Dit was mijn analyse van jouw definitie.Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Gerie
...Classificerend dat je met de kerkbalans er aan voldoet vind ik wat kort door de bocht
Ik begrijp nu, dat je alleen maar de tijd telt, die ik aan de gemeente (eigen gemeente en andere gemeenten?) besteedt.
Dat kost het ook als je voor een buur boodschappen doet.Komt ook bij dat ik het zomaar vroeg om eens wat inzicht te krijgen in hoe andere het doen en laten we eerlijk zijn het kost een stuk privé tijd
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Het klonk alsof je scheef naar anderen zat te kijken. Terwijl jij aan het ploeteren bent doen anderen niets. Maar blijkbaar zit jij daar niet mee.En een boekje waarom moet ik altijd helpen? Nou sorry hoor maar volgens mij zijn we hier oa op aarde om elkaar te helpen
Ik besteed niet veel tijd direct aan mijn gemeente. Ik doe meer hulp bieden aan mensen die ik tegen kom, onafhankelijk of ze van mijn gemeente zijn of niet. Dat is moeilijk in tijd uit te drukken. Soms is dat boodschappen doen voor iemand die dat niet meer kan, een andere keer iemand opbellen en dan een uur blijven praten.directe vraag aan jou hoeveel tijd besteed jij aan jouw gemeenschap of aan andere ?
Vrijwilligerswerk op deze manier is ook eigenbelang, want als je boodschappen voor iemand doet, neem je ook voor je zelf wat mee en als je iemand opbelt kan je zelf ook blij zijn met de aandacht.