Bijleenregeling?????:eurOorspronkelijk gepost door LecramOverigens is het wel mogelijk om de schuld die je hebt over je huis waarvan de rente niet meer aftrekbaar is af te trekken van je vermogen. Dus als je in bovengenoemd voorbeeld toch een hypotheek hebt van 3 ton, dan is de rente over 275.000 aftrekbaar en mag je 25.000 aftrekken van je vermogen.Oorspronkelijk gepost door refo
"Als je je huis verkoopt hebt je verkoopwinst."
Als alles zo gemakkelijk was.....
Als je bij de verkoop van de eigen woning, die als hoofdverblijf dient (diende) een opbrengst hebt die netto hoger is dan de hypotheek waarvan de rente in box 3 mocht worden afgetrokken dan dient dit verschil te worden aangemerkt als 'eigen woning reserve'.
Dus: je hebt een hypotheek van 200.000. De rente over 175.000 werd aangemerkt als eigen woning rente in box 1. Verkoop je je huis voor 2 ton, dan heb je géén verkoopwinst. Echter wel een eigen woning reserve. Die is 200.000-175.000=25000.
Ga je een andere woning kopen, bv van 3 ton. Dan is de rente voor slechts 275.000 aftrekbaar. Eerst moet je de eigen woning reserve aanspreken.
Vervreemde wil zeggen verkopen of naar box 3 overhevelen. BV als je de woning gaat verhuren.
De hypotheek rente mag je over de huwelijkspartners verdelen.
Deze regeling geldt overigens pas als je je nieuwe huis in 2003 of later hebt gekocht en je oude huis in 2003 of later hebt verkocht
Belastingaangifte.
-
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Ja, je leent dus alleen het meerdere wat nodig is bij.
Voorheen kocht je een huis van 300 ton, leende je 3 ton, was alle rente aftrekbaar. De 'overwinst' hield je in de knip. En kon je leuke dingen mee doen.
De regering ziet gemakshalve over het hoofd dat de economie daar ook behoorlijk van heeft geprofiteerd.
En lecram: de schuld die niet in box 2 kan, kan altijd in box 3. Al vanf 2001. De bijleenregeling gaat in voor aankopen ná 2003.
Voorheen kocht je een huis van 300 ton, leende je 3 ton, was alle rente aftrekbaar. De 'overwinst' hield je in de knip. En kon je leuke dingen mee doen.
De regering ziet gemakshalve over het hoofd dat de economie daar ook behoorlijk van heeft geprofiteerd.
En lecram: de schuld die niet in box 2 kan, kan altijd in box 3. Al vanf 2001. De bijleenregeling gaat in voor aankopen ná 2003.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik weet nog vaag dat er een bepaalde drempel is van een bedrag dat de bel.dienst niet terugvordert als dat daaronder blijft.
Ik moet de verschillende posten verdelen tussen mijn vrouw en mijzelf. Mijn vrouw heeft geen inkomen. De posten voor huis en giften gaan onder mijn naam, dat levert het meeste op.
Het verdelen der bezittingen levert per saldo niets op, maar als ik wat onder haar naam schuif, dan moet zij een bepaald bedrag gaan betalen, wat ik er dan weer bij krijg. Als het nu waar is dat er een drempel is wat de bel. dienst terugvordert, ga ik voor mijn vrouw daar net onder zitten.
Wie kan mij daar wat meer over vertellen?
Ik moet de verschillende posten verdelen tussen mijn vrouw en mijzelf. Mijn vrouw heeft geen inkomen. De posten voor huis en giften gaan onder mijn naam, dat levert het meeste op.
Het verdelen der bezittingen levert per saldo niets op, maar als ik wat onder haar naam schuif, dan moet zij een bepaald bedrag gaan betalen, wat ik er dan weer bij krijg. Als het nu waar is dat er een drempel is wat de bel. dienst terugvordert, ga ik voor mijn vrouw daar net onder zitten.
Wie kan mij daar wat meer over vertellen?
Tekst:
Invorderingsvrijstelling
Door een creatieve toerekening van bepaalde inkomsten (veelal box 3) kon optimaal gebruik worden gemaakt van de invorderingsvrijstelling in de Wet IB 2001. Op grond van de huidige wetgeving worden namelijk, mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, bedragen van E 217,- of minder niet ingevorderd. Door nu zoveel inkomen aan een van de partners toe te rekenen dat deze nog E 217,- zou moeten betalen, bereikt men dat de totale belastingdruk van hen samen minder wordt. Het was te verwachten dat de Belastingdienst zich niet bij deze handelswijze zou neerleggen. Daarom wordt de invorderingsdrempel naar E 40,- gebracht om te voorkomen dat het opleggen van een aanslag meer gaat kosten dan het bedrag dat wordt ingevorderd. In verband hiermee zal ook in minder gevallen een aanslag worden opgelegd.
Invorderingsvrijstelling
Door een creatieve toerekening van bepaalde inkomsten (veelal box 3) kon optimaal gebruik worden gemaakt van de invorderingsvrijstelling in de Wet IB 2001. Op grond van de huidige wetgeving worden namelijk, mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, bedragen van E 217,- of minder niet ingevorderd. Door nu zoveel inkomen aan een van de partners toe te rekenen dat deze nog E 217,- zou moeten betalen, bereikt men dat de totale belastingdruk van hen samen minder wordt. Het was te verwachten dat de Belastingdienst zich niet bij deze handelswijze zou neerleggen. Daarom wordt de invorderingsdrempel naar E 40,- gebracht om te voorkomen dat het opleggen van een aanslag meer gaat kosten dan het bedrag dat wordt ingevorderd. In verband hiermee zal ook in minder gevallen een aanslag worden opgelegd.
--------------
:$:$Oorspronkelijk gepost door refo
Voorheen kocht je een huis van 300 ton, leende je 3 ton,
Ben uren later ook wat wijzer geworden, kom tot de conclusie dat het nog niet vanzelf gaat.
Na een foutje of 5 denk ik hem naar waarheid in gevuld te hebben, al kan ik het niet garanderen.
Nooit geweten dat je je ZF-premie kon aftrekken bijvoorbeeld....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Al spittend blijk ik de aangifte over 2003 fout te hebben ingevuld :$:$:$:$
Paar aftrekpostjes vergeten. Krijg nog €764 van de fiscus.
Maandag maar ff bellen.
Over 2004 krijgen we ook nog eens €1270 extra terug. Dat wordt dus een extra etentje. Of andere leuke dingen.
Soms maakt de Belastingopgavedienst het leven iets leuker :thu
Paar aftrekpostjes vergeten. Krijg nog €764 van de fiscus.
Maandag maar ff bellen.
Over 2004 krijgen we ook nog eens €1270 extra terug. Dat wordt dus een extra etentje. Of andere leuke dingen.
Soms maakt de Belastingopgavedienst het leven iets leuker :thu
Re: Belastingaangifte.
Wanneer wordt het geld overgemaakt naar je rekening indien je voor 01 april aangifte hebt gedaan? Weet iemand dat? Zijn er al die bericht hebben ontvangen van de belastingdienst?
- MarthaMartha
wha wha wha ............
wanneer wordt het geld naar je rekening over gemaakt als je nog steeds aangifte moet doen?

wanneer wordt het geld naar je rekening over gemaakt als je nog steeds aangifte moet doen?

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
voorlopig nietMarthaMartha schreef:wha wha wha ............

heeft dat misschien óók iets met 1 april te maken?MarthaMartha schreef:wha wha wha ............

~~Soli Deo Gloria~~
- MarthaMartha
nou, met een verlengstaartje dan.............Hendrikus schreef:heeft dat misschien óók iets met 1 april te maken?MarthaMartha schreef:wha wha wha ............

(ik heb die van diverse mensen keurig ingevuld voor die datum, maar die van mij ligt er nog).
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
De toezegging is: voor 1 juli.BJD schreef:Wanneer wordt het geld overgemaakt naar je rekening indien je voor 01 april aangifte hebt gedaan? Weet iemand dat? Zijn er al die bericht hebben ontvangen van de belastingdienst?
Ik heb het al een maandje of zo binnen.
Heb je het niet al in januari of begin februari gedaan? Want dan had je het nogmaals moeten indienen wegens een softwarefoutje.
--------------