Kan onze school er komen???
Oorspronkelijk gepost door englandIk raad je aan om je feiten juist te krijgen.. We hebben op dit moment zo'n 5 of 6 Engelse kerken achter ons.. Plus in andere delen van het land gaan steeds meer enthousiaste stemmen op... Maar zoals ik al eens gezegd hebt, de meeste kerken snappen niet waarom ze zo hard leeglopen, en zien het belang van Christelijk onderwijs niet in. Wij hopen daar verandering in aan te brengen! Misschien lukt dat, misschien niet, maar het belangrijkste is dat we doen wat God van ons vraagt. En God heeft Christelijk onderwijs op ons hart gebonden, en daar willen en moeten we gehoor aan geven!Goed christelijk zo niet reformatorisch onderwijs niets mis mee, maar moet wel mogelijk zijn. In dit geval is de realiteit toch anders, en blijft het een eenmans/vrouw actie.
Maar waar jij het idee van een eenmansactie vandaan hebt is en blijft een zeer groot raadsel voor mij!!
Wat betreft niet-kerkelijk Engeland, die toestanden zijn letterlijk onbeschrijfelijk, en als je denkt et beter te weten dan iemand die hier al verschillende jaren woont, in verschillende delen en posities, dan kom maar een maandje logeren, dan zal ik je et nodige laten zien... Maar als jij denkt dta het normaal is dat kinderen van 6 af en toe stomdronken worden gevoerd door de moeder als 'tractatie' als extra-feestig iets... dan is jouw toestand misschien ook wel onbeschrijfelijk?
Wel bij de zaak blijven en niet de man of de vrouw spelen, dat getuigd ook dat jou toestand onbeschrijfelijk is, en dat er geen echte achterban is, zelfs die kerkgemeenschappen snappen niet waar het om gaat en logisch, want er is goed onderwijs in Engeland.
[Aangepast op 11/3/05 door Adorote]
Lijkt er wel op! En Adorote kun je PLEASE je feiten juist krijgen?????? Of is dat wel erg VEEL gevraagd???
Het is nogal vermoeiend om dingen te beantwoorden die niet eens WAAR zijn...!
Misschien een idee om eens naar Engeland op vakantie te gaan voor een paar weekjes?? En dan niet een of ander mooi gedeelte, maar naar Cheltenham of Gloucester of zo??? En dan niet naar de prachtige gedeeklten in deze steden, maar naar gedeelten waar de huisvesting van de gemeente is..? Neem een paar broden mee, die komen daar wel van pas, en schoenen, en zeep, en oordopjes, maar vooral geen geld of dure spullen...
En misschien wil je dan ook in de kerken daar komen kijken, en er achter komen dat er verschillende echtparen achter ons staan? Of wil je daar juist niet achter komen???
Het is nogal vermoeiend om dingen te beantwoorden die niet eens WAAR zijn...!
Misschien een idee om eens naar Engeland op vakantie te gaan voor een paar weekjes?? En dan niet een of ander mooi gedeelte, maar naar Cheltenham of Gloucester of zo??? En dan niet naar de prachtige gedeeklten in deze steden, maar naar gedeelten waar de huisvesting van de gemeente is..? Neem een paar broden mee, die komen daar wel van pas, en schoenen, en zeep, en oordopjes, maar vooral geen geld of dure spullen...
En misschien wil je dan ook in de kerken daar komen kijken, en er achter komen dat er verschillende echtparen achter ons staan? Of wil je daar juist niet achter komen???
Voor degenen die meeleven met ons:
Maandag hopen we naar de ouderling te gaan van de kerk waar we onze school hopen te beginnen. De lokatie lijkt ideaal op het moment, maar we weten nog niet of dat de lokatie is waar God ons wil hebben! Dus we vragen jullie gebed in dezen!
De brieven naar de toekomstige besuursleden zijn weggegaan. We hebben het dubbele aantal mensen op de lijst van wat we nodig hebben, en we bidden dat de juiste mensen aangewezen worden. Het is nog niet helemaal zeker wanneer de eerste bijeenkomst zal zijn. Ik had et graag deze week willen hebben, maar dat is een beetje kort dag. Volgende week kan niet, dan is er een conferentie voor Christelijk Onderwijs, waar scholen van heel Groot Brittanie komen, en dan is het Pasen... Dus waarschijnlijk zal et de week na Pasen worden..!
We waarderen het heel erg dat jullie voor ons bidden!
Maandag hopen we naar de ouderling te gaan van de kerk waar we onze school hopen te beginnen. De lokatie lijkt ideaal op het moment, maar we weten nog niet of dat de lokatie is waar God ons wil hebben! Dus we vragen jullie gebed in dezen!
De brieven naar de toekomstige besuursleden zijn weggegaan. We hebben het dubbele aantal mensen op de lijst van wat we nodig hebben, en we bidden dat de juiste mensen aangewezen worden. Het is nog niet helemaal zeker wanneer de eerste bijeenkomst zal zijn. Ik had et graag deze week willen hebben, maar dat is een beetje kort dag. Volgende week kan niet, dan is er een conferentie voor Christelijk Onderwijs, waar scholen van heel Groot Brittanie komen, en dan is het Pasen... Dus waarschijnlijk zal et de week na Pasen worden..!
veel succes met de opgezette aktie.Oorspronkelijk gepost door england
Voor degenen die meeleven met ons:
Gisteren heb ik het over onze school gehad met de kerk. Richard had de ouderling en diaken ingelicht op vrijdag, en gisteren heb ik het er met een paar mensen over gehad. De vrouw van de ouderling is erg geintersseerd, iets waar ik erg blij om ben! We kunnen het goed vinden samen, dus ik hoop ook wat hulp van haar te krijgen!
Straks gaan we dus naar die ouderling van de kerk waar we het gebouw van hopen te lenen...!
Straks gaan we dus naar die ouderling van de kerk waar we het gebouw van hopen te lenen...!
Idd, Andre...
In December waren we op de Lodenstein, en in de personeels kamer hing een groot schilderija chtig iets, met daar op als tekst: Zie, ik heb een geopende deur voor u gegeven, en niemand kan die sluiten..
Dara werd ik toen zoo bij bepaald! En die tekst komt telkens weer tot me terug! Ik zou ook graag de school Open Door (Christian) School willen noemen! Het is nu alleen het overtuigen van de rest van het bestuur.:sne :thu
In December waren we op de Lodenstein, en in de personeels kamer hing een groot schilderija chtig iets, met daar op als tekst: Zie, ik heb een geopende deur voor u gegeven, en niemand kan die sluiten..
Dara werd ik toen zoo bij bepaald! En die tekst komt telkens weer tot me terug! Ik zou ook graag de school Open Door (Christian) School willen noemen! Het is nu alleen het overtuigen van de rest van het bestuur.:sne :thu
We zijn gisteren dan bij die ouderling op bezoek geweest... Die zag et helemaal zitten!
Hij zou et aan de kerk voorleggen, maar verwachtte daar geen tegenstand van!
Dus wat dat betreft kunnen we nu verder aan de slag!
Het lessenplan voor de middag invuling, de praktische lessen dus moet uitgewerkt worden, maar gelukkig zijn er wel mensen bereidt om daar mee te helpen!
Verder is het goed om ons heenkijken nu, om te kijken waar we hout vandaan kunnen halen om de buro's te maken. Daar krijg je speciale bouwtekeningen voor, en dan moet je ze zelf maken..
Bij de organisatie dachten ze dat per drie bankjes kost het je 200 pond. wij denken dat goedkoper te kunnen doen (hoop ik ook wel eigenlijk!).
Maar ik ben in elk geval blij dat we in elk geval 1 oplossing voor een gebouw hebben! We willen nog wel verder kijken om te zien of we iets met de gemeente kunnen regelen, maar dat kan dan alleen maar beter worden!
Ik hoop dat jullie met ons mee blijven denken en bidden!
Hij zou et aan de kerk voorleggen, maar verwachtte daar geen tegenstand van!
Dus wat dat betreft kunnen we nu verder aan de slag!
Het lessenplan voor de middag invuling, de praktische lessen dus moet uitgewerkt worden, maar gelukkig zijn er wel mensen bereidt om daar mee te helpen!
Verder is het goed om ons heenkijken nu, om te kijken waar we hout vandaan kunnen halen om de buro's te maken. Daar krijg je speciale bouwtekeningen voor, en dan moet je ze zelf maken..
Bij de organisatie dachten ze dat per drie bankjes kost het je 200 pond. wij denken dat goedkoper te kunnen doen (hoop ik ook wel eigenlijk!).
Maar ik ben in elk geval blij dat we in elk geval 1 oplossing voor een gebouw hebben! We willen nog wel verder kijken om te zien of we iets met de gemeente kunnen regelen, maar dat kan dan alleen maar beter worden!
Ik hoop dat jullie met ons mee blijven denken en bidden!
Na lang nagedacht te hebben vind ik Open Door toch niet zo geslaagd... Lijkt wel erg veel op Open Doors, dus dat geeft alleen maar verwarring.... Zucht...
Nu had ik een naam in gedachten, maar kan er natuurlijk niet meer opkomen...
Maar als iemand van jullie nog een idee heeft...? Geen Ebenezer, of wat dan ook, daar zijn er al zooo veel van!
Vandaag een begin gemaakt met het kijken naar de lijst van middag invullingen.. dat kan nog een kluif worden! Maar wel leuk om te doen op zich!
Nu had ik een naam in gedachten, maar kan er natuurlijk niet meer opkomen...
Maar als iemand van jullie nog een idee heeft...? Geen Ebenezer, of wat dan ook, daar zijn er al zooo veel van!
Vandaag een begin gemaakt met het kijken naar de lijst van middag invullingen.. dat kan nog een kluif worden! Maar wel leuk om te doen op zich!