Amerikaanse olie naar recordprijs

Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Andre
Oorspronkelijk gepost door Marjan Kun je daar een voorbeeld van noemen?
Hebben jullie een tankstation?
nooit een vraag met een wedervraag beantwoorden.

Heb je een voorbeeld van doorgeschoten milieuregels?

Vraag het de boeren maar eens. Die worden helemaal gek van alle millieuregels.
Ik vraag het nu aan Andre eigenlijk...
Be yourself, there are plenty of others.
Andre

Bericht door Andre »

er zijn problemen die aangepakt kunnen worden. Maar soms gaat het millieubeleid te ver!
Kun je daar een voorbeeld van noemen?
Hebben jullie een tankstation?
nooit een vraag met een wedervraag beantwoorden.

Heb je een voorbeeld van doorgeschoten milieuregels?
bodemonderzoek, alles was oké, toch weer 4 jaar grondwateringbemonstering opgelegd!! :mad::mad::mad:
Andre

Bericht door Andre »

Je wordt echt crazy van die gasten.
Baco

Bericht door Baco »

Kan ik me iets bij voorstellen ja, het is wel je brood!!
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Baco
Kan ik me iets bij voorstellen ja, het is wel je brood!!
idd
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja, in jouw geval kan ik me voorstellen dat je dat milieugedoe overdreven vindt. En ik denk ook niet dat deze dingen zoden aan de dijk zetten.
Maar de grote dingen, de opwarming van de aarde en zo, daar moet je niet te licht over denken.
En ik mis gewoon bij veel mensen die de Bijbel graag van kaft tot kaft serieus nemen dat ze ook de schepping serieus nemen. Ik ken mensen die de kinderen leren om mieren dood te trappen want die ondermijnen het terras. Over belachelijk autogedrag heb ik al eerder geschreven. Mensen die je raar aankijken als je zorgvuldig je afval scheidt. Enzovoorts, enzovoorts.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Toch moeten we wel denken aan het milieu! Als het zo doorgaat, dan kunnen er gekke dingen gaan gebeuren in de toekomst.

De klimaatsverandering in Europa is ook zoiets - denk ik - omdat de aarde opwarmt. Waarom? teveel milieu vervuiling!
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Toch moeten we wel denken aan het milieu! Als het zo doorgaat, dan kunnen er gekke dingen gaan gebeuren in de toekomst.

De klimaatsverandering in Europa is ook zoiets - denk ik - omdat de aarde opwarmt. Waarom? teveel milieu vervuiling!
see oo twee :bu
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs

see oo twee :bu
waat?:)
limosa

Bericht door limosa »

We zijn ook veel te afhankelijk van olie. Echt de allerhoogste tijd dat we er een paar kencentrales bijbouwen. Duurzaam schoon.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door limosa
We zijn ook veel te afhankelijk van olie. Echt de allerhoogste tijd dat we er een paar kencentrales bijbouwen. Duurzaam schoon.
Kijk eens, jij durft tenminste een heikel onderwerp aan te roeren.
Wat gaan we met het afval doen?
limosa

Bericht door limosa »

Dat wordt netjes ingepakt en nog eens ingepakt en nog eens, etc. etc. En vervolgens op een plek gezet waar je het de eerstkomende paar honderd of duizend jaar niet tegenkomt. Niks aan de hand.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat wordt netjes ingepakt en nog eens ingepakt en nog eens, etc. etc. En vervolgens op een plek gezet waar je het de eerstkomende paar honderd of duizend jaar niet tegenkomt. Niks aan de hand.
Afrika bijvoorbeeld? Of de bodem van de oceaan? :$
limosa

Bericht door limosa »

Afrika bijvoorbeeld? Of de bodem van de oceaan? :$
Nee, daar zijn goede oplossingen voor. In zoutmijnen of diepe granietlagen. Of zoals in Belgie waar een proef wordt gedaan met een opslagmogelijkheid in een 400 m diepe kleilaag.

Het gaat overigens voor Borsele om door elkaar genomen 40 m3 per jaar afval, inculsief de verpakking. Een kolencentrale produceert circa 115.000 m3 vliegas en 40.000 m3 gips 1,5 miljoen ton CO2 en voorts nog enkele duizenden tonnen SO2 en NOx.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben geen deskundige op het gebied van kernafval hoor. Ik praatte wat na, van wat ik van anderen heb gehoord. Ik heb ook wel eens gehoord trouwens dat veel van dat afval helemaal niet zo erg is, dat het gewoon de schoenbedekkers en de mutsjes zijn van degenen die in de kerncentrales rondlopen.
Ik ben wel eens op bezoek geweest in Petten, bij ECN, vandaag in het nieuws, en toen moesten we ook van die dingen op. Jas, muts, schoenen. En een teller in de borstzak.
Plaats reactie