is..... ik ben het er ook wel mee eens
En heb maar 1 kanttekening: We moeten er wel voor waken dat we niet in het vuur van een discussie even vergeten naastenliefde en respect te tonen. We worden opgeroepen elkaar lief te hebben, niet alleen als we het met elkaar eens zijn, maar ook als we het met elkaar oneens zijn. Dat die liefde voor elkaar er is geloof ik zeker, maar laten we ook proberen dat altijd uit te dragen, door ook in een felle discussie liefdevol en verdraagzaam te blijven

En heb maar 1 kanttekening: We moeten er wel voor waken dat we niet in het vuur van een discussie even vergeten naastenliefde en respect te tonen. We worden opgeroepen elkaar lief te hebben, niet alleen als we het met elkaar eens zijn, maar ook als we het met elkaar oneens zijn. Dat die liefde voor elkaar er is geloof ik zeker, maar laten we ook proberen dat altijd uit te dragen, door ook in een felle discussie liefdevol en verdraagzaam te blijven

Even uit een andere topic gevist:
Misschien kunnen we ook juist op dát gebied wel eens meer een voorbeeld aan Hem nemen.
Is de Heere Jezus werkelijk zo 'mild'? Hij geeft de Farizeeën er behoorlijk van langs. Herodes noemt hij 'vos'.Maar dat zou Jezus nooit doen. Als je met Hem verbonden bent, dan is Zijn mildheid de jouwe. Strek je daarom net als Paulus uit naar Jezus’ mildheid. Wees vriendelijk, ook als je confronterend moet zijn.
Misschien kunnen we ook juist op dát gebied wel eens meer een voorbeeld aan Hem nemen.
WAT ZIJN WE SOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOFT TEGENWOORDIGMarnix schreef:Ik ben geeomotioneerd, ontroerd. Dat ik dit nog eens mag meemaken